:

A bizalom kifizetődik

A bizalom kifizetődik

A GKI Digital mérése alapján a magyarországi online kiskereskedelmi piac forgalma 2021-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. Erre önmagában is felkapjuk a fejünket, de ha hozzátesszük,  hogy ez 68,9 millió belföldi rendelést jelent, akkor az elismerő hümmögés is jár. Ez 32,4 százalékos emelkedés az előző évhez képest1.

1200 MILLIÁRD FORINT CSERÉLT GAZDÁT. DE HOGYAN?

Főleg bankkártyás fizetéssel: az online bankkártyahasználat 60 százalékról 71 százalékra nőtt 2020 óta2. Ez alapján kijelenthetjük: az e-commerce köszöni, jól van, és az a vállalkozó, aki nem ismeri az online kereskedelem aktuális trendjeit, lehet, hogy hamarosan a pálya széléről integethet az őt megelőző versenytársaknak.

A kép illusztráció

„A CIB Banknál azon dolgozunk, hogy ügyfeleink a digitalizáció nyertesei legyenek. Ehhez minden segítséget megadunk nekik, a tanácsadástól az új fizetési módok implementációjáig” – tudjuk meg Fetter Istvántól, a CIB Bank kisvállalati divízióvezetőjétől. 

A fogyasztók 52 százaléka, amikor döntenie kell, hogy hol vásárol meg egy terméket, az 5 legfontosabb szempont között említi a fizetési lehetőséget3. Ezt támasztja alá, hogy 10-ből 9 hagyott már abba online vásárlást, mert nem kínáltak számára megfelelő fizetési módot2. Létkérdés tehát, hogy a kereskedő ismerje a célcsoportja fizetési szokásait.

Az ügyfelek ezek feltérképezésében is számíthatnak a CIB Bankra. A Mastercard 2022-es Fizetési Élmény Riportja szerint minden 10. megkezdett online fizetési folyamat azért szakad meg, mert a vásárlónak nincs kéznél a bankkártyája vagy nem áll módjában beírni a kártya adatait3. Gondoljunk bele: ki kezdi el bepötyögni a bankkártyaszámát egy tömött buszon? Senki. Inkább otthagyja a kosarát. Egy egyszerűbben elérhető fizetési megoldás, mint az ismétlődő vagy az egygombos ismétlődő fizetés az ilyen helyzetekben megmentheti a tranzakciót. 

Utóbbi lényege, hogy a vásárló a tranzakció során elmentheti a kártyaadatokat, így, ha legközelebb is online fizet ugyanazon kereskedőnél, pár kattintással elindíthatja és hitelesítheti a folyamatot, anélkül, hogy újra beírta volna az adatait. Növekvő népszerűségét mutatja, hogy az online vásárlók 52 százaléka már legalább egy helyen elmentette a kártyaadatait4 és 30 százalékuk havonta legalább egyszer fizet mentett kártyával5. Gyorsabb és egyszerűbb vásárlást tesz lehetővé a fogyasztónak, aki ezért többet költ és gyakrabban fejezi be a tranzakciót. „Nem véletlen, hogy ügyfeleink közül egyre többen teszik elérhetővé ezt a fizetési opciót” – árulja el Fetter István.

A kártyaadatokat az ismétlődő fizetésnél is elmentjük, de a fizetés itt nem eseti, hanem rendszeres jellegű. Ez a konstrukció tökéletes havi rendszeres költésekhez, például a streaming-előfizetésekhez.

A kép illusztráció

Mi dönti el, hogy a vásárló elmenti-e a kártyaadatait? „Az online kereskedőbe és a banki szolgáltatóba vetett bizalom” – mondja István. „A CIB Bank mindent megtesz ezért: a bankkártyaadatokat tokenizálva, a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak (PCI DSS) megfelelően tároljuk, így harmadik fél nem férhet hozzájuk. Még a kereskedő sem. Érdemes lehet tehát a vállalkozóknak megfontolni ezen fizetési módokat, mellyel kapcsolatban bankfiókjainkban kérhetnek bővebb tájékoztatást.”

1  GKI Digital – Online Kiskereskedelmi Index 2022 2 Fizetési Élmény Riport 2022, 1000 fős, online rendszeres vásárlókra reprezentatív saját kutatás alapján 3 Fizetési Élmény Riport 2021 4 Fizetési Élmény Riport 2020, adatforrás: Ipsos, elemzés: Frontira 5Digitális Fizetési Index 2021, a Mastercard és a Scale Reserach 2022-es, 1000 fős  reprezentatív kutatása alapján

The post A bizalom kifizetődik appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés