:

Ilyen a magyar “luxusvatera”, ahol bizonyos értékhatár alatt nincs termék

Ilyen a magyar “luxusvatera”, ahol bizonyos értékhatár alatt nincs termék

A luxuscikkek Vaterájának is nevezhető oldalra, a Rich Life-ra naponta több tucat eladó termék kerül fel, a nagy kérdés csak az, hogy mikor és mennyiért kelnek el. Tényleg válságálló a luxuscikkek piaca? Mitől lesz valami luxustermék? Mi is belebotlottunk az oldalba, megkérdeztük az egyik tulajdonost.

Magyarország első luxus piactere – így definiálja magát az aktív, rendszeresen karbantartott közösségimédia-felületekkel rendelkező Rich Life (magyarul – nem meglepő módon – gazdag élet). A következetes posztolásnak köszönhetően a luxuscikkek adás-vételére szakosodott platform hirdetései könnyen szembejöhetnek bárkivel, így figyeltünk fel mi is a portálra. A többezer eladásra váró terméket böngészve felmerülhet a kérdés:

mekkora igény van egy ilyen felületre a jelenlegi gazdasági helyzetben?

+ 8 kép a galériában + 8 kép a galériában A Rich Life többezer hirdetést listáz, a platform 2018 óta működik. (11 kép)

Randioldalak után luxus piactér

A Rich Life-ot üzemeltető Rich Group Kft. ügyvezetője és társtulajdonosa Weiler Péter képzőművész és üzletember, a Dating Central Europe Zrt. (DACE) vezérigazgatója; utóbbi érdekeltségébe tartozik a Randivonal (ahogyan arról mi is írtunk, épp egy éve vásárolta be magát a svéd és a norvég társkereső piacra) és a Puncs.hu is. A Rich Group Magyarország portfóliójába tartozik a Rich Life mellett többek között:

a Rich Kids Budapest nevű, jelenleg 41 ezer követővel rendelkező Instagram oldal, ahol magánrepülőgépen, sportautókkal vagy épp luxustáskákkal pózoló magyar felhasználók képeit osztják újra,a Rich Group Media marketingügynökség (ami a honlapja alapján még nem indult el)és a RichClub nevű, luxuscikkekkel és a gazdagok életével foglalkozó blog is.

De mit lehet itt vásárolni?

Röviden: szinte bármit, ami drága. A honlapon több mint ezer luxusingatlant listáznak, lehet bérelni második kerületi ingatlant 1 millió 800 ezer forintért havonta, de Győrben is vásárolhatunk penthouse-t 122 millióért. Több mint 400 autó közül válogathat a felhasználó, Bentleyt akár már havi 700 ezerért lízingelhet. Az eladásra váró cikkek között karóra, motor, cipők, táska és bútor, de még aranymedál kereszt is megtalálható. Befizethet Maldív-szigeteki vagy New York-i utazásra, de akár magánrepülőt is bérelhet a kedves érdeklődő az oldalon keresztül.

Üzlet Somogyi Szonja 11 perc olvasás
Maga is őrültségnek tartja, amit megléptek, de ma már övé az egyetlen magyar galéria Londonban
Üzlet Forbes 5 perc olvasás
Ők már nem, de az örökségük tovább él, és gyarapodik. A leggazdagabbak – odaátról

A legtöbb terméknél pontos árat tüntetnek fel, csak ritkább esetben kell a megadott elérhetőségeken külön érdeklődni. Pár konkrét példa:

egyhetes utazás Dubaiba, ötcsillagos hotelben: 1 464 254 Ft / főRolls Royce Phantom 2018, havi lízing: 1 883 000 Ft2018-as Mercedes-Benz E 200: 16 990 000 FtMahagóni faragott vitrin: 990 000 FtChanel fülbevaló: 275 000 FtNeobarokk háromsúlyos állóóra: 890 000 Ft

Mitől lesz valami luxustermék?

Farkas Zsombor, a Rich Group társtulajdonosa azt nyilatkozta a Forbes.hu-nak, hogy az ingatlanok esetében 50 millió, az autóknál 10 millió forint körül húzzák meg az értékhatár minimumát, felső határ nincs. Ez alól kivételt a különleges hirdetések jelentenek, amit az oldal moderátorai saját belátásuk szerint bírálnak el. Bárki tölthet fel hozzájuk hirdetést, a visszaéléseket különösebben nem szűrik, csak akkor, ha egy esetet külön jeleznek számukra.

Azt viszont nem tudni, hány sikeres üzletet ütnek nyélbe napi szinten. A platform kínálata jól láthatóan rendszeresen frissül, Farkas elmondása szerint jelenleg is naponta 40-50 új hirdetés kerül fel a piactérre. A nyilvánosan elérhető adatok alapján

a cég 2020-ban hétmilliós bevétel mellett 28 ezer forintos mínusszal, míg tavaly már 16 milliós mellett 4 milliós nyereséggel zárt.

Míg eladói oldalról érthető az oldal sikere, addig a vevők számával kapcsolatban felmerülnek kérdések, a piactér üzemeltetőitől a sikeres tranzakciók számára azonban nem kaptunk választ.

A Rich Life egyébként bárki által ingyenesen hozzáférhető, csupán a hirdetésfeladásért kell fizetni, ami magánszemélyek esetében az ingatlanoknál 3 hónapra 20 ezer, járműveknél 15 ezer forintot jelent.

The post Ilyen a magyar “luxusvatera”, ahol bizonyos értékhatár alatt nincs termék appeared first on Forbes.hu.