:

10 milliárdos haszon: még mindig jó üzlet propagandát gyártani Rogánnak

Eredményes évet zártak az állami plakátkampányokért felelős vállalkozó cégei. A rendezvényszervező vállalkozásán még a koronavírus-járvány sem fogott ki.

Csak tavaly közel 10 milliárd forint hasznot hozott Balásy Gyula két cége, melyek a kék hátteres állami hirdetések legyártásával és terjesztésével foglalkoznak – szúrta ki a 444.hu.

Mennyi az annyi?

Balásy két cégén, a New Land Medián és a Lounge Designon keresztül 2016 óta 450 milliárd forint folyt át. Mindebből a hét év alatt 44 milliárd forintos adózott nyereséget könyvelt el.

A pénz nem sokáig marad a cégekben:

több mint 30 milliárd forintot vettek ki osztalékként, csak tavaly majdnem 10 milliárd forintot.

Több ebből 12 milliárd forintos rekordüzlet a szomszédban, magyar érintettek is vannak Vége: egy mobilszolgáltató búcsúzik a magyar piactól. Mi lesz az ügyfelekkel?

Nem csak a plakátkampányokra és az állami propagandára kaptak kvázi monopóliumot Rogán Antaléktól a Balásy-féle cégek. A 2018-ban alapított Moonlight Event (azóta Lounge Event) a koronavírus-járvány alatt – amikor is minden rendezvényszervező cég nehéz helyzetbe került – olyan állami megrendeléseket kapott, amikkel minimalizálni tudta a veszteségeit. Majd dinamikusan nőni kezdett.

Míg 2020-ban 3,8 milliárd volt, addig 2021-ben 23, 2022-ben pedig már 63 milliárdos bevételt produkált a cég. Az adózott eredménye a 2021-es 3 milliárdról 9 milliárdra nőtt.

A Lounge Event nevű cégéből Balásy 9,3 milliárdos osztalékot vett ki.

Ha esetleg a rendezvény technikai lebonyolítására is szükség lenne, a Balásy-portfólióban azt is találunk. A Visual Europe Zrt. árbevétele 2021-es 8 milliárdról tavaly 14 milliárdra nőtt. Az adózott eredménynél az emelkedés még szembetűnőbb, míg 2021-ben csak 280 millió, addig tavaly 6,4 milliárdos haszonra tett szert. Osztalékként 3 milliárd forintot innen is kivettek.

The post 10 milliárdos haszon: még mindig jó üzlet propagandát gyártani Rogánnak appeared first on Forbes.hu.