:

Szuterénben kezdett reklámzacskók gyártásával, ma négymilliárdos csomagolástechnikai céget vezet

Szuterénben kezdett reklámzacskók gyártásával, ma négymilliárdos csomagolástechnikai céget vezet

BiotechUSA, Gyermelyi, Pick, Viblance – hogy mi a közös bennük? Ugyanaz a családi vállalkozás gyártja sok termékük csomagolását. A Sipospack-alapító Sipos Gyula mindig hangyának tartotta magát, a második generáció, Balázs az innovációra esküszik.

Ha Gombóc Artúr a csomagolásokért lenne oda, csorogna a nyála a Sipospack Kft. sóskúti üzemében: doypack tasakok, fejkartonált tasakok, talpredős és háthegesztett tasakok, mikro-, makro- és lézerperforált csomagolás, flexo- és digitális nyomtatás, újrahasznosítható, lebomló és tiszta papír. De megtalálná itt a kedvenceit, a csokoládékat is – legalábbis a csomagolásukat.

Elkönyvelték, hogy nem lesz belőlem semmi

A hatvanéves cégalapítót, Sipos Gyulát gyerekkorában szülei semmirekellőnek hitték. Újító szellemű általános iskolai osztályfőnöke hamar meglátta, hogy nem a kétkezi munkából fog megélni.

„Anyám sírva jött haza az iskolából, amikor ezt meghallotta. A családom materiális gondolkodású volt, azt tapasztalták, hogy a fizikai munkának van eredménye. Elkönyvelték, hogy nem lesz belőlem semmi.”

A 2400 négyzetméteres üzemben, a zúgó gépek között óriási tisztaság, nekem is fehér köpenyt és hajháló helyett kivételesen Sipospack-logós baseballsapkát kell húznom. Gyula fia, Balázs megmutogatja, hol fut a gyártósoron a zárócsík, és hogyan készül őrült sebességgel az ízesített szívószálak fóliacsomagolása.

Sipos Gyula: „Azt, hogy megbecsüljék, ne nézzék hülyének, Balázsnak kellett megteremtenie. Kijárta a helyét.” Fotó: Belicza Lázló Gábor

Kimutat az ablakon is: arrafelé fognak terjeszkedni, az új gépek már a raktárban vannak. Még idén elkezdődik a gyár bővítése újabb háromezer négyzetméterrel. Pedig ez már a második üzem, a herceghalmi csarnokot 2015-re kinőtték.

Megkaptuk az innovatív bélyeget

„Már most is hasznosítjuk a hulladékainkat, napenergia segítségével, és a napelemparkunkat most tovább bővítjük. Biomasszakazánokat használunk, megnégyszerezzük a teljesítményüket. És lesz egy hatalmas regranuláló gépünk az újrahasznosításhoz” – sorolja Gyula. A gyártásban keletkező hulladékból egyebek mellett zárócsík és más segédanyag készül.

„A mi emblémánk nem tegnap lett zöld, mindig az volt. Nekem már húsz éve is volt regranulálóm, csak akkor még a piac nem tudott vele mit kezdeni.”

Évek óta digitálisan is nyomtatnak. „Az új technológia nemcsak digitális munkákat hozott, megkaptuk az innovatív bélyeget, így más területekről is több megkeresésünk lett.” Az innováció része a digitális HP-nyomtatón túl a lézerperforáló, a könnyebben újrahasznosítható, visszazárható tasakok készítése. A hamarosan életbe lépő európai uniós szabályozások értelmében az újrahasznosíthatóság feltétele lesz minden termék csomagolásának.

Gyula úgy érzi, a generációváltás folyamatának elején tartanak, még tíz év kell, hogy teljesen átadja a vezetést. „Megpróbáljuk olyanná gyúrni, hogy ne egy emberen múljon a cég további története. Olyan menedzsercsapat áll mellettem, akik segítenek ennek elérésében.”

LAPOZZ BELE A MAGAZINBA!

Arról, hogyan vált az alapító semmirekellőnek titulált kisiskolásból négymilliárdos céget vezető csomagolástechnikai szakértővé, miként álltak fel a nehéz helyzetekből és mit nyújtanak immár együtt mintegy nyolcszáz partnerüknek, Sipos Gyula és Balázs a Forbes júliusi számában mesél.

The post Szuterénben kezdett reklámzacskók gyártásával, ma négymilliárdos csomagolástechnikai céget vezet appeared first on Forbes.hu.