:

Társkereső appok módszertana a toborzásban

Társkereső appok módszertana a toborzásban

Nem csak hatékonyabbá teszi a toborzást a Giggle, de rengeteg új munkavállalót von be olyan munkákra, amelyeket évek óta nehéz betölteni. A magyar startup modern társkereső applikációknál alkalmazott módszerekkel hozza össze a munkakeresőket és munkáltatókat, amivel már 6000 műszakot töltöttek be rövid és hosszú távra vendéglátós, logisztikai és retail partnereiknél.

A munkára jelentkezők kiválasztását értékelésekkel és szöveges visszajelzésekkel segíti a platform

Egyre többen keresnek rugalmas feltételekkel munkákat, a Giggle alapítói szerint pedig nem csak világszerte, de Magyarországon is errefelé tolódik a piac. A sharing economy minden iparágban egyre nagyobb teret hódít (pl. Netflix, Share Now, Airbnb), fejlett nyugati országokban már a munkaerőpiacnak is fontos sarokkövét alkotja.

„A munkakeresők számára egyre fontosabb az azonnaliság és az előre elköteleződés minimalizálása, aminek eredményeként olyan álláskeresők is kipróbálnak például vendéglátós munkákat, akiknek soha eszébe nem jutna hasonló állandó állások között böngészni. Fontos, hogy a pontos munkaidő, a feladatkörrel és kifizetéssel kapcsolatos feltételek, valamint a pontos lokáció előre világosak legyenek a jelentkezők számára, hogy vonzóvá tudjuk tenni az elérhető munkákat” – fejtette ki Sebestyén Ádám, a Giggle egyik alapítója.

Szakmai zsűri elbírálása alapján az év HR-szolgáltatói megoldása díját nyerte el a HRBEST díjátadón a startup

Rövid távra keresve hatékonyan találnak tartós munkavállalókat is

A társkereső alkalmazások módszereihez hasonló megoldásokat alkalmazva a Giggle platformja kiszélesíti az elérhető álláskeresők körét, ezáltal a munkáltatók rövid távra keresve hatékonyan találhatnak akár tartós munkavállalókat is.

„Máshogy szólítjuk meg a potenciális munkavállalókat, így sokkal könnyebben létrejön egy match, azaz találkozás. Munkavállalóink között sok a diák, munkakereső és kereset kiegészítést kereső, de előfordulnak olyan fehér galléros diplomások is, akik az ülőmunkát egy kis pörgéssel egészítenék ki. Videós előszűrésekkel és értékelésekkel tesszük könnyebbé az elbírálást, míg az automatizált elfogadási és lemondási folyamattal villámgyorssá válik a toborzás. Ha hosszú távra keresnek alkalmazottat a munkaadók, akkor is műszak alapon találkoznak, ami az esetek többségében visszatérő munkavállalássá alakul át. Ez sokaknak nem komfortos az elején, de az eredmények igazolják, hogy jól működik!” – tette hozzá Birizdó Ádám, a startup másik alapítója.

A két Ádám 2022 áprilisában indította a projektet, egy korábbi termékük építése során szerzett piaci tapasztalatok alapján

A Giggle 2022 áprilisában indulva mára 20 ezer regisztrált felhasználóval és 200 üzleti partnerrel rendelkezik, míg a munkavállalóik eddig összesen több, mint 100 millió forintot kerestek meg az applikáción keresztül. A startup nagy ambíciókkal rendelkezik, célja a magyar piacon havi 100.000 műszakot betölteni, és már az idei év során elindítani első külföldi piacterüket. A további terjeszkedésre egy Wolt-szerű országról országra terjedő rolloutot terveznek, első körben alulszolgált európai nagyvárosokban.

Egy likvidebb, igazán jól működő hazai munkaerőpiachoz vezető út sok feladattal és kompromisszummal van kikövezve, de az alapítók szerint jó úton járnak partnereikkel. A Giggle sikerét jelzi továbbá, hogy nemrég az év HR-szolgáltatói megoldása díját nyerte el a HRBEST díjátadón.

Az első lépés, hogy sok év után végre mindenki elfogadja a szakemberhiányt, és ne a meglévő piacon keresse a hiányzó tapasztalatot, hanem lehetőségeket teremtsünk új munkavállalók számára kiépíteni azt. Ha működésébe minden partnerünk be tudna illeszteni egy rugalmas munkavállalói kört, az minden eddiginél reziliensebbé tenne vállalkozásokat és iparágakat is hosszú távon.”

The post Társkereső appok módszertana a toborzásban appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés