:
Breaking News

Barbie: Margot Robbie párdolláros játékbabákból milliárddolláros univerzumot építhet

Barbie: Margot Robbie párdolláros játékbabákból milliárddolláros univerzumot építhet

Most csütörtökön érkezik a Barbie című film Margot Robbie (A Wall Street Farkasa) és Ryan Gosling (Drive – Gázt!) főszereplésével. A film, vagyis Barbie világa bőven túl fog lógni a mozitermeken, a Mattel több mint száz céges együttműködést kötött, hogy kihasználja a Greta Gerwig (Kisasszonyok, Lady Bird) rendezte film körüli felhajtást.

Tavaly júniusban óriásit ment az a kép, amelyen először volt látható Margot Robbie és Ryan Gosling mint Barbie és Ken, neonszínű edzőruhában, sárga görkorcsolyával. Egy évvel később a rajongók most megvásárolhatják pontosan ugyanezt a szettet, a Barbie x Impala görkorcsolya ára 190 dollár.

A Barbie gyártója, a Mattel több mint száz együttműködést kötött cégekkel. „Új fejezet kezdődik a Barbie életében. Barbie egy babából franchise-zá nőtte ki magát” – mondta az amerikai Forbesnak a Mattel elnöke, Richard Dickson, aki az interjú alatt is barbie-s pólót viselt.

A Crocstól a körömlakkig

A Barbie márkájú Crocstól kezdve a Beis bőröndjein át a Barbie x Moon elektromos fogkefékig idén nyáron minden rózsaszínbe borul. Lesz Opi körömlakk, Barbie-melltartó a MeUndies márkától, mindenféle ruházati termékek a Gapnél, és el lehet tölteni egy-egy éjszakát az Airbnb malibui Barbie-házában is, ahová John Legend és Chrissy Teigen már el is vitte a családját.

Barbie vagy Oppenheimer? Melyiket várják jobban a magyarok?

A Barbie-babák népszerűsége immár 65 éve töretlen. 2021-ben 1,7 milliárd dolláros éves forgalmat bonyolított le, ami rekordot jelent. Ugyanebben az évben Barbie-t a világ első számú játékának választották.

A filmtől 80–100 millió dollár közötti bevételt várnak a nyitóhétvégén. Eközben az amerikai AMC mozihálózat szerint húszezer mozilátogató már előre megvette a jegyet a mostani hétvégére, amikor egyszerre kerül a mozikba a Barbie és az Oppenheimer.

Barbie vs. Oppenheimer

Hogy mi újság a magyar piaccal? A Cinema City mozilánc a Forbes.hu megkeresésére múlt héten elárulta, hogy a július 7. pénteken megnyitott jegyelővételeknél ők az amerikai trend fordítottját tapasztalták: eszerint a Barbie elővétes jegyeladásai körülbelül 40 százaléka az Oppenheimerének. Igaz, ha utóbbiból lecsípnénk az Imax-vetítések előzetes eladásait (szinkronosan és feliratosan is fogják játszani a filmet az Arena Mall prémium nagyvásznán), egy szinten állna a két film.

„Greta Gerwig az erős nők történeteinek szószólója. Ez most sem lesz másképp. A film azt mutatja meg, hogy Barbie egy nagyon erős női főszereplő, aki irányítja a saját életét” – mondta Dickson.

The post Barbie: Margot Robbie párdolláros játékbabákból milliárddolláros univerzumot építhet appeared first on Forbes.hu.