:

A teniszpályán már mindent megnyert, a fájdalom lesz a következő ellenfele

A teniszpályán már mindent megnyert, a fájdalom lesz a következő ellenfele

Az edzések utáni helyi izomfájdalmak enyhítése és a bőrápolás lesz a fő profilja Serena Williams új életmódmárkájának. A visszavonult teniszcsillag beszáll az egymilliárd dolláros üzletágba, a Will Performmal a hétköznapi sportolókat segítené.

Serena Williams tudja, milyen az izomláz, amikor fáj a mozdulat. A profi teniszező csaknem harminc éves karriert zárt le hivatalosan augusztusban, de azt mondja, a fájdalmakra sohasem talált megbízható megoldást.

„Az edzőm mindig azt mondta: az nyer, aki jobban regenerálódik – idézi a teniszbajnokot a Forbes.com. – Mi, sportolók a testünket tesszük kockára minden egyes nap, ezért nagyon fontos, hogy képesek legyünk pihentetni is.”

A termékpalettán egyelőre roll-on formátumú izomlazító, hűsítő krémek, sportkrémek szerepelnek.

Legyél jobb! Zsiborás Gergő 11 perc olvasás
Serena Williams, a különutas sportcsillag, aki az üzleti életben is a csúcsra tör
Üzlet Madzin Emília 4 perc olvasás
Az egyetemen indított hírlevelet, ma már Selena Gomezzel üzletel a 27 éves milliárdos
Üzlet Forbes 4 perc olvasás
A női tenisz szinte mindent visz: íme a világ legjobban fizetett sportolónőinek listája

Megváltozott az egészséghez fűződő kapcsolat

Williams fejében még 2021-ben született meg az Eric Ryannel való együttműködés gondolata. Az ötvenéves Ryan nevéhez olyan márkák alapítása fűződött az elmúlt két évtizedben, mint a Method nevű ökoszappanok, az Olly vitaminok és a színes kötszereket és elsősegélycsomagokat forgalmazó Welly. Mindhárom vállalkozást részben vagy teljesen felvásárolták aztán jóval nagyobb cégek.

„Mindegyik generációnak más a kapcsolata az egészséggel. Elméletem szerint az Y-generáció kezdett el igazán életcélként tekinteni az egészségre és a wellnessre” – véli Ryan.

A sportolási formák és a sportruházat terén is jelentős változások történtek, a következő lépés pedig az, hogy testünkkel való törődés mikéntje is változik – tette hozzá.

Ryan nagy felismerésre jutott: a helyi érzéstelenítéshez használható különböző tapaszok és tape-ek elsősorban az idősebb fogyasztókra fókuszálnak, holott a vásárlói minták egyre inkább a fiatalabbak és a nők irányába tolódnak el.

„Megláttuk a lehetőséget egy igazán kreatív brand kialakításában, ami megtalálja az utat ehhez a közönséghez, de úgy, hogy közben nem idegeníti el a férfiakat sem.”

Az időzítés tökéletes volt, karrierje vége felé Williams ugyanis egyre nagyobb hangsúlyt fektetett az öngondoskodásra, teste jelzéseinek figyelésére, a pihenésre és gyógyulásra.

A termékpaletta. Fotó: We Perform /Facebook

„Az elmúlt években mind többet gondoltam a pihentetés, a gyógyulás fontosságára a karrieremben. Olyan dolgokat akarok nyújtani, amire az embereknek tényleg szükségük van, olyanokat, amiket én is valóban használok” – mondja Williams. Szerinte a Will Perform célközönségébe tartozik mindenki, aki aktív életet él – így ő maga is.

Egymást támogató befektetők köre

Williams és Ryan a magvető befektetésekkel foglalkozó Base Ventures fejének, Erik Moore közbenjárására ismerkedett össze. A Base Ventures támogatta az Olly és a Welly indulását is, Williams szintén befektetett a Base Venturesbe, majd az Ollyba is.

A Will Perform harmadik alapítója, egyben vezérigazgatója Hank Mercier, aki a Methodnál dolgozott Ryannek azután is, hogy az SC Johnson 2017-ben felvásárolta a céget.

Mercier szerint megkönnyítette a munkáját, hogy mind Ryan, mind Williams iránt van egy mély tisztelet az iparágon belül. Könnyebbséget jelentett ez a gyártók leszerződésétől kezdve a kilencfős Will Perform csapat vezetőinek megszerzéséig.

A cég 8 millió dollárt kapott három, az alapítókhoz szorosan kapcsolódó befektetőtől egy, a Base Ventures által vezetett körben.

„Serena a kezdetektől támogatta a Base-t, mi pedig megtiszteltetésnek vesszük, hogy őt támogathatjuk a céljai elérésében” – fejtette ki Moore.

A Serena Williams által alapított Serena Ventures szintén befektetett az életmódmárkába. Csakúgy, mint a Twitter társalapítójaként is ismert Evan Williams által létrehozott Obvious Ventures. Ryan egyébként az Obvious Ventures tanácsadója is egyben.

Egymilliárd dolláros biznisz

A helyi fájdalomcsillapítók amerikai piaca Mercier szerint évi egymilliárd dolláros biznisz. A Will Performnál nem használnak hagyományos reklámfelületeket, a Targetnél kihelyezett termékekre és a közösségi médiára építenek – az utóbbi Serena Williams 16 millió Instagram- és 10,6 millió Twitter-követőjét tekintve egész jó megoldás.

„Amit imádok Serenában mint társalapítóban, az az, hogy itt is nyerni akar. A stílus, a szépség, a kecsesség ikonja” – mondta Ryan.

Serena volt az első sportoló, aki 2019-ben felkerült az amerikai Forbes leggazdagabb selfmade nőket bemutató listájára, 2022-ben ebben a rangsorban már 260 millió dolláros vagyonnal szerepelt.

Csak 2019 tavaszán hozta nyilvánosságra, hogy maga is aktív befektető, egészen addig 34 startupban látott fantáziát, de a Serena Ventures megalapításával céges keretek közé terelte a befektetéseit – és a saját leendő ötletei finanszírozását is.

A Serena Ventures olyan cégekbe fektet, amelyek alapítói nők vagy valamely kisebbséghez tartozók – Serena pontosan ismeri az ő útjukat. Befektetőktől eddig 111 millió dollárt gyűjtött be, és közel 60 portfóliócégbe helyezett már ki tőkét.

The post A teniszpályán már mindent megnyert, a fájdalom lesz a következő ellenfele appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés