Biztos pont a nehéz időkben is
- Forbes
- 02 Nov, 2022
- Címkék: #Print # Támogatói tartalom
Azt a Magyar Bankholding vállalati üzletágánál sem tudják ígérni, hogy a most következő időszak nem lesz nehéz sok cég számára. Azt viszont igen, hogy az MKB Bankból és a Takarékbankból álló bankcsoport ekkor is ott fog állni az ügyfelek mellett, és a lehető legrugalmasabban, egyedi elbírálás alapján segíti őket hozzájutni a most akár életmentő jelentőségű forrásokhoz.
Háború a szomszédban, akadozó ellátási láncok, megugró energiaárak, magas infláció, az árfolyamkörnyezet hatásai – valószínűleg senkit nem lepünk meg azzal, ha azt mondjuk, a következő hónapok sok magyar vállalkozás számára nem lesznek könnyűek. A problémákat súlyosbíthatja, ha a bankpiac szereplői a bizonytalan környezetet látva „behúzzák a féket”, és pont akkor lesz nehezebb finanszírozáshoz jutni, amikor éppen a legnagyobb szükségük lenne rá a cégeknek, például hatékonyságnövelő beruházásokhoz vagy egy nehéz helyzet áthidalásához.
Fontos tehát, hogy legyenek a piacon olyan banki szereplők, akik továbbra is vállalati ügyfeleik mellett állnak, és nem csupán a problémákat látják, hanem a lehetőségeket is. Bizonyos szempontból szerencsés, hogy éppen most jön létre a Magyar Bankholding képében egy olyan, teljesen hazai irányítású, tőkeerős nagybank, amely küldetésének tekinti, hogy egy ilyen időszakban is növekedési pályán haladjon tovább.
Összeadódó és megsokszorozódó értékek
Persze az MKB Bank, a Budapest Bank és a Takarékbank még jelenleg is zajló fúziójához (előbbi kettő már jogi értelemben is egyesült, a Takarékbank pedig majd jövő tavasszal olvad be az MKB-ba, létrehozva az MBH Bank néven tovább élő nagybankot) sem a legideálisabbak a külső körülmények, ám a helyzet mind a Bankholding, mind az ügyfelek számára tartogat kedvező lehetőségeket. „Egyszerűen már a nagyobb méret is kedvező mindkét félnek: nekünk azért, mert költségstruktúrában és volumenben is jobban tudunk mozogni, az ügyfeleknek pedig azért, mert egy nagyobb tőkével, nagyobb mozgástérrel rendelkező bank ügyfelei – fejti ki Balogh Péter, a bankcsoport nagyvállalati és speciális hitelezéssel foglalkozó területének ügyvezető igazgatója. – Egy ilyen bank egy új kezdeményezés mögé is nagyobb erőforrásokat tud odatenni, legyen az akár egy új termék vagy éppen egy technológiai megoldás. Az előnyök már most is érzékelhetők az ügyfelek számára, például a rendkívül versenyképes árazásunkat is részben a méretünkből adódó stabilitás teszi lehetővé.”
Azonban a Bankholding esetében jóval többről van azért szó, mint hogy egyszerűen összeadódnának a tagbankok. A Budapest Bank angolszász hagyományokkal rendelkező, a mikro-, kis- és középvállalkozásokat hatékony folyamatokkal kiszolgáló bank volt, a Takarékbank széles lefedettséggel, kiterjedt fiókhálózattal bíró, az agrárügyfeleket is kiszolgálni képes pénzintézet, míg az MKB egy 70 éves, német gyakorlatokkal rendelkező, nagyvállalati ügyfelekre épült kultúrával büszkélkedő bank. „Mindhárom bankban nagyon speciális tudás jött létre, az egyesüléssel kialakuló szakembergárda kiemelkedő és átfogó szakértelemmel bír. Az a célunk, hogy a legjobb gyakorlatokat megőrizzük, ez is az ügyfelek javát fogja szolgálni – mondja el Kollega-Tarsoly Dániel, a Magyar Bankholding egyedi üzletfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatója. – Az a döntés született, hogy e különböző vállalati kultúrákból egyiket sem emeljük ki, hanem egy új stratégiára, vízióra, küldetésre épülő kultúrát szeretnénk létrehozni.”
És mi lesz majd ennek az új stratégiának a központi eleme? Magyar tulajdonú nagybankként nagyon fontos cél a magyar, illetve Magyarországon működő vállalatok támogatása, ami például abban is megnyilvánul, hogy minden támogatott vagy gazdaságvédelmi akcióterv keretében kibocsátott terméket elsőként igyekszik a Bankholding piacra dobni. Azt is fontosnak tartják, hogy minden cég megtalálja a számítását náluk. „A magyar piacon a legszélesebb termékpalettát hozzuk létre, hogy minden cég mind számlavezetés, mind finanszírozás tekintetében megtalálhassa az igényeire szabott szolgáltatást. Vállalati üzletágként természetesen mindig kínálunk a dobozos termékektől eltérő egyedi, személyre szabott ajánlatokat is” – hívja fel a figyelmet Kollega-Tarsoly Dániel.
Helyben született döntések
Mindez azonban nem sokat ér, ha pont akkor nem elérhetők a termékek, amikor a legnagyobb szükség van rájuk. Miközben a jelenlegi nehéz időszaknak természetesen nem örülnek a bankcsoport vállalati üzletágánál, abban biztosak, ez jó alkalom arra, hogy megmutassák, az ügyfelek ilyen helyzetben is számíthatnak rájuk. „Miközben egyre többet hallani, hogy a bankok behúzzák a féket, nálunk egyértelmű szándék és belső akarat van arra, hogy a piacon maradjunk. Szerencsére nálunk nem fordulhat elő, hogy egy anyacég az egész régióban fűnyíróelven visszafogja a finanszírozást, nálunk a döntések itt születnek, és mi továbbra is minden esetben egyedi elbírálás alapján döntünk a finanszírozási kérésekről” – magyarázza Balogh Péter.
Természetesen ez nem jelenti az ilyen időszakban különösen fontos óvatosság feladását, azt viszont igen, hogy az egyes esetekről az országspecifikus tényezőket, az egyes iparágak helyzetét jól ismerő, a problémákat felmérő, a cégek helyzetébe magukat beleképzelni tudó szakemberek fognak dönteni.
„Csodákat sajnos mi sem tudunk tenni, de ahol az átmeneti nehézségek ellenére is látjuk a lehetőségeket, a jövőbeni fejlődési potenciált, ott sokkal rugalmasabban tudjuk kezelni az ügyfeleket. A kiváló összetételű portfóliónk, valamint a méretünkből is adódó likviditási és tőketartalékaink is lehetővé teszik, hogy az ügyfeleink mellett tudjunk maradni” – szögezi le Balogh Péter.
Szokás mondani, hogy a válságok egyben lehetőséget nyújtanak arra, hogy az igazán jó alapokon álló cégek megerősödve kerülhessenek ki belőlük. Azonban a jövő lehetőségeinek kihasználásához, a ma nehézségeinek leküzdéséhez a legtöbb cégnek szüksége lesz egy megbízható, elérhető banki partnerre is. A Magyar Bankholdingnak pedig a jövőbeni növekedéshez a legjobb út arra vezet, ha most is megmutatja, hogy pontosan ilyen bank. Kollega-Tarsoly Dániel szerint ez alapvető részét képezi a bankcsoport missziójának, és annak a bizonyos, épülőben lévő új vállalati kultúrának is. „Az ügyfeleinknek szükségük van arra, hogy készleteikből tartalékot tudjanak felhalmozni vagy beruházásokkal növeljék energiahatékonyságukat. Ezeknek a lépéseknek nyilvánvalóan van finanszírozási igényük, és sokat jelenthet egy rövid lejáratú hitel is, hogy megfelelő likviditási puffert tudjanak képezni a cégek. Mi az a biztos pont leszünk, amely magától értetődően az ügyfelek mellett áll, és ha szükség van rá, áthidaló megoldásokkal is segít a nehéz időkben is.” (X)
The post Biztos pont a nehéz időkben is appeared first on Forbes.hu.