A Kifli receptje
- Forbes
- 07 Feb, 2023
- Címkék: #Print # Támogatói tartalom
3 év alatt már hárommillió kiszállított rendelésen is túl jár a Kifli.hu, mely a Rohlik Group tagjaként kezdte meg működését Budapesten ésąą vonzáskörzetében 2019-ben. A csoport már öt országban van jelen, a különböző vásárlói kultúrával és gazdasági helyzettel rendelkező területeken működő leányvállalatok egy egységes vállalati recept alapján dolgoznak. „A Kifli.hu több mint online élelmiszerbolt. Nem csak simán jobbak akarunk lenni másoknál, de tízszer jobbak. Meg akarjuk változtatni az élelmiszer-kereskedelmet Európa-szerte” – mondja Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezetője. A következő cikkben a siker receptjét szedte pontokba, hiszen, mint mondja, ez nem szigorú üzleti titok.
1. NYŰGÖZD LE A VÁSÁRLÓT
Termékeket árulni bárki tud. Minőséget garantálni, vásárlói igények mentén alakítani a szolgáltatást és meglátni az NPS (Net Promoter Score) és a vásárlás frekvenciája közötti összefüggést, az már egy egészen más hozzáállást igényel.
2. LÉGY GYORS
Nincs idő mindent háromszor átgondolni. Kitaláljuk, megvalósítjuk. Ha utólag az derül ki, hogy nem működik, akkor abbahagyjuk és tanulunk belőle. Nincs idő háromszor átgondolni.
3. SOHA NE LEGYÉL ELÉGEDETT A MEGLÉVŐ ÁLLAPOTTAL
Nem szabad a jelenlegi pozícióba belenyugodni. Minden nap lehetünk valamiben jobbak.
4. GONDOLKODJ NAGYBAN ÉS TULAJDONOSI SZEMLÉLETTEL
A legapróbb, értelmetlennek tűnő feladat is sokat javíthat a cég egészének megítélésén. Ha mindenki úgy végzi el a rá eső feladatot, mintha a saját cégében tenné, akkor egy irányba tolják a szekeret.
5. HOZD AZ EREDMÉNYEKET ÉS HAGYJ NYOMOT
Alapvető elvárás, hogy mindenki produkálja a tőle elvárt eredményt. Ez önmagában még nem elég, ha közben formálni is lehet a piacot, a vásárlói kultúrát. Akkor a cég nem csak márka, de történelem is lesz.
6. LÉGY KÍVÁNCSI ÉS ÁSS MÉLYRE
Tudj meg minél többet a cégről, a kollégák munkájáról. Ásd bele magad a témákba, ne érd be annyival, amit muszáj tudnod a témáról. Kérdezz, kérdezz, kérdezz!
7. TANULJ FOLYAMATOSAN
Tanulj másoktól, képezd magad, így olyan, mintha még egyetemen lennél, és még fizetnek is érte. Win-win.
8. LÉGY RADIKÁLISAN NYITOTT ÉS TRANSZPARENS
Ne legyenek titkaid a vásárlók előtt és ismerd el a hibát. Köszönd meg a negatív kritikákat, hiszen azokból tanulsz a legtöbbet. Légy őszinte, egyenes, és a haszon mellett tiszteletet is szerzel.
9. ÉREZD JÓL MAGAD
Az egésznek nincs értelme, ha közben betegre stresszeled magad. Végezd el a munkád és aztán jusson időd egy kis lazításra is a kollégáiddal. Amin nem tudsz változtatni, azon azért, amin pedig tudsz, azon meg azért felesleges stresszelni. Engedd el, vagy változtass rajta. És tudj nevetni magadon is, ha kell.
10. TEREMTS NAGYSZERŰ MUNKAHELYET
Az a nagyszerű munkahely, ahová szívesen járnak be a kollégák dolgozni. Ahol biztonságban és megbecsülve érzik magukat. Eltekintve a pozícióktól, a munkahelyen egyszerűen emberek dolgoznak, és mindenkinek jól esik egy mosoly, egy kézfogás, egy barátságos telefonhívás a személytelen e-mail helyett.
The post A Kifli receptje appeared first on Forbes.hu.