:

Ha az LG-n múlik, akkor gyilkos lesz a verseny a tévé piacon idén

Ha az LG-n múlik, akkor gyilkos lesz a verseny a tévé piacon idén

Az elit kategória egyik legerősebb versenyzője is lerántotta végre a leplet a 2023-as televízióiról. Az LG széles választékkal és szemmel látható innovációkkal teszi oda magát úgy, hogy a gazdasági körülmények messze nem ideálisak.

Az LG régóta stabilan ott van a televíziós szektor meghatározó szereplői között, ráadásul úgy, hogy a legfontosabb, azaz legjövedelmezőbb prémium kategóriában is egyértelműen az erős emberek közé tartozik. Köszönhető ez elsősorban annak, hogy a dél-koreai vállalat vezetése kiválóan ismerte fel egy évtizede, hogy a jövő az OLED technológiáé.

Akkor is kitartottak, amikor egy rövid időre, 2014 környékén mindenki más kihullott mellőlük, ez a stratégia pedig bőven kifizette magát.

A jó élet Szalai Péter 5 perc olvasás
A tévépiac uralkodója ezekkel a modellekkel gyalulná le idén Magyarországot
Üzlet Szalai Péter 11 perc olvasás
A tv-háború kirobbanásának küszöbén állunk
A jó élet Szalai Péter 11 perc olvasás
Elvarázsolja az agyat, megolvasztja a szívet és kifosztja a pénztárcát az új Samsung csúcstévé
A jó élet Szalai Péter 7 perc olvasás
Ez az év egyik legkülönlegesebb tévéje, csak épp nem látszik rajta. És pont ez a lényeg

Ma már világosan látszik, hogy ez jó döntés volt, hiszen ez a képalkotási technológia mostanra megkerülhetetlen a felső kategóriában, és még azok a riválisok is beadták a derekukat, és belátták, hogy van létjogosultsága, akik sokáig keményen ellenálltak.

Szili Krisztián, az LG Electronics kommunikációs igazgatója és Sztupár Andrea, az GfK Hungária ügyvezető igazgatója, valamint egy nagy OLED tv.

Az LG tíz éve uralja az OLED televíziók szegmensét, és ebből a jelek szerint 2023-ban sem akarnak engedni. A vállalat ugyanis Magyarországra is elhozta az idei évre szánt modelljeit, és a hivatalos bemutatón kiderült, hogy minden riválisnál szélesebb kínálattal rukkoltak elő ebben a termékcsaládban. Az összes készülék az LG Display által fejlesztett és gyártott WOLED típusú kijelzőkre épül, azaz a vállalat továbbra sem kacérkodik a Samsung Display-féle kvantumpontos QD-OLED panelekkel.

Még több fényt a csúcsra

2023-ban a csúcsot az LG G3 képviseli majd, amely tovább halad a korábbi, általunk is bemutatott G-szériás modellek által megkezdett úton. Azaz alapvetően egy falra szánt készülékről van szó, amely egy speciális konzol révén hézagmentesen simul a függőleges felületre.

Az LG G3 képminősége remek!

A nagy újdonság belül található, hiszen a termék megkapta a vadonatúj, mikrolencsés OLED kijelzőt, amely minden korábbinál nagyobb fényerőt szavatol.

A kulcs egy speciális, több száz milliárd apró lencsét tartalmazó filmréteg, tehát a fényerőt optikai úton, fizikai törvényszerűségekre építve növelik meg.

A mikrolencsék dobják meg a fényerőt.

Ennek köszönhetően pedig látványosabb lesz a jelenleg legjobbnak számító HDR anyagok visszaadása. Emellett pedig nagyon hasznos lehet akkor, ha besüt a szobába a nap. Nem utolsó sorban pedig e megoldásnak hála kevesebb energiát fogyaszt ugyanakkora fényességnél, mint hagyományosabb társai.

A hivatalos bemutatón meg lehetett nézni működés közben ezt a terméket is, és e rövid próba alapján nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy ez a modell a legmagasabb szinten is abszolút versenyképesnek tűnik.

Kisebb tudás, alacsonyabb áron

Az LG G3 a legjobb, de ennek megfelelően a legdrágább modell az idei portfólióban. Viszont értelemszerűen vannak akik kevesebbet akarnak/tudnak költeni, de mégis szeretnének OLED készüléket vásárolni. Nekik szólnak a C3 és B3 típusú készülékek.

LG C2

A C3 képviseli az arany középutat, amely megkapta a lehető legjobb képfeldolgozó processzort, viszont hiányzik belőle a fent említett mikrolencsés panel, hanem a hagyományosabb EVO kijelzőt használja.

Az LG B3 pedig a „belépő” kategória az idei OLED televíziók között, ami gyengébb processzort használ, a kijelzője nem olyan fejlett, és a hangrendszere is alapszintű.

Viszont ezzel az is kiderült, hogy az elmúlt években megismert, legolcsóbb A-sorozatot idénre elengedte a vállalat, legalábbis Magyarországon.

Tv, mint munkaeszköz

2023-ra megújult a cég házon belül készülő okostévé rendszere, a webOS. A friss funkciók között a legfontosabb, hogy megjelentek a munkával kapcsolatos szolgáltatások is.

Az új modellek hasznosak lehetnek a home office során is.

Azaz elérhetőek, szerkeszthetőek közvetlenül, számítógép bevetése nélkül a Microsoft 365 felhős dokumentumok, illetve az emailok, üzenetek is, ami home office esetén igen hasznos lehet. Ez papíron igen jól hangzik, reméljük, hogy a valóságban is jól működik.

Árak

A vállalat hazai képviseletének munkatársai elárulták, hogy várhatóan tavasz végén kerülnek a boltokba a 2023-as OLED televíziók, azonban az ajánlott fogyasztói árakkal kapcsolatban még nincsenek konkrét információk.

Izgalmas lesz az idei év a tv-piac számára.

Viszont Németországban már más a helyzet, és az ottani árakból kiindulva azt mondhatjuk, hogy nem lesznek kimondottan olcsók idei modellek. A legkevesebbet a 42 hüvelykes LG C2-ért kell fizetni, ami 1700 euróba, azaz mintegy 650 000 forintba kerül. Az értelmezhetőbb méretű 55 hüvelykes LG B2 2400 eurót, azaz közel 910 000 forintot kóstál. A 65 hüvelykes LG G3-ért pedig 4000 eurót, tehát másfél millió forintot kérnek el.

Bárhogy nézzük, ezek még mindig túl nagy összegek az átlagember számára. És amíg nem sikerül radikálisan lenyomni radikálisan az árakat, addig csak fantáziálni lehet az OLED óriási áttöréséről.

Tehát arról, hogy éves szinten 50-100 millió darabot adjanak el globálisan, Magyarországon pedig százezres nagysegrendben fogyjanak ilyen, egyébként valóban príma képminőséget produkáló modellek.

The post Ha az LG-n múlik, akkor gyilkos lesz a verseny a tévé piacon idén appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés