:

Így néz ki gyakorlatban az Apple műholdas SOS-rendszere

Így néz ki gyakorlatban az Apple műholdas SOS-rendszere

November 15-től hivatalosan is elérhetővé vált bizonyos régiókban az Apple műholdas vészhelyzeti funkciója az iPhone 14 és az iPhone 14 Pro készülékeken – írja a Mashable. Ennek alkalmából az Apple bemutatta az ehhez tartozó demó üzemmódot is, amellyel a felhasználók felkészíthetik magukat a funkció alkalmazására anélkül, hogy a hatóságokat terhelnék hamis bejelentésekkel.

A funkció a Globalstar műholdas kommunikációval foglalkozó vállalat egységeit veszi igénybe ahhoz, hogy az emberek kapcsolatba léphessenek a helyi segélyhívó központokkal, még akkor is, ha nincs mobil- vagy Wi-Fi lefedettség a közelükben. Így tehát, ha valaki vészhelyzetbe kerül, az iPhone 14 segítségével kommunikációt kezdeményezhet a Globalstar 24 alacsony pályán keringő műholdjának egyikével. Az egység ezután elküldi az információt az egyik földi állomására, amely továbbítja a hívást egy helyi diszpécserközponthoz. Itt egy harmadik fél, vagy az Apple által kiképzett szakember kezeli majd a vészhelyzeti üzenetünket.

Így néz ki egy vészhelyzeti bejelentés

A műholdas vészhelyzeti segélyhívást akkor lehet igénybe venni, ha a képernyő jobb felső sarkában megjelenik az SOS ikon. Ez azt jelzi, hogy nincs elérhető Wi-Fi-, és a műholdas kapcsolat sem a közelben. A funkciót hardver- és szoftverkomponensek kombinációja működteti, ezért csak az iPhone 14 és iPhone 14 Pro modelleken érhető el. A funkciót a 911 tárcsázásával lehet aktiválni. Ha a hívás nem megy át, a képernyő jobb alsó sarkában lévő zöld kör alakú ikonon a következő felirat jelenik meg: „Vészhelyzeti szöveges üzenetküldés műholdon keresztül.”

Ha ezt a funkciót választjuk, némi késleltetéssel kell számolni: minimum 15 másodpercbe, de akár egy percbe is telhet, mire az üzenetünk átmegy a műholdon keresztül.

Ezt követően, minél több kérdésre válaszolunk a vészhelyzettel kapcsolatosan, annál pontosabb segítségnyújtásban részesülhetünk. Persze, ha valaki például sérülés miatt nem tud választ adni a kérdésekre, a segélyszolgálatok ettől függetlenül értesítést kapnak az esetről. A szolgáltatás megtudakolja, kinek van szüksége segítségre, milyen az érintett állapota, és a vészhelyzet jellegére is rákérdez. Utolsó lépésként pedig arra is megkérhetjük a rendszert, hogy értesítse az általunk előre megadott kontaktszemélyt.

Miután a felhasználó elküldte a vészhelyzet minden részletét – beleértve az orvosi adatokat és a tartózkodási helyet is -, egy új beszélgetés nyílik meg a kapcsolattartó központtal. A képernyő tetején helyet kapó állapotsor eközben emlékezteti a felhasználót, hogy ha fenn akarja tartani a kommunikációt a központtal, akkor a telefont továbbra is ugyanabba az irányba kell irányítani, mint eddig – a műhold felé.

A tesztelést végző újságíró megjegyezte, a bejelentési folyamat igencsak hosszadalmas, amit tovább nehezít, ha az embernek sérülten kell mindezt megtennie.

Az esésérzékelés (Fall Detection), az ütközésérzékelés (Crash Detection) után a műholdas vészhelyzeti bejelentés is azt mutatja, hogy az Apple aggódik a felhasználók biztonságáért. Ha valaki felkészült akar lenni, ez utóbbi funkciót demó módban bárki kipróbálhatja: ezt a Beállítások menüpontnál, a Vészhelyzeti SOS funkció lekoppintásával érhetjük el. A funkció egyelőre az Egyesült Államokban és Kanadában érhető el, azonban a hírek szerint decemberben több Nyugat-Európai országban, így az Egyesült Királyságban, Írországban, Franciaországban és Németországban is elérhetővé válik a funkció.

The post Így néz ki gyakorlatban az Apple műholdas SOS-rendszere first appeared on 24.hu.