:

Talán most már nem akkora pénzkidobás a trappista: újabb diszkontlánc csökkentett nagyot az árain

Talán most már nem akkora pénzkidobás a trappista: újabb diszkontlánc csökkentett nagyot az árain

Több mint ötödével csökkenti a trappista sajtok árát a Lidl. Nem sokkal korábban az Aldi is hasonló áresésekről döntött. Miért tört ki a nagy sajtháború, miből tudnak ekkora árengedményeket adni a boltláncok?

Mától, azaz március 6-tól jelentősen és tartósan csökkenti a sajtok árát a Lidl Magyarország – közölte a boltlánc a Világgazdasággal. A vállalat január elejétől már csaknem 200 termék árát csökkentette tartósan. Most a sajtárak jellemzően 21-25 százalékkal mennek lejjebb.

Mennyit kell fizetnünk?

A saját márkás Pilos 250 grammos Edami darabolt sajt 25 százalékkal kerül majd kevesebbe, és a jelenlegi 999 forintos ár helyett 749 forintba kerül,az 1 kilogrammos kiszerelésű Pilos trappista sajt 23 százalékkal, azaz 900 forinttal lesz olcsóbb, 2990 forintos áron elérhető a mostani 3890 forint helyett.A 700 grammos Pilos trappista sajt 21 százalékkal, azaz 800 forinttal kerül kevesebbe, így 2599 forintot kell érte fizetni.A laktózmentes 700 grammos kiszerelésű Pilos trappista sajt esetében az árcsökkenés mértéke szintén 21 százalékos, hétfőtől 2999 forintért elérhető az áruházakban. Több ebből Új alapítvány a magyar fociban: kiszállt a csalással vádolt magyar milliárdos Budafokról Leszokna az EU az orosz olajról, mi továbbra is függők vagyunk

Az első két esetben a sajt kilogrammonkénti ára 3000 forintra csökken, utóbbi két termék esetén pedig 3700 és 4300 forintra.

Árverseny újratöltve

Az élelmiszerek ára drasztikusan megugrott az elmúlt hónapokban, ami a vásárlási kedvben is meglátszik, az élelmiszerüzletek forgalmának volumene már második hónapja csökken. A drágulás különösen nagy mértékben érintette a trappista sajtokat, ahol 5-6 ezer forint is lehet a kilónkénti ár. (Korábban már írtunk arról, hogy ekkora összeg miért számít pénzkidobásnak és mit lehetne venni trappista helyett.)

Trappista = pénzkidobás. Mit vegyünk helyette?

A vásárlások ösztönzése érdekében az üzletláncok újabb akciókat hirdetnek meg.

Az Aldi március elsejétől a terméktől függően 20-23 százalékkal alacsonyabb áron kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait.A CBA és a Príma üzleteiben pedig a száraztészták ára csökken. Igaz, szerényebb, 5 százalék körüli mértékben.Február elején pedig a vaj árát csökkentette 20 százalékkal az Aldi, akit aztán a Lidl is követett. A versenytársak ugyanakkor nem követték a példájukat.

Miből tudnak árat csökkenteni?

A nagy kérdés az, hogy milyen alapon tudják elengedni a boltok a mostani elszállt árak akár negyedét is. Korábban miért nem tudták megtenni? És ha ők megteszik, akkor mások miért nem?

A titok nyitja az alacsonyabb beszerzési árakban van. A vaj esetén a nemzetközi tejpiacon jelentősen esett a nyerstej ára, valamint a lejárt beszállítói szerződése után kedvezőbb feltételeket tudott kiharcolni az Aldi.

A trappista sajt ára az elmúlt évben. A szürke terület a beszállítói árat, a világoszöld a kiskereskedelmi árrést, a sötétzöld pedig az áfatartalmat jelöli. Forrás: AKI PÁIR

Hasonló folyamatok zajlanak most a sajtpiacon is. Az Agrárközgazdsági Intézet Piaci Árinformációs Rendszere (AKI PÁIR) alapján az utóbbi hetekben esett a trappista sajt kiskereskedelmi beszerzési ára. Igaz, a csökkenés százalékos mértéke egyelőre egyszámjegyű és közelébe sem ér az Aldi és a Lidl 20-25 százalékos példájához. Elképzelhető, hogy a két boltlánc még ennél is kedvezőbb beszállítói szerződéseket tudott megkötni.

The post Talán most már nem akkora pénzkidobás a trappista: újabb diszkontlánc csökkentett nagyot az árain appeared first on Forbes.hu.