:
Breaking News

Egy számjegyű infláció? A fiatalok többsége nagyon nem ért egyet Vargával

Egy számjegyű infláció? A fiatalok többsége nagyon nem ért egyet Vargával

Jöhet minden, ami saját márkás, az éttermeket kerülik, Varga inflációs ígéretével pedig nem ért egyet a többség. Így szenvedik meg a magyar fiatalok a 20 százalék feletti inflációt – amit ők még mindig 25-nek éreznek.

Továbbra is magas, 25 százalékos éves inflációt érzékeltek a 19-29 évesek 2022 májusa és ez év áprilisa között, ami nem jelent érdemi lassulást a februárban mért 26 százalékos éves szinthez képest – derül ki a második negyedéves, reprezentatív minta alapján mért K&H ifjúsági indexből. A KSH adatai szerint a szóban forgó hónapokban 21,5 és 25,4 százalékkal nőttek az árak éves összevetésben, a fiatalok által érzékelt infláció tehát mindkét adatnál magasabb volt.

Varga Mihály megszólalt – ekkora inflációt ígér decemberre

A Forbes.hu-hoz eljuttatott felmérésből az is kiderül, hogy a huszonéves fiatalok 40 százaléka érzékelt 20 százalék alatti áremelkedést az általuk vásárolt termékeknél, például élelmiszereknél, ruháknál és különböző szolgáltatásoknál. Ez javulást jelent februárhoz képest, akkor csak 34 százalékuk beszélt 20 százalék alatti drágulásról.

A hivatalos inflációs adathoz hasonló – 20–24 százalékos – inflációt tapasztalt a fiatalok 10 százaléka, februában ez 15 százalékukra volt csak igaz. Ezen túl májusban a válaszadók 22 százaléka, míg három hónappal korábban még 25 százalékuk mondott 40 százalék feletti árszínvonal-emelkedést.

Milyen arányban hány százalékos éves inflációt érzékelnek a fiatalok? Forrás és ábra: K&H ifjúsági index

Legyen olcsóbb, akciós, saját márkás

Az infláció hatása az első és a második negyedéves felmérés szerint természetszerűleg elsősorban a mindennapos költésekben jelent meg. A konkrét eredmények szerint a második negyedévben

a fiatalok 72 százalékára igaz teljesen vagy részben az, hogy gyakrabban választ olcsóbb vagy akciós, illetve saját márkás élelmiszereket,

szemben a korábbi időszakban mért 78 százalékkal.

77 százalékról 70 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik jobban figyelnek arra, hogyan tudnak olcsóbban vásárolni. Ezzel párhuzamosan 70 százalék körüli szinten maradt azoké, akik ritkábban járnak étterembe, olcsóbb helyekre járnak vagy egyszerűen kevesebbet költenek. A fiatalok 57 százalékára a drágulás eredményeként továbbra is részben vagy teljesen igaz az, hogy kevesebb élelmiszert vesz.

A Napi címlapról ajánljuk:

Ocon a Forbes.hu-nak a Hungaroringen: „Még nem adtam fel a vb-címet”

A többség nem ért egyet Vargával

A minap Varga Mihály pénzügyminiszter ígért az év végére egy számjegyű inflációt. Csakhogy a magyar fiatalok ezt másképp látják:

56 százalékuk szerint az év végére további drágulással kell számolni.

Idén februárban még 63 százalékuk gondolta így – tehát picit csökkent az arányuk, de még mindig többségben vannak azok, akik szerint emelkedőn maradnak az árak. A második negyedévben viszont a fiatalok 21 százaléka, míg az elsőben 16 százalékuk mondta azt, hogy lassulhat az infláció. Összességében az látszik tehát, hogy a fiatalok, ha nagyon minimálisan is, de kedvezőbben látják az infláció jövőbeni alakulását.

The post Egy számjegyű infláció? A fiatalok többsége nagyon nem ért egyet Vargával appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés