:

Egy applikációban minden, ami a streameléshez kell

Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy rövid, élő bejelentkezés vagy live stream sok esetben nagyobb elérést generál, mint egy-egy komoly költségvetéssel dolgozó televíziós csatorna. 

A mindössze 3 éve alapított RECnGO fő terméke egy multiplatform streaming és videós applikáció, amivel stúdió minőségű, több kamerával (mobillal) készülő videós tartalmak gyárthatók a nagystúdiós költségvetés töredékéért. A RECnGO alkalmazás bárkit képessé tesz arra, hogy akár egyszemélyes stábként egy 12 kamerás élő közvetítést levezényeljen, mégpedig úgy, hogy az okoskészülékeket, amelyek ugyanazon a hálózaton üzemelnek, egy élő kameralánccá köti össze. Az irányítópultról menedzselt számtalan effekt, layer és grafikai lehetőség, az extrában hozzáadható vágóképek vagy videók még inkább garantálják a sikeres tartalomkészítést.

A hazai startup azon kevesek közé tartozik, akiknek az elmúlt évek viszontagságai inkább jól jöttek. A pandémiás időszaknak köszönhetően most már szinte mindenki érti és tudja, hogy mi is az a streaming, és egyre többen keresnek költséghatékony megoldást, amivel magas minőségben, izgalmas videós kontentet tudnak készíteni a legnagyobb közösségi és videós platformokra.

A töretlen fejlődésnek hála, az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, amely az induláskor karolta fel a startupot, tavaly már második befektetési körben, 250 millió forinttal szállt be a fejlesztésbe. „A RECnGO az egyik legdinamikusabban fejlődő startup a portfóliónkban. Nem csupán jók, hanem képesek is jól kihasználni az adottságaikat, így az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság után folyamatosan új piacokon terjeszkednek” – mondta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője.

A jelenlegi egyik legnagyobb kihívás a startup számára, hogy a saját növekedésükkel lépést tartsanak, amihez a fő célkitűzés, hogy a következő körös befektetés már a globális piacról érkezzen. „2023 első felére tűztük ki célul, hogy egy nemzetközi befektetőnél vonunk be tőkét és így ugrunk neki a cég következő életszakaszának. 2022-ben lehetőségünk volt több nagy, nemzetközi eseményen részt venni, ahol megmutathattuk magunkat” – mondta el Szél Gergely, a RECnGO társalapító-ügyvezetője.

Az alapítók, Szél Gergely és Schwarz Gábor, a 2022-es lisszaboni Web Summiton való részvételre a legbüszkébbek, ahova a Huawei meghívására érkeztek egy közös előadásra. Az évente megrendezett több napos eseményen a legnagyobb tech cégek és több mint 70 ezer ember van jelen.

A világ egyik legnagyobb tech rendezvényén, a világ egyik legnagyobb tech óriásával együtt adtunk elő a közös fejlesztésünkről és a jövőbeni tervekről. A felkérés azt bizonyította, hogy a cég és a termék is jó úton jár a nagyok felé”

Schwarz Gábor társalapító

Az új finanszírozó bevonásában a jelenlegi befektető Hiventures is aktívan szerepet vállal. A jövőbeni exitet és a megtérülést is nagyban befolyásolja, hogy milyen partner lép be a cégbe: szakmai befektető, aki termék oldalról nyújt további validációt, vagy pénzügyi, aki a skálázódást támogatja, esetleg 2in1 befektető érkezik. Éppen ezért a Hiventures is egyre több erőforrást mozgat meg ezen a területen. „Külön csapatot állítottunk fel a legkiválóbb startupjaink számára, akikkel közösen keressük a következő körös befektetési lehetőségeket” – árulta el Szluha Dénes. Szél Gergely még hozzátette: „az indulás óta élvezzük a Hiventures szakmai és anyagi támogatását, aminek sokat köszönhetünk. A célunk a kezdetektől közös: egy olyan nemzetközi céget felépíteni, ami akár a következő unikornis is lehet”.

The post Egy applikációban minden, ami a streameléshez kell appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés