:

Budapest-Belgrád vasútvonal – a kormány beletol még 20 milliárd forintot

Budapest-Belgrád vasútvonal – a kormány beletol még 20 milliárd forintot

A felmerülő többletfeladatok miatt további 20 milliárd forintot fordít az amúgy sem olcsó, szakértői számítások szerint több mint 800 milliárd forintba kerülő Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának rekonstrukciójára a kormány.

Az erről szóló, csütörtök este megjelent Magyar Közlönyben olvasható kormányhatározatot a 24.hu szúrta ki. Cikkükben emlékeztetnek: a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítását kínai hitelből finanszírozza a kormány, kínai fővállalkozók segítségével fogják megépíteni és a kínai kézbe került pireuszi kikötő összekötését szolgálja a beruházás.

Mire kell plusz 20 milliárd forint?

A miniszterelnök által aláírt kormányhatározat szerint

3 milliárd 246 millió forint menne katonai rakodókra,3 milliárd 560 millió forint talajszennyeződéssel kapcsolatos kármentesítésre, illegális hulladéktelep felszámolására, Soroksár állomáson mérnöki feladatokra és kisajátításokra,8 milliárd 400 millió forint MÁV épületek, telephelyek felújítására, építésére,5 milliárd 114 millió forint pedig élőhely-rekonstrukcióra és Kelebia állomás határrendészeti feladataihoz kapcsolódó infrastruktúra kialakítására. Üzlet Forbes 2 perc olvasás
Kína kérésére titkosította Szijjártó a Budapest-Belgrád vasútvonal legfontosabb dokumentumát
Üzlet Unyatyinszki György 6 perc olvasás
Sínre kerül a főváros: több mint 2200 milliárd forintnyi fejlesztést öntenek vasúti közlekedésfejlesztésre
Üzlet Zsiborás Gergő 8 perc olvasás
Egy kapavágással ma elindul Mészáros legnagyobb nemzetközi gigaprojektje

Mészáros Lőrinc üzlete

Ahogyan arról korábban mi is írtunk, a Budapest-Belgrád projekt egyik kulcsszereplője a Felcsútra bejegyzett, kifejezetten erre a nagyberuházásra létrehozott RM International Zrt., tulajdonosaik a Mészáros és Mészáros Kft. és az R-Kord Kft. A két cég alkotja a Mészáros Holdingot, aminek 51 százalékát még korábban az Opus tőzsdei óriásba apportálták (közvetetten tehát az Opus a projektcég 51 százalékos tulajdonosa, a többi pedig közvetlenül Mészárosé).

Az RM International két kínai céggel konzorciumban nyerte el a gigaberuházást, a teljes projektet a magyar állam és a kínai Eximbank finanszírozza.

A magyarországi szakaszra a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. írta ki a tendert, ebben a Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt. csupán 15 százalékkal, míg a Kínai Népköztársaság 85 százalékkal van jelen (hogy Brüsszelnek is megfelelő legyen a kiírás, formailag a MÁV a megrendelő, de a projektet már a vegyesvállalat menedzseli). 

The post Budapest-Belgrád vasútvonal – a kormány beletol még 20 milliárd forintot appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés