:
Breaking News

Hogyan lesz innentől menő csúcsmobilunk, ha nincs rá pénzünk? Új korszak közeleg a mobilpiacon

Hogyan lesz innentől menő csúcsmobilunk, ha nincs rá pénzünk? Új korszak közeleg a mobilpiacon

Spórolni akarunk, a bolygót sem akarjuk szennyezni, cserébe az újabb iPhone-t is akarjuk – ez kezdte el felpörgetni a felújított mobilok piacát. Nemcsak világszinten, nálunk is egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a használt készülékek iránt. Kérdés, jut-e elég mobil mindenkinek.

Érdekes elemzést tett közzé a CSS Insights nevű tanácsadócég, amiről a TechRadar is beszámolt:

2023 első negyedévében 14 százalékot ugrott a használt, felújított mobiltelefonok globális piaca az előző év azonos időszakához képest,

ami világszinten 13,3 milliárd dolláros (kb. 4 430 milliárd forintos) forgalmat jelent. Ez már csak azért is érdekes, mert a cég szerint ugyanezen időszakban világszinten két százalékot zsugorodott az újmobil-eladások piaca.

A chipháború még csak most durvul be, és ez mindenkinek fájni fog

Miért?

Az elemzés azt állítja, hogy a felújított készülékek trendjének egyik nyilvánvaló oka a kiadáscsökkentés, másfelől az is, hogy a vevők környezetbarátabbak szeretnének lenni. Másik, szintén logikus megállapítása a CSS-nek, hogy ilyen készülékekből nem is az olcsó modellekre hajtanak a vásárlók, hanem bizony az elmúlt években megjelen, felsőkategóriás mobilokra. Az elemzés szerint felújított készülékekből az iPhone 12 típus a legkeresetebb.

Ennek egyik következménye, hogy használtpiac ide vagy oda, azért itt is egyre többet vagyunk hajlandók kiperkálni, csak hogy viszonylag frissebb modellt birtokoljunk.

A kutatócég a kelet-európai piacot külön is megvizsgálta. E szerint a régióban eladott felújított okostelefonok átlagára egyetlen negyedév alatt 54 euróval, tehát körülbelül 20 ezer forinttal nőtt az első negyedévben.

Érdekes trend van tehát kialakulóban, amit az IDC nevű kutatócég év eleji előrejelzése is alátámaszt. Ők úgy számolnak, 2026-ban már közel 415 millió használt okostelefont fognak leszállítani a világon, ami éves szinten már 99,9 milliárd dolláros forgalmat fog jelenteni.

Itthon mi a helyzet?

Hasonló trendekről tudott beszámolni a Rejoy.hu is a Forbes.hu-nak: a szintén felújított mobilokat értékesítő webáruház szerint, amikor még tavaly ősszel beléptek a magyar piacra, kifejezetten a legolcsóbb készülékek iránt érdeklődtek náluk. Idén viszont már az újabb, többet tudó, magasabb árú mobilokra hajtanak a felhasználóik. A júzerek majdnem hármonegyede iPhone-t rendel tőlük, az összes eladott készülékük kb. 10 százalékát pedig az iPhone 13 termékcsalád teszi ki.

Sőt, ami azt illeti, a Rejoynak pont júniusban sikerült rekordhónapot összehoznia, ami a webáruház szerint a vakációzások miatt „holtidőszaknak” számít a hagyományos mobilértékesítésben. Ennek ellenére a múlt hónapjuk volt az idei legerősebb forgalom tekintetében.

„Ez azt jelenti, hogy sokan egy felújított készülékkel felszerelkezve tervezték a szabadságukat eltölteni”

– vonja le a következtetést a Rejoy.

Akkor mi a probléma?

Ez mind szép és jó, csak ahogy azt a CSS is megjegyezi, a felújított készülékek piacának egyik legnagyobb problémája az, hogy a felhasználók nem mindenhol ugyanolyan lelkesen cserélik be vagy szolgáltatják be régi készülékeiket a mobilszolgáltatóknak vagy kereskedőknek.

Ergo nincs feltétlenül elég használt mobil az ökoszisztéma fenntartásához.

Az amerikai piacon nagyobb hagyománya van a régi készülékek becserélésének, Európában ez viszont nem megszokott dolog, így a használtmobil-kereskedők a Távol-Kelet felé kénytelenek fordulni egyelőre.

The post Hogyan lesz innentől menő csúcsmobilunk, ha nincs rá pénzünk? Új korszak közeleg a mobilpiacon appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés