:

Négymilliárd forintos befektetést húzott be a nagy márkákkal dolgozó szegedi startup

Újabb körös befektetést húzott be a szegedi Antavo.

Több mint 4 milliárd forintos befektetési kört zárt az Antavo Entreprise Loyalty Cloud. A szegedi startup Series A befektetési körében az Euroventures, a Lead Ventures, az Ieurope és az Innovation Nest, valamint magánbefektetők, köztük Várdy Zoltán startupmentor vettek részt.

Az elmúlt évben az Antavo jelentős nemzetközi ügyfelekkel szerződött, köztük a KFC-vel, a BMW-vel, a Katmanduval és a Brewdoggal, valamint éves szinten 3,2-szeres bevételnövekedést ért el. Magyarországon egyik kiemelkedő ügyfelük a BiotechUSA.

A mostani tőkebevonásnak köszönhetően a hűségprogram-menedzsmenttel foglalkozó Antavo tovább tudja fejleszteni a kategóriájában legjobb SaaS technológiáját, miközben folytatja a nemzetközi terjeszkedését, írja közleményében a startup. A fejlesztés célja, hogy még jobb többcsatornás (azaz online, bolti és mobil) hűségprogramokat indíthassanak ügyfeleik.

Több ebből Szegedi startup a világ legjobb hűségprogram-szolgáltatói között Nemet mondtak egy többmillió eurós felvásárlási ajánlatra, most másfél millió dolláros befektetést kaptak Szingapúrban nyit irodát a szegedi startup

Az antavósok úgy látják, a közelgő recesszió miatt a vásárlók megtartása most minden eddiginél nagyobb prioritást élvez; a Fortune Business Insights szerint például a hűségprogram-menedzsment piaca az előrejelzések szerint 2029-re elérheti a 24 milliárd dolláros értéket.

Új generációs hűségprogram: mit jelent ez?

Az Antavo szerint a vásárlókat különböző elveik, céljaik és értékeik mentén érdemes jutalmazni egy hűségprogramban. Így a cég lehetővé teszi az átmenetet a hagyományos, csak vásárlást jutalmazó hűségprogramokról egy új generációs hűségprogramra, mely a vásárlásokon túl azt is jutalmazza, ha a vásárló a céggel közös értékei szerint cselekszik. Az újfajta felfogásra kiváló példa az Antavo egyik ügyfele, egy német túrafelszerelési bolthálózat, akik azt jutalmazzák, ha valaki elmegy a túrázni. Szintén jó példa az is, ha a vásárló használt textilt visz vissza az üzletbe vagy ha a vásárláshoz saját szatyorját használja. Egy ilyen hűségprogram képes kialakítani és fenntartani a vásárlók hosszan tartó hűségét és elköteleződését a vásárlási cikluson kívül is.

Tóth Zoltán, az Euroventures egyik partnere így nyilatkozott a befektetésről: „Úgy véljük, hogy a vállalati környezet változásai felerősítik a vásárlókkal való kapcsolatteremtés fontosságát. Gondolunk itt a növekvő vásárlószerzési költségek, a fogyasztók előtt rendelkezésére álló korlátlan választék, valamint a releváns fogyasztói adatok megszerzésének kihívásaira. Az Antavo óriási növekedési potenciállal rendelkezik, így nagy öröm számunkra, hogy támogathatjuk a csapatot.”

Kecsmár Attila, az Antavo társalapítója és ügyvezetője elmondta: „Manapság a piaci részesedésük megtartása érdekében a cégeknek kreatívabb és közvetlenebb módokra van szüksége, hogy kapcsolatot építsenek a vásárlóikkal. Az Antavo felismerte ennek a jelentőségét, ahogy a befektetőink is. Nagy megtiszteltetés, hogy elnyertük a támogatásukat.”

Az Antavo-nak jelenleg 110 alkalmazottja van, akik több országból (Ausztráliától kezdve Norvégián át az Egyesült Államokig) dolgoznak a cégnek, a termékekkel foglalkozó szakemberek és szoftvermérnökök pedig nagyrészt Magyarországon végzik munkájukat.

Borítókép: az Antavo alapítói, Kecsmár Zsuzsa és Kecsmár Attila // Fotó: Orbital Strangers

The post Négymilliárd forintos befektetést húzott be a nagy márkákkal dolgozó szegedi startup appeared first on Forbes.hu.