:

Újabb koncessziós szerződésről mondták ki: nem titkolózhatnak tovább

Újabb koncessziós szerződésről mondták ki: nem titkolózhatnak tovább

Első fokon a korrupcióellenes civil szervezetnek adott igazat a bíróság.

Az autópálya-koncessziós szerződés után a hulladékkoncessziós szerződés részleteit is ki kell adnia a kormánynak – írja a Szabad Európa.

Első fokon megnyerte a Transparency International Magyarország azt a közérdekű adatigényléssel kapcsolatos pert, amiből kiderülhet, milyen feltételekkel kapta koncesszióba a hazai hulladékgazdálkodást a Mol. A cég és leányvállalata júliustól kezdve 35 évig fogja kezelni az állammal kötött koncessziós szerződés értelmében a hulladékok nagy részét.

Habár a magyar kormány nyilvánosságra hozza a szerződéseket, a konkrét összegeket csak a mellékletek tartalmazzák, írja a lap.

A Transparency International azután fordult bírósághoz, hogy a Mol elutasította az állammal kötött koncessziós szerződés mellékleteinek megismerése irányuló közérdekűadat-igénylést. A TI szerint a koncessziós szerződés tizenhárom melléklete technikai részleteket tartalmaz. Ezek meghatározzák, hogy a koncesszornak, azaz a Molnak milyen feltételek és beruházások elvégzése mentén kell a hazai szemétszállítás és hulladékkezelés hátterét megteremtenie.

200 milliárd mehet a költségvetésből az autópályákra

Az autópálya-koncesszió sem titkos többé. 200 milliárd forint menne a 2024-es költségvetésből a gyorsforgalmi úthálózat rendelkezésre állási díjának fedezetére – derült ki kedden a költségvetés Országgyűlésnek benyújtott tervezetéből.

Autópálya-koncesszió: eddig titkolták, de most kiderült, mennyit szakítanak Mészárosék

A szerződés mellékleteinek részleteiért ebben az esetben a Szabad Európának kellett perre mennie. A lap korábban hiába próbálta közérdekű adatigényléssel megtekinteni a koncessziós szerződés mellékleteit. Ezek tartalmazzák a konkrét összegeket és a szerződés alapján egyéb fontos információkat. 

A Fővárosi Törvényszék márciusi ítélete szerint a Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI) nem titkolhatja tovább, hogy milyen feltételekkel adta koncesszióba a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét a harmadik leggazdagabb magyarhoz, Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető cégcsoportoknak. A pontos összeg ekkor még ismeretlen maradt a nyilvánosság előtt.

The post Újabb koncessziós szerződésről mondták ki: nem titkolózhatnak tovább appeared first on Forbes.hu.