:
Breaking News

Tombol az infláció, mégis úgy vesszük az iPhone-t, mint a cukrot

A vártnál erősebben zárta a második negyedévet az Apple, a cég részvényei is emelkedtek. Közben új piacokon is terjeszkedik a vállalat.

Felülmúlták az Apple második negyedéves eredményei a várakozásokat – írja a Reuters hírügynökség. A javulást az Apple többek közt annak tulajdonítja, hogy kiküszöbölték az ellátási lánccal kapcsolatos problémáikat.

Az április 1-jével zárult második pénzügyi negyedévben a cég árbevétele 2,5 százalékkal 94,8 milliárd dollárra csökkent,

szemben a Refinitiv várakozásával, ami 4,4 százalékos csökkenést jósolt. A nyereség nem változott, részvényenként 1,52 dollár volt, szemben a becslések 1,43 dolláros értékével.

Az iPhone eladásokra nem hatott az infláció miatti visszafogott költekezés: 1,5 százalékkal 51,3 milliárd dollárra nőttek (ami felülmúlta a 3,3 százalékos csökkenésre vonatkozó várakozásokat). A Canalys piackutató cég szerint a globális okostelefon-szállítások 13 százalékkal csökkentek 2023 első három hónapjában, így az Apple piaci részesedést szerzett az androidos riválisokkal szemben. Elemzők 2,1 százalékos növekedést várnak a vállalat június végi harmadik pénzügyi negyedévére, ami 84,7 milliárd dollárt jelentene.

Az Apple részvénye 2023-ban a Wall Street nagy részét is felülmúlta, 28 százalékkal emelkedett az elmúlt évről idénre.

A bejelentést követően a legnagyobb amerikai vállalat részvényei 2 százalékot emelkedtek.

Az Apple az egy évvel ezelőtti 23 centről részvényenként 24 centre emelte az osztalékát. Az igazgatótanács 90 milliárd dolláros részvény-visszavásárlási programot is jóváhagyott, ugyanannyit, mint egy évvel ezelőtt.

Az Apple nem minden üzletága volt immunis az infláció okozta elektronikai visszaesésre. A Mac-ek eladásai meredeken estek, míg az iPad bevételei visszaestek. A kínai eladások szintén 2,9 százalékkal csökkentek, ami valamivel nagyobb visszaesés, mint a teljes bevétel.

Több ebből Brutális számokat közölt a Hell, de azért már itt is beköszöntött a válság Tombol az infláció, mégis úgy vesszük az iPhone-t, mint a cukrot

Slágertermék: A felhő

Az Apple legnagyobb növekedést az olyan termékeket, mint az iCloudot és az Apple Pay-t magába foglaló szolgáltatási üzletága produkálta, ami 5,5 százalékkal 20,9 milliárd dollárra nőtt. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója szerint a vállalatnak most 975 millió előfizetője van a platformján, ami az előző negyedévi 935 millióhoz képest 150 millióval több, mint egy évvel ezelőtt.

A világ legnépesebb országában is megnyíltak az első üzleteik

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a Reutersnek adott csütörtöki interjújában elmondta, hogy a vállalat a második negyedévben rekordot döntött az iPhone-eladások tekintetében. Részben annak köszönhetően, hogy új felhasználókat szerzett olyan piacokon, mint India. Az országba Cook a minap utazott, hogy megnyissa az ország első Apple-üzleteit.

The post Tombol az infláció, mégis úgy vesszük az iPhone-t, mint a cukrot appeared first on Forbes.hu.