Merész elképzelés, hogy a Vona-Schiffer páros sok embert ültet le a képernyő elé, de ki tudja?
Egy piacosított médiavilágban természetesen nem döntheti el egy kisebbség, bármilyen műveltnek képzelje is magát, hogy milyen hangütésű, mélységű írások jelenjenek meg az újságokban, milyen kulturális és háttérműsorokra lenne szükség a televíziókban. Ugyanúgy, ahogy a demokráciának nevezett, piacosított közéletbe, a politikai erőtér alakulásába sem lehet igazán érdemi beleszólása. A néző- és szavazatszám-vadászat a többség igényeire épül. Amely általában kevéssé tájékozott, a munkamegosztás és a szelektív oktatási rendszer kifelé szorítja a művelődésből. Felmerülhet persze, hogy a médiának feladata lenne javítani az arányokon, és növelni a reflektív szemléletű, a társadalmi-politikai történéseket mélyebb összefüggésekben látni/átgondolni képes polgárok számát. Csak hát addig bizonyára csődbe menne egy vállalkozás. Vagy legalábbis annyira elrettentően hat rá a nézőszám, a megosztások, kattintások csökkenése, hogy inkább feladja igényesebb elképzeléseit. Pedig a többség visszajelzéseire, alacsony érdeklődésére másképp is lehetne reagálni. Hiszen talán a minőséggel van a baj. Vagy jó az irány, de nem sikerült megtalálni a szélesebb rétegeket is megszólító hangnemet.
(Szép Szó)