:

48 milliárd forintot költ egy vállalat arra, hogy gyereket vállaljanak a dolgozói

Harminckétezer dolgozó között osztanak gyermekvállalási bónuszt.

A világ egyik legnagyobb online utazási irodája, a kínai Trip.com 1 milliárd jüant (körülbelül 48 milliárd forintot) oszt szét bónuszként a dolgozói között, hogy biztassa a gyermekvállalást. A fejenként 10 ezer jüannyi, azaz majdnem 480 ezer forintos támogatást a kisgyermekek egy éves korától felnőtté válásukig minden évben megkapják a szülők, írja a CNN Business.

Több ebből 48 milliárd forintot költ egy vállalat arra, hogy gyereket vállaljanak a dolgozói Óriási árcsökkentés: több mint 100 termék árát vágja meg az Aldi

„Az új gyermekgondozási segély bevezetésével olyan anyagi támogatást kívánunk nyújtani, amely arra ösztönzi alkalmazottainkat, hogy családot alapítsanak vagy bővítsenek anélkül, hogy ez veszélyeztetné szakmai céljaikat és eredményeiket” – mondta James Liang, a Trip.com ügyvezető elnöke pénteki nyilatkozatában.

Hiába a második legnépesebb ország, komoly gondok elé nézhet Kína

Kína népessége hatvan év után először csökkent 2022-ben. Az ezer főre jutó 6,77 gyermekszületés átlaga a kommunista Kína 1949-es megalapítása óta a legalacsonyabb ráta. A népességcsökkenés az ország egyik fő kihívása, mivel az elöregedő társadalom lassíthatja a gazdasági növekedést.

Az adóbevételek csökkenésével pedig a már így is megfeszült nyugdíjrendszer tovább károsulhat.

„Mindig azt javasoltam, hogy a kormány adjon pénzt a gyermekes családoknak… hogy csökkentsék a család gyermeknevelési költségeit, és segítsenek több fiatalnak elérni a többgyermekes vágyat – mondta Liang. – A vállalatok saját lehetőségeiken belül is szerepet játszhatnak a kedvező népességnövekedési környezet kialakításában.”

The post 48 milliárd forintot költ egy vállalat arra, hogy gyereket vállaljanak a dolgozói appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés