:
Breaking News

Ocon a Forbes.hu-nak a Hungaroringen: „Még nem adtam fel a vb-címet”

Ocon a Forbes.hu-nak a Hungaroringen: „Még nem adtam fel a vb-címet”

Az Alpine-Renault két pilótáját, Esteban Ocont és Pierre Gaslyt kérdeztük a Forma-1-es magyar nagydíj előtt, ők pedig elmondták, miben a legjobbak a Forma-1-en kívül, kell-e több autó a pályára, és hogy hogyan nyertek fogadást a Top Gear műsorvezetője ellen.

„Nem csak azért foglal el különleges helyet a szívemben Magyarország, mert két éve itt nyertem” – mondta a Forbes.hu-nak az Alpine-Renault pilótája, Esteban Ocon. Amikor leültünk vele beszélgetni, egy olyan karkötőt viselt, amit előző nap kapott a budapesti repülőtéren. „Imádom ezt a pályát. Nagyon technikás pálya, a kanyarkombinációk nagyon fekszenek. Olyan élményeket szereztem itt, amik egy életre velem maradnak” – mi mást is mondhatna élete első Forma 1-es győzelmének helyszínéről?

Üzlet Forbes 1 perc olvasás
Most a Forma-1 körül bukkant fel Mészáros Lőrinc, a harmadik leggazdagabb magyar
Üzlet Szalai Péter 15 perc olvasás
Abból a pilótafülkéből nézem a Forma-1-et, amelyikből akarom – itt vannak a sportközvetítések Netflixei

A francia pilóta egészen fiatalon, 19 évesen mutatkozott be a Forma 1-ben, és ugyan sosem a legerősebb autót kapta, többször is sikerült dobogóra állnia. 2019-ben azonban kihagyott egy évet, ezalatt az akkor ereje teljében lévő Mercedes tesztpilótája volt. A sajtó akkoriban gyakran cikkezett arról, hogy 2020-tól Valtteri Bottast válthatja a csapatnál, de lapunknak azt mondta, ez nem egészen volt reális elképzelés.

„A zárt ajtók mögött néha más történik, mint amiről pletykálnak.

Valtteri nagyon kemény munkát végzett az előző évben: Lewisszal (Hamiltonnal – a szerk.) harcolt a vb-címért, négy versenyt nyert, ötször pole pozícióból indult. Tesztpilótaként azért küzdöttem, hogy visszakerüljek a mezőnybe, de a Renault akkor már élénken érdeklődött, hogy szerződtessen. Meggyőztek azzal, amit mondtak, azóta háromszor is dobogóra állhattam.”

Két évvel ezelőtti, mogyoródi győzelme után idén Oconnak Monacóban sikerült dobogóra állnia, harmadik lett. Ezzel nemcsak elismerést, hanem egy különleges fogadást is nyert a csapatának: a Top Gear Jeremy Clarksonjával fogadtak, hogy vajon dobogóra áll-e. Clarkson engesztelésképpen nyolcszáz doboz sörrel ajándékozta meg a csapatot. „Kettőt hazavittem emlékbe. Én nem iszom alkoholt, nem szeretem az ízét, de a csapattagok szerint nagyon finom volt” – mondta Ocon.

A pilóta testfelépítésén egyértelműen látszódik az egészséges életmód. Kockahasat ugyan nem villantott, azt viszont elmondta, hogy a pilóták közül bárkit megver planking-versenyben vagy húzódzkodásban.

„Még mindig fiatal vagyok, nem adtam fel a világbajnoki címet”

– terelte vissza a pályára a beszélgetést a 26 éves pilóta.

Jól ismeri a magyar dobogót

A két évvel ezelőtti mogyoródi verseny Pierre Gasly számára is emlékezetes volt. Ő akkor még az AlphaTaurinál versenyzett, és ötödikként végzett, de neki sikerült megfutnia a legyorsabb kört. „Emlékszem arra a versenyre. Eleinte majdnem az utolsó voltam, és a Hungaroringen nagyon nehéz előzni, de sikerült előretörnöm az ötödik helyre. Szeretem ezt a pályát, mert korábban a Formula Renault 3.5-ben és a GP2-ben is többször álltam itt dobogóra, sőt, 2016-ban sikerült győznöm” – mondta lapunknak Gasly. Azért reméli, 2025-től lesz francia nagydíj is a versenynaptárban, idén ugyanis nem rendeznek hazájában Forma 1-es futamot.

Pierre Gasly, az Alpine francia versenyzője a boxban a Forma-1-es magyar nagydíj helyszínén, a mogyoródi Hungaroringen 2023. július 20-án. Fotó: MTI/Kovács Tamás

A Forma 1-nek régóta visszatérő vitatémája, hogy kell-e több csapat, vagy a jelenlegi tíz istálló is elég izgalmat nyújt. Az Alpine-Renault nem bánná a bővítést, de Gasly szerint vannak hátulütői.

„Szerintem a legfontosabb, hogy több autó küzdjön a világbajnoki címért, nem pedig az, hogy több autó legyen a pályán. Nem bánnám, ha 22–24 autó lenne versenyben, de forgalom szempontjából nem lenne jó az olyan pályákon, mint például Ausztria. Az időmérő edzés során is kialakulhat torlódás.

Az ideális az lenne, ha hat–nyolc, vagy akár tíz pilóta is küzdhetne a világbajnoki címért”

– mondta. Ez a jelenlegi rendszerben nem tűnik reálisnak: az idei tíz futamból nyolcat Max Verstappen nyert, a másik kettőt pedig csapattársa, Sergio Pérez. Verstappen tavaly is nyert a Hungaroringen, ráadásul úgy, hogy a tizedik helyről rajtolt.

Gasly azt mondta, ő beszél a legjobban franciául a mezőnyből, és ha nem Forma-1-es autót vezetne, akkor bizonyára vadászpilóta lenne.

Luxusturizmus

Tavaly közel 300 ezren látogattak a Hungaroringre, ebből csak a versenyt 100 ezer ember látta. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szerint idén már 150 ezer előfoglalást regisztráltak Budapesten a versenyhétvégére, ami 40 százalékkal több a múlt hetinél. A július 21-23. közötti vendégéjszaka-foglalások 70 százaléka érkezett külföldiektől, közülük a legtöbben britek.

A turisták meg is adják a módját a látogatásnak:

a foglalások 12 százaléka ötcsillagos, 58 százaléka négycsillagos szállodába szól.

A magyar nagydíj után Belgiumba utaznak a pilóták, aztán egy hosszabb szünet következik. A szezon november 26-án, Abu Dhabiban zárul.

Borítókép: Esteban Ocon a Forma-1-es magyar nagydíj helyszínén, a mogyoródi Hungaroringen 2023. július 20-án.

The post Ocon a Forbes.hu-nak a Hungaroringen: „Még nem adtam fel a vb-címet” appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés