:

Kolumbiában, Mexikóban és Chilében terjeszkedik idén a BiotechUSA

Kolumbiában, Mexikóban és Chilében terjeszkedik idén a BiotechUSA

Történetének legsikeresebb évét zárta a BiotechUSA, de a cash flow megsínylette az elmúlt időszakot. Idén egy sor új országban lépnének piacra, Dél-Amerika mellett ázsiai országokban is színre lépnének. Mutatjuk az egyik legértékesebb családi cég 2022-es számait és 2023-as terveit.

A családi kézben lévő BiotechUSA 80,4 milliárd forintos árbevételt ért el 2022-ben, 80 százalékban külföldi értékesítésből, miközben EBITDA-mutatója meghaladta a 11,5 milliárd forintot. Portfóliójukat 300 új termékkel bővítették, 17 új üzletet nyitottak és elindították a cégcsoport történetének legnagyobb beruházási hullámát.

„Szeretnénk mindennap jobbak lenni, mint tegnap voltunk. Ez most a célunk – fogalmazott Lévai Bálint, a BiotechUSA vezérigazgatója, társtulajdonosa a cég éves jelentését bemutató sajtótájékoztatón. – Abban a pozícióban vagyunk, hogy lehet víziónk. Egy fejlett és kiépült vállalat ezt már megengedheti magának. A magas minőségű szakmai munkának mindig van piaca.”

Üzlet Forbes 3 perc olvasás
A Biotech USA-nél rekord lett 2021, és még csak most jön a cég történetének legnagyobb beruházása
Üzlet Zsiborás Gergő 2 perc olvasás
Nagy üzlet: a BiotechUSA felvásárolja a Scitec-et
Üzlet Bánlaki D. Stella 7 perc olvasás
Ukrán fitneszgépekkel indult, ma 26 milliárdot érő, európai piacvezető cég a Biotech. És még mindig a Lévai család kezében van

A Lévai család kezében lévő, 1993-ban alapított cégcsoport 90,2 milliárd forintra becsült értékével a Forbes 2022-es, a legértékesebb családi vállalkozásokat soroló listáján a 8. helyen állt. A leggazdagabb magyarok listáján pedig idén a 20. helyre kerültek.

Bővülések

A cégcsoport következő három évre vonatkozó beruházási terve meghaladja a 12 milliárd forintot, ezen belül 9 milliárd forintot fordítanak egy új proteinszelet-üzem kialakítására. A közeljövőben a szadai gyártóüzemben két új, prémium fehérjeszelet gyártására alkalmas gyártósort állítanak fel és megépülnek a hozzá tartozó raktári és szociális épületrészek is.

A beruházás 70 százalékban saját tőkéből valósul meg, 30 százalékos állami támogatás mellett egy egyedi kormánydöntés alapján – mondta el Lévai.

A benyújtott pályázatban 40 százalékos árbevétel-növekményre és 40 százalékos bértömegnövekményre tettek vállalást.

„Ezek nagy, de biztonságos vállalások voltak a mi léptékeinkkel és projektpotenciálunkkal összevetve.

A vállalásokat a projekt befejezéséig kell elérnünk és öt évig fenntartanunk. A támogatás nélkül is megvalósítottuk volna a fejlesztést, csak jóval kisebb léptékű lett volna.”

A beruházással a negyedik gyártósort üzemelik már be, így évente 110 millió darab szeletet tudnak előállítani, és száz új munkahelyt hoznak létre.

Életünk legsikeresebb éve

Lévai Bálint szerint a cégcsoport életének legsikeresebb éve van mögöttük, de a cash flowjuk megsínylette ezt az időszakot: az év végére nullára csökkent.

Az alapanyagár-emelkedés a táplálékkiegészítők piacát jelentős mértékben érintette, a fehérje alapanyagok beszerzési ára rövid idő alatta a duplájára nőtt. Esetenként nem is volt elérhető, teljesen felszívta a piac.

Piaci előnyüknek és kapcsolataiknak köszönhetően azonban elérték, hogy ha van alapanyag, első körben őket szolgálják ki a beszállítók. „Így mi akkor is tudtunk szállítani, amikor a konkurencia nem” – fogalmazott.

„A növekmény nem az elmúlt egy év eredménye – mondta Lévai. – Annak köszönhető, hogy jól készültünk fel a B2C értékesítésre és hogy elnyertük az emberek bizalmát. Bíznak a márkában, így azzal, hogy növeltük az árakat, nem veszítettünk fogyasztókat, minden országban növeltük a bevételünket.”

Az iparági, külpolitikai és gazdasági kihívásokra jól reagált a BiotechUSA, ennek köszönhetően mintegy 40 százalékkal haladták meg 2021-es eredményeiket.

A növekedéshez számos tényező járult hozzá: hatékonyan működtette a saját tulajdonú, Dunakeszin és Szadán lévő gyártókapacitásokat, omnichannel stratégiájának köszönhetően online és offline felületeken (boltokban, edzőtermekben, hipermarketekben, élelmiszerbolt-láncokban, drogériákban, töltőállomásokon és patikákban) is értékesítette termékeit.

Pozitív hatások

Lévai kitért arra is hogy a covid ideje alatt természetes módon csökkent a boltok értékesítése, de azt követően sokkal nagyobb arányban tértek vissza oda az emberek vásárolni, személyes tanácsadásért. A boltok forgalma jócskán meghaladja a covid előttit: tavaly 70 százalékkal növekedett, idén egyelőre 50 százalékos növekedés látható.

„Megnőtt azonban az egészséges életmód iránti érdeklődés is, sokkal edukáltabb fogyasztóként jöttek ki az emberek a covidból. A fehérjedús életmód egyre nagyobb teret hódít, az ilyen termékeink eladása is növekszik” – mondta.

„Régen nem a testépítésről szól a táplálékkiegészítők fogyasztása, sokkal inkább az egészséges életmód részévé vált.”

Erős nemzetközi piac

A BiotechUSA jelenleg több mint 100 országban van jelen 50 webshoppal, 279 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel. Piacvezető helyen áll Görögországban, emellett Norvégiában és Franciaországban is rekord árbevételt könyvelhetett el. Spanyolországban, Olaszországban és Portugáliában szintén megszilárdult a jelenléte.

Terjeszkedési tervei között szerepel az idei évben Kolumbia, Mexikó, Chile, Peru, Ecuador, Délkelet-Ázsia, Kína, India, Omán, Szaúd-Arábia és Indonézia is.

 A BiotechUSA márkán túl a cégcsoporthoz tartozik:

a 2020-ban akvirált Scitec Nutritiona Builder étrendkiegészítő-webáruházaz egyedi keverőpalackokat gyártó Shakerstoreés a vitaminkészítményeket forgalmazó Vitaminshop.

A vállalatcsoport kínálata 2000 termékből áll, melyek a fogyástól kezdve az izomtömeg-növelésen át az életmódváltásig számos területet lefednek. A portfólióban megtalálhatók cukor- és laktózmentes termékek, de van gluténérzékenységgel élőket, vagy a vegán életmódot folytatókat kiszolgáló termékpaletta is.

The post Kolumbiában, Mexikóban és Chilében terjeszkedik idén a BiotechUSA appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés