:

Földbe állt a magyar PC-s piac tavaly év végére

Földbe állt a magyar PC-s piac tavaly év végére

Nyilvánosak az IDC piackutató cég PC-s piacot érintő, a 2022-es év negyedik negyedévét taglaló adatai, amit nem festenek túl rózsás képet a hazai helyzetről. A vizsgált (a nagyobb költéssel járő ünnepeket is magába foglaló) periódusban a hazai számítógépes értékesítések 60,1 százalékkal estek vissza a 2021-es év hasonló időszakához képest. A számok alapján nemcsak a lakosság húzta meg a nadrágszíjat, ha új gépek vásárlásáról volt szó, de a cégek is.

Visszaesés ugyan globálisan tapasztalható volt, de a magyar számok ennek fényében is rendkívül kirívóak, hiszen világszinten 28,3 százalékos csökkenést mért az IDC, míg a hazánkat is magába foglaló közép- és keleti európai régiót vizsgálva 39,9 százalékos zuhanást mutatnak az adatok.

IDC

2022 negyedik negyedévében (azaz október 1. és december 31. között) 101 655 számítógépet értékesítettek itthon a gyártók, amibe beletartoznak az asztali- és hordozható megoldások és a munkaállomások is. A legtöbb eszközt a Lenovo adta el (22 637 darab), a második helyen a HP (21 518 darab), míg a harmadikon a Dell áll (20 343 darab), a negyedik pozíciót az Asus szerezte meg (18 489 darab), míg az Apple (10 150 darab) itthon az ötödik pozíciót tudta megszerezni.

IDC A negyedik negyedévet a visszaesések közepette is a Lenovo nyerte itthon.

2022-ben összesen 563 595 gépet értékesítettek itthon, és az éves rangsor első helyét már a HP szerezte meg, a második a Dell, a Lenovo itt már csak a harmadik, az Asus pedig a negyedik. Az 563 595 gépből 483 865 notebook volt, és utóbbi kategóriában az első helyen szintén a HP áll, a második itt is a Dell, viszont az Asus ebben a szegmensben már meg tudta előzni a Lenovót.

Érdekesség, hogy a magán célra vett hordozható gépeknél a magyarok kedvence egyértelműen az Asus.

A tajvani gyártó a negyedi negyedévben magasan a legtöbb notebookot (18343 darab) értékesítette a fogyasztók kategóriában, és éves szintén is az Asus bizonyult a legnépszerűbbnek ezen a fronton, hiszen összesen 89972 gépet adtak el 2022-ben, ami annyit tesz, hogy a consumer notebook területen 38 százalékos részesedéssel bírnak. A második helyen a Lenovo áll: a kínai vállalat tavaly 51787 notebookot értékesített a consumer gépek szegmensében.

IDC A fogyasztók körében itthon az Asus notebookok a legnépszerűbbek.

The post Földbe állt a magyar PC-s piac tavaly év végére first appeared on 24.hu.