:

Ronda, kényelmes és exkluzív: felküzdötte magát a Crocs a luxusmárkák közé

Ronda, kényelmes és exkluzív: felküzdötte magát a Crocs a luxusmárkák közé

A harsány klumpa kitört szerény munkásosztálybeli besorolásából és egyenesen az elit köreiben landolt. A sikerek hátterében jól megfontolt együttműködések állnak.

A Lyst Index legutóbbi negyedéves jelentésében a Crocs a Saint Laurent, a Prada, a Bottega Veneta, a Loewe és a Miu Miu mellett a tíz legkeresettebb luxustermék közé került – írja az amerikai Forbes. Hogy történhetett ez meg? A Crocs egy partnerségével került fel a rangos listára.

A luxus sportcipők szcénájában jó ismert Salehe Bembury amerikai cipőtervezővel együttműködve született meg a Crocs Pollex modell, amely rekord gyorsan, a megjelenése után 35 másodperccel el is fogyott tavaly novemberben. Ezzel egyidőben fel is került a klumpát tovább értékesítő weboldalakra, megtalálható hazai kereskedések kínálatában is, jelenleg 30-35 ezer forintos áron.

Salehe Bembury, akárcsak a korábbi tervezők, akikkel a cég együttműködött, úgy tekintett a formázott habgyantára, mint egy üres festővászonra és jellegzetes ujjlenyomatos dizájnját vitte fel rá.

Crocs x Salehe Bembury Pollex Clog Kuwata

A 2017 óta létező Lyst Index negyedévete mutat irányt abban, hogy melyek azok a luxusmárkák, amelyek nagyon keresettnek számítanak, és melyek kevésbé. Az eredményt úgy kapják, hogy több mint 200 millió vásárló használja az applikációjukat (az appon keresztül a legnagyobb márkák termékei kereshetőek, megvásárolhatóak), valamint figyelik az appon kívüli kereséseket, eladási adatokat, közösségi médiamegjelenéseket is.

Új vásárlók a láthatáron

„Hihetetlenül büszkék voltunk arra, hogy a Crocs x Salehe Bembury klumpánk felkerült a Lyst Top 10-es listájára” – mondta Andrew Rees vezérigazgató. „A kollaborációk kulcsfontosságúak számunkra, mivel lehetővé teszik, hogy olyan új vásárlókat érjünk el, akik egyébként talán nem vennék figyelembe a márkánkat.”

A Crocs tavaly 2,7 milliárd dolláros forgalmat ért el, ez 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 2022-ben felvásárolták a HeyDude márkát is, ezzel kiterjesztették a profiljukat a tornacipők irányába is. 2022-ben világszerte 115,6 millió pár Crocs cipőt értékesítettek, míg 2021-ben 103 millió párat.

Fellendülés, hanyatlás, fellendülés

A Crocs eredetileg hajósok számára készült – csúszásmentes a talpa –, 2002-ben a St. Lauderdale Boat Show-n debütált. A gyors fellendülés után a vállalat 2006-ban ment a tőzsdére, aztán a recesszió alatt lecsúszott és visszaesett. A 2007-es 847 millió dolláros csúcsról 2009-re 645 millió dollárra esett vissza, amikor a részvényeivel 1 dollár körül kereskedtek.

Aztán Rees 2014-es elnöki, majd 2017-ben vezérigazgatói kinevezésével a cég újra fellendült. Rees ismét a klumpastílusra irányította a figyelmet és együttműködéseket indított. 2018 óta a Crocs kétszámjegyű bevételnövekedést könyvelhet el. A 2022-es éves jelentés szerint a részvényei egyéves csúcsra, 130 dollár fölé emelkedtek.

Több ebből A középiskolában átnéztek rajta, de mire leérettségizett, igazi sneaker-paradicsomot épített Okkal ilyen ronda – a Birkenstock menetelése a cipőtalpaktól a Louis Vuitton tulajdonosáig

The post Ronda, kényelmes és exkluzív: felküzdötte magát a Crocs a luxusmárkák közé appeared first on Forbes.hu.