Pósfai: Ha a piacról élő gazdasági szereplők sem nyilvánítanak véleményt, akkor mégis ki fog?
Ausztriában a Decathlon olcsósága kifejezetten hátrány, mégis már az ötödik boltját nyitja az országban a lánc. Pósfai Gábor a magyar Decathlon vezetésével futott be, öt éve az ő irányításával lépett piacra a cég Ausztriában, most interjút adott arról, hogy áll a Decathlon az osztrák piacon.
Interjút adott a Válasz Online-nak Pósfai Gábor, a magyar Decathlon volt, az osztrák Decathlon jelenlegi vezetője. Pósfairól öt éve mi is írtunk egy hosszabb cikket, épp akkor, amikor kiderült, hogy az ő vezetése alatt lép piacra a Decathlon Ausztriában, az egyik utolsó olyan országban, ahol még nem volt jelen.
A Válasz Online többek között az elmúlt öt év eredményeiről is kérdezte a Decathlon-vezért. Pósfai azt mondja, még ennyi idő után is vannak számára kihívások abból, hogy mennyire eltér az ő rugalmas személyisége az osztrákok gyakran merev hozzáállásától, de az sem segíti a munkáját, hogy Ausztriában kifejezetten hátrány az olcsóság.
„Ausztria volt az egyik utolsó ország, ahol nem volt Decathlon. Többször úgy döntött a francia cégvezetés, hogy kis ország, telített piac, nagy sportkereskedelem – nem éri meg ott piacra lépni. Az üzleti modellünk gazdagabb országokban nem is feltétlenül előnyös: mi az ár-érték arányra építünk,
az osztrákoknál viszont az, hogy valami jó áron van, inkább visszafogja a vásárlási hajlandóságot.”
(Erről Pósfai a Forbesnak is mesélt három éve.)
„Öt éve nagy tervekkel mentem ki valóban, az első év tanulóév volt, kezdtünk sínre kerülni… Aztán akkor kitört a covid. Egy áruházunk volt és az internetes kereskedésünk – a cél akkor nem lehetett más, mint a túlélés. Sikerült. 50 milliárdot tett bele az osztrák állam a gazdaságba, ebből viszont új cégként mi alig részesültünk, de még így is tovább tudtunk fejlődni. Utána aztán jött az energiaválság… Mindezek ellenére: most nyitjuk meg az ötödik áruházat. Haladunk tehát. Attól persze tényleg elmaradunk, amit öt éve elterveztem, de ezen a piacon, különösen ilyen körülmények között ez is teljesítmény.”
Pósfai szerint ezzel együtt a francia vezetésnél továbbra is „megvan a kreditje”: amikor átvette a magyar lánc vezetését, nyitottak 12 új üzletet, és olyan piaci részesedést értek el, amilyen sehol más nincs a Decathlonnak. „Lehet, hogy ez a kreditem most kicsit csökkent, de nincs vész.”
Több ebből Gélpod, összehajtható bicikli, digitális darts: öt őrültség a Decathlon innovációs versenyéről Bővíti csendes nyitvatartási idejét a Decathlon, más cégeket is támogatna ebbenVan itt egy magyar vezető, akinek a körmére kellene nézni
Az interjún szóba került egy hat évvel ezelőtti epizód is, Pósfai ekkor egy nyilvános posztban bírálta a magyar kormány hatalomgyakorlásának módját és Orbán Viktor miniszterelnököt. Pósfai a médiában nagyot futó posztról azt mondja, házon belül nem lett ebből problémája, és bár végül visszaállította nyilvánosról privátra a bejegyzést, nem a főnökei szóltak rá, hogy tegyen így.
„A saját csapatom kérte »jobb a békesség«-alapon. Többen itthonról – nem a cégtől – viszont írtak a francia főnökségnek, hogy van itt egy magyar vezető, akinek a körmére kellene nézni. Nem tették meg, azóta is a cégnél vagyok, az osztrák Decathlont vezetem öt éve. Én pedig végül akceptáltam, hogy a magánvélemény összekeveredhet a cégével, s hogy még akkor sem lehet azt nyugodtan közölni, ha egyébként annyi az állítás, hogy emberibb hangra, párbeszédre lenne szükség. Nem olyan világot élünk itthon, hogy akár ezt nyugodtan ki lehetne mondani. Állami vezetők biztosan nem fogják, hiszen függőségi viszonyban vannak.
De ha a piacról élő gazdasági szereplők sem nyilvánítanak véleményt, akkor mégis ki fog?”
A teljes interjú itt olvasható el.
The post Pósfai: Ha a piacról élő gazdasági szereplők sem nyilvánítanak véleményt, akkor mégis ki fog? appeared first on Forbes.hu.