Őrület: már nem a Tesco a legnagyobb online szupermarket, beelőzte a cseh sikersztori
- Forbes
- 23 May, 2023
- Címkék: #Üzlet # e-kereskedelem
Trónfosztás történt a legnagyobb forgalmú online szupermarketek mezőnyében: a Kifli megelőzte az eddigi piacvezető Tescot.
A Forbes.hu-nak is eljuttatott GKID-Mastercard eTOPLISTA 2022 szerint már a Kifli az online élelmiszer és drogéria kereskedők mezőnyének legnagyobb forgalmú szereplője, megelőzve ezzel az eddigi piacvezető Tesco-t. Az FMCG rangsor tízes mezőnyében két magyar cég is helyet kapott 2022-ben: újoncként élből az FMCG mezőny 6. helyére került a Pelenka.hu, ezzel – mindössze öt évvel a webáruház indulását követően – Magyarország legnagyobb online pelenka kereskedőjévé vált. Ezzel a Pelenka.hu egyben a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú cég az FMCG mezőnyön belül. Ráadásul a három idei eTOPLISTA rangsorban nevesített, mintegy 29 e-kereskedő közül 2022-ben a Pelenka.hu nevéhez köthető a legnagyobb (105%-os) éves növekedési ütem is. Ezzel a vállalat az FMCG mezőny 6. helye mellett a magyar cégek rangsorának 13. helyére is felkerült.
Nem számolunk az árstop kivezetésével – mondja a Kifli új vezéreÍme, az összesített lista
Magyarország legnagyobb e-kereskedője immár negyedik éve az eMAG, vagyis itt nem volt változás az élen. Több mint bruttó 194 milliárd forintos online forgalommal önmagában is kiteszi a teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom 14,7%-át. A dobogó második fokára – története során másodszor – az Alza került. 2022-ben a cseh kereskedőt is érzékenyen érintette a fogyasztói kosarak csökkenése, ennek ellenére a webáruház meg tudta tartani a 2021-es pozícióját és az évet egy számjegyű növekedéssel zárta.
A 2022-es eredmények alapján, az e-toplista harmadik helyét stabilan őrzi a Media Markt online áruháza, a negyedik helyezett viszont újonc: az IKEA ért fel erre a helyre.
A top 15 legnagyobb forgalmi bővülési üteme a Pepitához köthető. A magyar tulajdonú vállalat több mint 70%-kal tudta növelni a forgalmát 2022-ben, ezzel pedig a rangsorban is két pozíciót javítva, a 12. helyen zárt.
A 15-ös mezőny második legnagyobb ugrása a Kiflié: a két évvel ezelőtti listán még csak a 12. helyen szerepelt,
tavaly már 6. volt, de a sikeres – több mint 40%-os növekedéssel zárult – évének köszönhetően a 2022-es adatokon alapuló rangsorban már az ötödik helyre került.
The post Őrület: már nem a Tesco a legnagyobb online szupermarket, beelőzte a cseh sikersztori appeared first on Forbes.hu.