:

Bombahír: kivonul az apróhirdetési óriás, eladósorba került a Jófogás

Bombahír: kivonul az apróhirdetési óriás, eladósorba került a Jófogás

Fordul a kocka, az egyik legnagyobb apróhirdetési platform maga is adásvétel tárgya lett. Ki lesz az új tulajdonos?

Megjelent az Adevinta csoport 2022-es üzleti évének beszámolója, amiből kiderült, hogy a 11 országban működő nemzetközi cégcsoport eladja magyarországi üzletrészeit. Ez azt jelenti, hogy

a Jófogás és a Használtautó.hu apróhirdetési oldalak, valamint az Autónavigátor.hu online autós magazin hamarosan új tulajdonoshoz kerülnek.

Csak a magyar ágat adják el

Az Adevinta csoporthoz tartoznak a világ legnagyobb apróhirdetési oldalai, 2021-ben vásárolták fel az eBay anyavállalatát is.

A globális óriás nem zárt rossz évet 2022-ben.

A forgalmuk 8, a nyereségük pedig 7 százalékkal emelkedett,ami enyhén elmarad a 2021-es 10 százalékos növekedési ütemüktől.

A jó eredmények ellenére döntöttek a nemzetközi portfóliójuk optimalizációja (vagyis szűkítése) mellett.

A cégcsoport közleménye szerint a felülvizsgálat 2022-ben lezárult és elindították a magyarországi üzletrészek értékesítését.

Más országot nem említettek meg, ugyanakkor tavaly már adtak el ausztrál és dél-afrikai érdekeltségeket is.

Interjú Oberfrank Balázs 8 perc olvasás
Ahol a karácsony nem ér véget a decemberrel – mit csinál a válság küszöbén a Jófogás?
Üzlet Ács Gábor 9 perc olvasás
A csavar a 33 milliárdos kiszállóban – minden arról, hogyan adták el a Szallas.hu-t

Van lehetőség a magyar piacban, de nem nekünk

A részletes áttekintés eredményeképp az a döntés született, hogy az értékesítés a legjobb megoldás a csapatok, az üzleti megfontolások, és az Adevinta szempontjából is – válaszolta a hazai leányvállalat, az Adevinta Hungary a Forbes.hu kérdésére.

Hozzátették, hogy az Adevinta csoport 2021 novemberében meghatározott stratégiájának része, hogy arra az öt európai piacra fókuszál, ahol kellően erős pozícióban van ahhoz, hogy jelentős növekedést érjen el mind organikusan, mind az esetleges jövőbeni felvásárlások révén. Ezzel párhuzamosan kezdődött el néhány más piac felülvizsgálatának folyamata is, köztük Magyarországé.

A cégcsoport kiaknázatlan potenciált lát a magyar piacon, de nem feltétlenül magát tartja annak a hosszú távú tulajdonosnak, amelyik támogatni tudja a platformokban rejlő lehetőségek kibontakoztatását,

így a teljes magyarországi üzletágát eladja.

Ahol a karácsony nem ér véget a decemberrel – mit csinál a válság küszöbén a Jófogás?

Ki lesz az új tulajdonos?

Az Adevinta Hungary szerint a cél az, hogy olyan új tulajdonost találjanak, amelyik képes arra, hogy a Jófogás, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu márkák számára a megfelelő fókuszt és szakértelmet biztosítsa.

A vevő kilétére még nem derült fény, ugyanis az értékesítés időzítésével és az új tulajdonossal kapcsolatos minden további részletet a bejelentés napján hoznak nyilvánosságra.

Erősödik a verseny az apróhirdetések piacán

A Jófogás marketingigazgatójával év elején készítettünk interjút. Takács Borbála akkor elmondta: a használtcikk-piacon a Jófogás mellett a Facebook Marketplace a másik nagy szereplő. A verseny ugyanakkor erősödhet azzal, hogy tavaly októberben megérkezett a Vinted is a magyar piacra.

Az Adevinta magyar leányvállalata, az Adevinta Classified Media Hungary 2021-ben 4,3 milliárd forintra növelte árbevételét, a jövedelmezősége ugyanakkor jelentős csapást kapott: 39 milliós adózás utáni veszteséget termeltek, pedig az előtte lévő három évben nyereségesek voltak.

The post Bombahír: kivonul az apróhirdetési óriás, eladósorba került a Jófogás appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés