Balogh Petyát is behúzta befektetőnek a magyar Kickstarter
- Forbes
- 28 Apr, 2023
- Címkék: #Üzlet # Balogh Petya # cápák között # startup
Rekordmennyiségű kampány fut az egy éve indult Brancson, akik nemrég elindították saját közösségi tőkegyűjtésüket is. Mellette behúzták Balogh Petya új, tőzsdére készülő cégét is a befektetők közé.
Befektetőket és tőkét keres a magyar Kickstarter, a Brancs, amely néhány éven belül nagyot nőne és a német, lengyel, valamint a cseh piacot is megcélozná, írtuk még februárban a Forbes.hu-n. A kampány sikeres volt, a 120 fős tulajdonosi közösség mellé
Balogh Péter „Petya” angyalbefektető, a Cápák között egyik cápájának újonnan indított, STRT Holding nevű cége is beszállt,
írja a Brancs sajtóközleménye.
A Brancs Magyarország első, termékcélú közösségi finanszírozást biztosító piactere, 2022 májusában indult. A magyar Kickstarternek is nevezik magukat, ahol a „magyar” szón is hangsúly van: online piacterüket – ahol az ötletgazdák kampányok keretében gyűjtenek vásárlókat termékük vagy szolgáltatásuk megvalósításához – a hazai közönségre szabták.
Balogh Petya márciusban jelentette be az STRT Holding megalapítását, ami hamarosan tőzsdére is lép. A céljuk az lesz, hogy piai finanszírozást adjanak a korai szakaszban lévő startupoknak. Ezer cégbe szeretnének beszállni: erről itt írtunk bővebben.
Termékcélú közösségi finanszírozás: mit jelent és mire jó?
Ennek a finanszírozási formának az a lényege, hogy a vásárló már azelőtt megvásárol egy terméket vagy szolgáltatást, hogy az létrejött volna, azaz a támogatásával hozzájárul a projekt megvalósulásához. Az Egyesült Államokban az emberek 60-70 százaléka használja, itthon mindössze 10-15.
A Kövesdi Gábor által alapított Brancs oldalán jelenleg, az indulás után egy évvel rekordmennyiségű, összesen 14 közösségi kampány fut egyszerre, nemrég pedig rekordidő (10 munkanap) alatt összejött a 100 százalékos kampánycél a One More Like játékfilmhez.
A Brancson eddig 20 nap volt a rekord: tavaly a Birsbirtok kampánya érte el kevesebb mint 3 hét alatt az 1 milliós célt, végül 231 százalékon zárt. A kampányok átlagosan 40-60 nap alatt zárnak. Az indulás óta átlagosan 5-6 kampány futott eddig egyszerre, ez szökött most fel 14-re.
Az eddigi legmagasabb összeget a 3D nyomtatóhoz PET-palackokból újrahasznosított alapanyagot gyártó Refilamer érte el, több mint 4 milliót gyűjtöttek,
de kampányolt már itt többek között:
a Cseles felnőtt szörp (feltűntek az RTL Cápák közöttjében is),a legutóbbi Poket kötet,Zuberczki Dávid Balatoni Templomséták könyve,az Urilcard mobiltagje,a Trumpify Me nevű provokatív politikai társasjáték,illetve a Csendes éj mozifilm is,de volt példa jótékonysági kampányokra is (Spacebuzz, Robokaland, Madárodú projekt)A Brancs nemrég maga is közösségi tőkegyűjtést indított, néhány tízezer forintért bárkit bevesznek maguk mellé tulajdonosnak. A kampányhoz eddig több mint 120-an csatlakoztak, még néhány napig fut.
A startup sztoriját itt írtuk meg.
The post Balogh Petyát is behúzta befektetőnek a magyar Kickstarter appeared first on Forbes.hu.