:

Kiderült, mennyibe került a „Háborúpártiak”-kampány

Listaáron több mint egymilliárd forint volt a „Háborúpártiak”-kampány, de nem látszik, mi volt a fedezete.

A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint 1,066 milliárd forintból valósította meg az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító kampányát a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. a nyáron – tudta meg a 24.hu. Az összeg listaáras költés, azaz a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét fedi. Ehhez képest a tényleges, nettó érték a mennyiségi és egyéb engedményekkel, valamint ügynökségi jutalékkal csökkentett reklámköltés az, amennyiért a vevő – a Békemenetet és több korábbi plakátkampányt szervező, közpénzzel megtámogatott CÖF–CÖKA cége – ténylegesen megvásárolta a reklámhelyeket. A cég viszont kaphatott kedvezményt például a nagy mennyiség miatt.

A 24.hu piaci forrásai szerint a nettó költés így bizonyára

nem érte el az egymilliárd forintot, ám több százmilliós vásárlásról lehetett szó.

A híroldal birtokában lévő adatok szerint a CÖF-fel egy címre bejegyzett Kövess minket 2022 Kft. négy részben vásárolt kampányokat a nyáron (a megadott összegek listaárak):

az Adboard Kft.-nél 130,2 millió forintért,a Pannon Plakátnál 7,1 millióért,a Publimontnál 408 millióért,a Publimont City Lightnál 520,5 millióért.

Mindez összesen 2984 megjelenést tartalmazott: 1735 citylightot, illetve több mint 1200 óriásplakátot.

A 24.hu kereste a múlt év végéig 300 milliós veszteséget termelő céget, arról érdeklődve, hogy miből finanszírozták a vélhetően több százmilliós kampányt, de nem reagáltak megkeresésükre.

The post Kiderült, mennyibe került a „Háborúpártiak”-kampány appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés