Két és fél év után nyitott újra Budapest bajba jutott ruhamárkája
- Forbes
- 31 May, 2023
- Címkék: #Üzlet # Budapest
Feltámadt a BP shop, új üzletüket a bulinegyedben nyitották meg.
Ismét belvárosi üzletet nyit a BP shop, ezúttal a Rumbach zsinagógával szemben teszik polcra a sapkákat, pólókat és táskákat. A csütörtöki megnyitó már a hiphop-ruházati márka sokadik próbálkozása, korábban a Wesselényi és a Hercegprímás utcában, illetve több plázában is volt üzletük.
Hungaroswag
A BP Shopot 2011 áprilisában alapította két dunaújvárosi korábbi osztálytárs, Lenkey Ákos és Jakab Péter. Ákos először a szintén dunaújvárosi Sebők Zoltánnal nyitott ruhaüzletet, de azt a boltot kirabolták és eladták a fejük fölül, ezért átálltak az online értékesítésre.
Péterrel közös ruhaüzletüket 2011. november 11-én nyitották meg, először a Wesselényi utcában. A ruhákat nem csak a külföldiek vitték szuvenírnak, a széchenyis, babitsos, radnótis pólókat sok híresség kezdte hordani. A márka hőskorában Flo Rida is BDPST-sapkában pózolt, az üzletben pedig megfordult 50 Cent is.
Az alapítók a ruhagyártás mellett kommunikációs kampányokat, rendezvényeket is szerveztek. Például elhozták az 1990-es évek ikonikus rapcsapatát, a Wu-Tang Clant a Balaton Soundra. Ekkoriban még annyira jól ment nekik, hogy londoni üzletnyitásról is tárgyaltak.
A BPC Clothing Kft. 2018-ban érte el legnagyobb, 625 millió forintos bevételét, ebben az évben mégsem ettől volt hangos a sajtó. Az országgyűlési választás kampányhajrájában piacra dobtak egy arab feliratos pólót – amire rosszul írták fel Budapest nevét – és annyi rasszista kommentet kaptak a Facebookon, hogy rövid időn belül visszavonták a forgalmazást.
A járvány bedöntötte a céget
Az üzlet időközben a Hercegprímás utcába költözött, a bevételük pedig 2020-ra a felére, 310 millió forint alá csökkent. 2021 elején viszont már nem bírták tovább az államilag elrendelt zárva tartást, és az online térbe költöztették a boltot. Fél év múlva a webáruház is megszűnt, a márka pedig termékek nélkül maradt. 2021-es bevételük már töredéke a korábbiaknak, mindössze 41,1 millió forint volt. Adózott eredményük még 2020-ban érte el a mélypontot: 178,7 millió forintos veszteséggel zártak, míg 2021-et már megúszták 34,7 millió forint veszteséggel.
A BPC Clothing Kft. jelenleg fizetésképtelenség miatt felszámolás alatt van, az eljárás április végén indult a céggel szemben. Jelenlegi jegyzett tőkéjük 6,15 millió forint. A márka védjegyének 100 százalékos tulajdonosa továbbra is Lenkey Ákos, de a cégbe 2022 nyarán beszállt Lecső Gergely Gábor is. A Szentes Vidor Ferenc-féle BDPST Group Investment Befektetési Zrt és Szilágyi Balázs is szerepel a tulajdonosok között.
180 ezer Facebook-követőjük az üresjárat idején is kitartott a BP Shop mellett, influencer-marketinggel tehát újra fellendülhet az üzlet. Jelenleg a New York-i Onyx rapbandával működnek együtt, a magyar előadók közül pedig többek között a Budapest Parkot megtöltő Valmar duó hordja a ruháikat.
The post Két és fél év után nyitott újra Budapest bajba jutott ruhamárkája appeared first on Forbes.hu.