:

Új megközelítés az ingatlanhirdetési piacon

Új megközelítés az ingatlanhirdetési piacon

Mind a vevők, mind az eladók, mind a közvetítők egyedülálló lehetőségeket találnak az ingatlanhirdetési piac legújabb szereplőjénél, az OTP Otthon portálon. De ez még csak az út kezdete, hamarosan az adásvételi folyamat legnehezebb pontjain kaphatnak majd segítséget az ügyfelek.

Augusztus végén indult az OTP Otthon  portál, ami rövid idő alatt is az ingatlanhirdetésipiac meghatározó tényezőjévé tudott válni. „Mostanra már a második legnagyobb szereplők vagyunk az online ingatlanhirdetési piacon, elérünk közel másfélmillió egyedi felhasználót, havi 4-4,5 millió oldallátogatásunk van, a kínálatunkban pedig nagyjából 155 ezer hirdetés található meg” – mondja Lipták Zsuzsa, az OTP Otthonmegoldások Kft. ügyvezető igazgatója.

A nevében és formájában új portál sikeréhez mindenképpen hozzájárult, hogy megalkotásakor támaszkodni tudtak az ingatlanpiacon hosszú ideje jelen lévő OTP Bank kiterjedt tapasztalataira, a lakást venni vagy eladni szándékozókat azonban persze nem ez érdekli elsősorban, hanem az, amit a portálon találnak. És az igen vonzó.

Nagy a kínálatunk, és ennek egy része egyedi, csak itt megtalálható ingatlan. Aki keres, annak mindenképpen érdemes körülnézni nálunk, lehetséges, hogy pont a mi egyedi kínálatunkban találja meg álmai otthonát, és akár elsőként mehet el megnézni, ajánlatot tenni rá.”

Lipták Zsuzsa

A nagy kínálathoz azonban hirdetők, magánszemélyek és ingatlanközvetítők is kellenek. Ezért aztán az OTP Otthonnál nagyon figyelnek az ő igényeikre is, a hirdetésfeladás ingyenes, a céges partnereket pedig ingyenes kipróbálási lehetőséggel, illetve nagyon kedvező ár-érték arányú együttműködési lehetőségekkel várják. „Az eladók számára a piacon egyedülálló lehetőség, hogy ingyenes hirdetésfeladással elérhetnek másfélmillió embert” – szögezi le az ügyvezető igazgató, aki arra is kitér, hogy elemi érdekük, hogy minden partnerüket egyenlően, transzparensen kezeljék, így például az OTP Csoport más cégei sem kapnak különleges elbírálást. „Kicsit olyan a kapcsolatunk az ingatlanközvetítőkkel, mint egy házasság: ha ők nem érzik jól magukat ebben a kapcsolatban, akkor ki fognak lépni belőle, és ez nekünk nem érdekünk. Teljesen transzparensen működünk, partneri együttműködésre törekszünk és ez a fejlesztéseinket is meghatározza.”

Átsegítenének a fájdalmas pontokon

És ez még csak a kezdet. Az OTP Otthonnál ugyanis az a cél, hogy a portál egy lakás-ökoszisztéma szolgáltatásportfólióvá bővüljön, amely az ingatlankeresés, -eladás kezdetétől a teljes folyamaton keresztül támogatja az ügyfeleket, egészen a beköltözésig, illetve az átadásig. Ilyen támogatásra márpedig nagy szükség van. „Rengeteg kutatásunk, elemzésünk van arra vonatkozóan, hogy melyek a legfájdalmasabb, legstresszesebb pontjai ennek a folyamatnak” – mondja el Lipták Zsuzsa, aki kiemeli például az ár felbecsülését, a finanszírozással kapcsolatos kérdéseket, vagy akár a költözést. A legnagyobb gondot viszont az jelenti, amikor a vevő közben el is szeretne adni, az eladó pedig venni is szeretne, márpedig sokszor ez a helyzet. Nagy kihívás, hogy ez a két folyamat akár időben, akár finanszírozást tekintve összeérjen. Fájdalmas pont lehet a hitelfelvétel is, bonyolultak, és jellemzően nem is csak egyféle termékből állnak össze a hitelek, egy időbeli csúszás pedig akár a foglaló elvesztését is jelenheti.

„Akár vételről, akár eladásról beszélünk, és pláne, ha a kettő párhuzamosan zajlik, átlagosan mindennel együtt egy három-négy hónapos folyamatról van szó az igény felmerülésétől a papírmunka lezárásáig, a költözésig. Ez egy érzelmi hullámvasút, rengeteg stressz ponttal. Mi ezeket azonosítottuk, és olyan szolgáltatásokat fogunk a jövőben bemutatni az OTP Otthon keretében, amelyek ezeken a pontokon tudják hatékonyan támogatni az ügyfeleket” – ígéri az ügyvezető igazgató.

Turbulens a környezet, az ingatlanpiacon is érezhető a lassulás, a kivárás mind az eladók, mind a vevők részéről. Ilyen viszonyok között Lipták Zsuzsa szerint még fontosabb a kínálat minél jobb ismerete, illetve a szakértő segítség igénybevétele. „Érdemes több portálon körülnézni, mindenhol van ugyanis egyedi kínálat. Szétnyílt a piac, a korszerűtlenebb, nagyobb ingatlanok iránti érdeklődés visszaesett, de vannak lakástípusok, amelyekre még mindig nagy a kereslet. Akár eladásról, akár keresésről, akár hitelfelvételről beszélünk, aranyat érhet a szakértő segítség. Az ingatlanok esetében jellemzően az emberek legnagyobb értékű vagyontárgyairól beszélünk, egy-egy hiba különösen tud fájni, akármelyik pontján is követjük el a folyamatnak. Mi abban szeretnénk segíteni az ügyfeleinket, hogy ezeket elkerülhessék.”

The post Új megközelítés az ingatlanhirdetési piacon appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés