Viharszezon: ennyi magyart érint az áramkimaradás
- 24.hu - Tech
- 06 Jul, 2023
- Címkék: #Tech # felmérés # kár # viharszezon # áramkimaradás
Szinte mindenki tapasztalt már hosszabb-rövidebb idejű váratlan áramkimaradást itthon, bár a többségnek csak ritkán kell szembesülnie ilyen helyzettel. A Schneider Electric online felmérése során 10 válaszadóból 8 arról számolt be, hogy csak ritkán van náluk áramszünet, de közel 15 százalékuk már kevésbé szerencsés, hiszen gyakran szembesülnek azzal, hogy elmegy az áram.
Az ilyen problémák oka legtöbbször az időjárás miatti hálózati rendszerhiba, a felmérésben résztvevők 69 százaléka jelölte meg ezt, de szintén sokan (62%) számolt be műszaki/technikai probléma miatti hálózati rendszerhibáról. Az otthoni hálózat túlterheltsége a válaszadók valamivel több mit ötödénél okozott gondot. A legtöbb esetben sikerül gyorsan elhárítani a problémát, a válaszadók mintegy kétharmada többnyire egy óránál rövidebb idejű áramkimaradást tapasztalt.
Meglepően magas, 58 százalék volt viszont azok aránya, akik szembesültek már több órás áramszünettel, sőt, a felmérésben résztvevők 3,1 százaléka még ennél is hosszabb, akár napokig elhúzódó áramkimaradásról is beszámolt.
Ha nincs otthon áram, az nem csak bosszúságot okoz, de meglehetősen sokan vannak, akik anyagi károkat is elszenvedtek már ilyen helyzet miatt. A válaszadók többsége, 56 százaléka szerencsésnek mondhatja magát, mert még nem érte semmilyen kár a váratlan áramszünet miatt. Viszont valamivel több mint egyharmaduknak egyszer már keletkezett anyagi kára ilyen helyzetben, közel 10 százalékuknak pedig többször is. Azok közül, akiknek anyagi kára is keletkezett áramszünet miatt 54 százalék esetében 10 és 50 ezer forint közötti volt a veszteség.
Schnider ElectricA válaszadók kicsit több mint ötöde 50 és 100 ezer forint közötti kárral szembesült, és majdnem 10 százalék jelezte, hogy 100 ezer forintnál is nagyobb volt a kára. Az anyagi veszteségek közül a leggyakoribb a leolvadt hűtőszekrény, fagyasztóláda és emiatt tönkrement élelmiszer – az anyagi kárt elszenvedők fele jelölte meg ezt. 14 százalékuk jelezte, hogy az áramszünet miatt a munkájával kapcsolatos fontos feladatát nem tudta elvégezni, ebből származott forintosítható kára, 9 százaléknál pedig az online ügyintézés nem jött össze időben az áramkimaradás miatt.
A felmérésből az látszik, hogy bár sokan elgondolkodtak már azon, hogyan védekezhetnének a hasonló károk ellen, tényleges lépést viszonylag kevesen tettek eddig. A válaszadók közel negyede jelezte, hogy gondolt már arra, hogy beszerezzen szünetmentes tápegységet és keresi is a legjobb opciókat. Kicsit több mint felüknek – 54 százalék – szintén eszébe jutott már ez a megoldás, de még nem tettek konkrét lépéseket. A válaszadók 22 százaléka pedig még nem gondolt erre. Egy ilyen eszköz kiválasztásánál a legtöbb fogyasztó számára az energiahatékonyság a legfontosabb, vagyis a lehető legjobb teljesítmény mellett a legkisebb fogyasztás. Ezt a válaszadók 54 százaléka helyezte első helyre a szünetmentes tápegység vásárlása során felmerülő szempontok között.
A felmérés alapján a hazai fogyasztóknak fontos, kitől származik a berendezés, a megkérdezettek fele emelte ki ugyanis a döntési szempontok között azt, hogy szünetmentes tápegységekre szakosodott gyártótól legyen az eszköz. A felmérésben résztvevők számára egyaránt fontos még a teljesítmény és a garancia időtartama, 47-47 százalékuk emelte ki ezt a két tényezőt.
The post Viharszezon: ennyi magyart érint az áramkimaradás first appeared on 24.hu.