:

A nem szexi dolgokat kell szexin bemutatnom

Ritkán fordul elő, hogy valaki ennyit gondolkodjon, ha interjúra kérik fel. Gyetván Csaba azt mondja, gondosan ügyel rá, hogy ne jelenjen meg túl sok helyen az arca. Hogy ne aprózódjon el. Végül igent mond. „Nagy a celebmassza, egyik nap műsort vezetnek, másnap túlélő­show-ban szerepelnek. Nagyobb érték, ha valaki nincs ott mindenütt, de közben köthető hozzá egy téma egyértelmű, jó tartalmakkal.”


Gyerekkori álma valósult meg azzal, hogy 2019 óta saját produkcióban készített tévéműsora lehet a Discovery Channelen. A Made in Gyetván Csabával a 170 országban futó csatorna egyetlen magyar gyártású sorozata, a több mint húsz éve elinduló Hogyan készült? „csabásított” változata. A legsikeresebb sorozatok egyike a csatornán, az epizódok átlag nézettsége ötven százalékkal haladja meg a főműsoridő átlagát.


Csaba szerint videómegosztós jelenléte bőven elég a sikerességéhez, a tévés szereplés csak plusz súlyt ad munkájának. 2012-ben indított Youtube-csatornája, ahol részben szponzorált tartalmakat közvetít, több mint 18,5 millió megtekintést zsebelt már be. A nagyjából húszperces Hogyan készült-epizódok egy-egy mindennapi vagy kevésbé hétköznapi tárgy, termék gyártásának folyamatát veszik végig, közben Csaba pörög, dumál, és kikérdezi a dolgozókat, a gyártót, a cégvezetőket. Legsikeresebb epizódja, a tízezer forintos bankjegy nyomtatásáról szóló, jelenleg 788 ezer megtekintésnél tart. Bemutatta már az ugrálóvár-készítés, az elektromoskábel-gyártás mikéntjét és a budapesti hulladékfeldolgozás kulisszatitkait is. „Mindig elsősorban a nagy kép érdekel, hogy hogyan lehet nem szexi dolgokat szexin bemutatni.”


Kis, összeszokott négyfős csapattal dolgozik, Csaba szerint annyi a téma, hogy ha kettő lenne belőle, se tudná mindet feldolgozni. De láthatóan élvezi, hogy mindent ő tart kézben, miközben ez a márkának is jót tesz, a rengeteg, egymástól lényegesen eltérő terület miatt pedig kiégni se lehet ebben a munkában. „Tudod, miben lehet kiüresedni? Ha te magad vagy a tartalom. Időben megláttam, hogy nem én vagyok a lényeg. Egyik héten luxuslakóbusszal, máskor az üveghasznosítás témájával foglalkozom. Ez őrült jó munka, mi lehetne ennél jobb?”


Sikerei fokmérőjének a nézői visszajelzéseket tartja. Amikor ráír egy apa azzal, hogy utálja a hangját: mert a gyerek újra és újra megnézi a túrórudis részt, és már kívülről fújja az egészet. Sőt van, hogy iskolában, egyetemen is lejátsszák órán az epizódokat.


Egyetlen felkérés miatt vállalt az edutainment műsoraitól eltérő feladatot. Gyerekkori szerelme a foci, bár már csak hobbiszinten űzi, inkább fut. Az RTL két éve közvetíti az UEFA Európa Liga meccseit (a 2024/25-ös szezontól a Bajnokok Ligája közvetítési jogait is megszerezték), Csaba a stúdióban beszélget a meghívott vendégekkel. Nem kommentátorként ül ott, ahogy a sorozataiban, itt is hidat kell képeznie szakértő és néző között.


A gyerek Csaba, mérnök szülők fia lévén, szívesen boncolgatta a dolgok lényegét. Öccse születésekor se a baba, inkább a babamérleg kötötte le órákra. A Budapesti Gazdasági Főiskolán tanult, amikor modellmunkái révén beválogatták a Barátok köztbe. Sok mostani követője nem is látta Giorgio szerepében, a szappanopera után egyre tudatosabban kezdte használni a médiában szerzett tapasztalatait. „Rá kell jönni, hogyan használd ahelyett, hogy téged használnának ki.” Azért ő is megjárta a tanulópályát a kertévék műsoraiban, ahol többnyire csak utasításokat követett. „Nem voltam a helyemen. Most vagyok önazonos, amikor száz százalékban a magamét csinálom: én profitálok az erőfeszítésből, és az én veszteségem, ha nem nyújtom a maximumot. És mindig tudom, mi lesz a következő lépés.”

The post A nem szexi dolgokat kell szexin bemutatnom appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés