Válság ide vagy oda, erre most is van kereslet: pezsgőbemutatón jártunk az Operában
- Forbes
- 08 Dec, 2022
- Címkék: #A jó élet # gasztronómia
Tömény opulencia, csilingelő pezsgőspoharak között táncoló balerinák, fájndájning és fenntarthatóság az Opera színpadán. Nemzetközi luxusvacsorán mutatták be a Moët & Chandon új pezsgőjét.
Felméry Lili táncolja a Diótörő egyik jelenetét. December van, ez közel sem szokatlan látvány ilyenkor a Magyar Állami Operaház gyönyörűen felújított épületében. A karácsonyi szezonban nagyjából harmincötször tűzik műsorra Csajkovszkij klasszikusát – és mint mindig, most is elkelt rá az összes jegy.
A nézőtéren mégsem ül senki. A több mint kétszáz fős vendégsereg az Opera színpadán, pezsgővel koccintva fordított nézőponttal élvezi az előadást.
Fotó: Hirling BálintHa rá kéne bökni egy pillanatra, kétségkívül ez a francia Moët & Chandon nemzetközi, Effervescence nevű eseménysorozatának budapesti fénypontja, amiből adódik jó pár még az este során. A celebvilág válogatott meghívottjaival és a Moët Society képviselőivel négyfogásos vacsora keretében ünnepeljük a Maison legfrissebb évjáratos tételét, a Moët & Chandon Grand Vintage 2015-öt.
Vigyázat, ujjeltartós kontent! Ez itt a Martin Deluxe, a Forbes luxus világával foglalkozó rovata. Fájndájning, burzsoázia, hedonizmus – a világ legdrágább csecsebecséi, menő éttermei, luxushotelek és egyéb kifinomult finomságok a Forbes.hu-n.
Több ebből Nekem létszükséglet, hogy játsszak a szaxofonon, improvizáljak, és szabadon tudjak lélegezni Borat váratlanul felbukkant egy rangos díjátadón, hogy élőben ekézze Donald Trumpot és Kanye WestetMi az az Effervescence?
Második éve tart a Moët & Chandon eseménysorozatát, ami a luxusmárkák brandgyakorlatának egyik kitűnő példája lehet. Az év során az Effervescence több városba ellátogat – Sydney, New York, Tokió, Párizs, London –, hogy egy este keretén belül tapasztalati úton vonja be a márka világába a Maison partnereit, véleményvezéreket, influenszereket és celebeket egyaránt, így egy kétszáz fős vacsorával akár többmilliós elérést is generálva.
Az Effervescence budapesti, Night at the Opera állomásának különössége, hogy a közép-kelet-európai régióban először nálunk rendezték meg az opulens, szmokingos-nagyestélyis eseményt.
Minden bizonnyal nem mi vagyunk a régió legerősebb célpiaca. De Budapest kulturális öröksége, csúcsgasztronómiában betöltött pozíciója és Európa egyik legszebb épülete remekül simulnak a Moët-világképbe.
+ 27 kép a galériában + 27 kép a galériában Ilyen volt a Moet & Chandon eseménye az Operaházban. Fotók: Hirling Bálint (1-12); Mudra László (13-30) (30 kép)
A cateringért felelős Zsidai csoport vacsorája – fekete tőkehal, beluga kaviár, rosé kacsamell – alatt a Diótörőből játszott részletekkel, operaénekkel szórakoztatták a nagyérdeműt. A szintén a Diótörőt idéző színpadi díszletet a Moët & Chandon reklámjaiból ismert hatalmas aranygömbökkel turbózták fel. Az emeleti páholyokban hatalmas betűkkel rakták ki a márka feliratát, ami a hangulat mellett precíz branded kontentként tökéletes hátteret nyújtott az instázó influenszereknek és celebeknek egyaránt.
A legjobb az ételek és a Moët tételeinek – Brut Impérial, 2015 Vintage fehér és rosé – végigkóstolása után jött. Az open barban felszolgált kifogyhatatlan pezsgő készlettől még a kevésbé gátlástanok is felfokozott bátorsággal biccentették a fejüket a nyolcvanas évek diszkóklasszikusainak ritmusára.
Hát, ennél pazarabb dolog már nem nagyon lesz idén.
És mi is a Moët & Chandon?
Bárkinek, aki a luxusmárkák világába fejest kíván ugrani, kezdetként négy betű szigorú fejbe vésése kötelező – LVMH. A Louis Vuitton Moët Hennessy a világ egyik legnagyobb luxuskonglomerátuma. Gyakorlatilag a nevesebb, globálisan ismert szuperprémium brandek felét ők tulajdonolják, köztük a Tiffany&Co.-t, a Fendit vagy a Diort.
Az LVMH Csoportot Bernard Arnault alapította 1987-ben. Anyalapunk, az amerikai Forbes valós idejű becslése szerint, ha csak rövidebb etapokra is, de családjával épp most lett a világ legvagyonosabbja Elon Musk előtt.
Fotó: Mudra LászlóE konglomerátum egyik névadó tagja a több száz éves múltra visszatekintő Moët & Chandon pezsgőház. A holland származású (emiatt ejtjük ki a márkanév végén a t betűt!) VII. Károly uralkodása alatt nemesi rangra emelt Moët-család 1743-ban alapította meg a Maisont, ikonikus italait pedig előszeretettel szolgálták fel Európa királyi udvaraiban, a Fehér Házban és a brit királyi család eseményein is.
A márka pozicionálása és árstratégiája egyértelműen a prémium brandek közé sorolja a Maisont. Azonban egy-egy üvegével bőven az elérhető (vagy ha nagyon fenn akarjuk hordani az orrunk, kommersz) luxus kategóriájába esik.
Ez még nem a legmenőbb légitársaságok első osztályán felszolgált Dom Perignon vagy a Krug, amikért már jócskán a zsebünkbe kell nyúlni. Az Imperial Brut már 18 ezer forinttól kapható, inkább az évjáratos tétel szerepét betöltő Grand Vintage-sorozat az, amit már egy házibuliban nem feltétlen koccint el csak úgy a fogyasztó.
Luxus válság idején
Egyelőre úgy tűnik, hiába emlegetik a recessziót a luxusiparban működő márkáknak és vállalatoknak, azok egyelőre egészen nyugodtan állnak a gazdasági visszaesés gyülekező felhőihez. Nem véletlen, azért a szegmens velejárója a vásárlóerő stabilabb lábakon állása, na meg ugye az árérzékenység fordított hatása.
Megkeresésünkre a Moët & Chandon regionális marketing vezetője, Sonia Herschtel sem lát visszaesést vagy félelemre való okot.
„Úgy vettük észre, hogy habár a fogyasztóink talán kicsit jobban odafigyelnek a költségeikre, még mindig szeretnék megjutalmazni maguk valami különlegességgel. Kevesebbet, de jobbat isznak. Ez tökéletesen illeszkedik a szelektív stratégiánkba, ami alapján biztosra szeretnénk menni abban, hogy a brandünknek megfelelő helyeken árusítják a termékeinket” – mondja Sonia Herschtel.
„Ha legnagyobb champagne-márkánkat, a Moët & Chandont vesszük figyelembe, a fogyasztói kereslet elvárásainknak megfelelően alakul”
– teszi hozzá a szakember.
Ürge-Vorsatz Diána a Moet & Chandon eseményén. Fotó: Mudra LászlóA gyártási hulladék 99 százalékát újrahasznosítják
A fogyasztói trendekkel kapcsolatban felmerül, hogy a brand modern köntösbe való illesztése, az újabb generációk elérése egy 280 éves márkánál kihívást jelenthet, amiről Sonia is beszél nekünk.
„Habár a márkáink több száz évesek és rendkívül nagy örökséggel rendelkeznek, szeretnénk, hogy modern legyen a portfóliónk. Ez megmutatkozik a művészekkel vagy platformokkal közös kollaborációkban. A 280 éves Maison barátaiként tekintünk több, olyan nemzetközi sztárra és véleményvezérre is, akik a fiatalabb közönség számára relevánsak” – mondja, és a kurrens társadalmi igények kiszolgálását, a fenntarthatóságot is említi.
A Maison célkitűzése, hogy a karbonemisszióját 2030-ig a felére csökkentse, amit a csomagolás, anyagfelhasználás és a szállítás területe mellett a Moët & Chandon pezsgőinek előállításában is lekövetnek.
A zöld technológiába való befektetésüknek köszönhetően a champagne ház a gyártási hulladék 99 százalékát újrahasznosítja, és a francia telephely közel száz százalékban zöld áramot használ a termeléshez. Jó gyakorlatait partnereivel és beszállítóival is megosztja, ezzel segítve a fenntartható szőlőtermesztői tanúsítványok elérését.
Ez az elköteleződés az Opera színpadán két koccintás között is megmutatkozik. Az egyik legismertebb magyar klímakutató, Ürge-Vorsatz Diána beszél a cselekvés fontosságáról, majd részesül a Maison kitüntetésében és pénzbeli támogatásában.
Így még az amúgy is friss gyümölcsösségéről, lágyságáról ismert Grand Vintage Rosé is még jobban csúszik.
The post Válság ide vagy oda, erre most is van kereslet: pezsgőbemutatón jártunk az Operában appeared first on Forbes.hu.