Mikor felejtetted el, hogy minden lehetséges?
- Forbes
- 14 Sep, 2023
- Címkék: #Támogatói tartalom
Középkori lovagok, óriási szappanbuborékok, egy félelmetes sárkány, egy igazi versenyautó és egy hatalmas monster truck Budapest utcáin – legalábbis a vadonatúj Hyundai KONA reklámfilmjében. A márka legújabb modelljének spotja Budapesten forgott, így ne lepődjünk meg, ha felismerjük az alagutat, vagy a Madách teret. A KONA reklámkampánya a gyermekkort idézi fel, azokat az időket, amikor még elhittük, hogy minden lehetséges.
A kampány nemcsak a vadonatúj KONA csúcstechnológiáját mutatja be, hanem az élmények megteremtését is, magába foglalva a Hyundai “Élj határok nélkül” víziójának lényegét, amelynek célja, hogy meghódítsa az elképzelhetetlent, és innovatív megoldásokat népszerűsítsen a mindennapi életben. Az új KONA ennek a víziónak a lenyomata, arra ösztönözve vásárlót, hogy a fenntartható közlekedés új korszakába lépjenek. A Hyundai csodálatos vizuális eszközökkel, képekkel meséli el a történetet, bemutatva közben az autó továbbfejlesztett funkcióit és megnövelt elektromos hatótávolságát, amely magabiztos vezetést és biztonságos utazási élményt tesz lehetővé.
A kampány központi eleme a 30 másodperc hosszúságú reklámfilm, mely egy kisfiú, Noé történetét meséli el, aki KONA kis autójával belefeledkezik a játékba, egy olyan képzeletbeli világban, ahol minden lehetséges. A reklámfilmet az a hétköznapi varázslat ihlette, amelyet a kisfiú a valódi KONA-ban élt át, amikor az édesanyjával utazott az autóval. A kampányt az Innocean Berlin kreatív ügynökség jegyzi. A reklámfilmről készült egy izgalmas werkfilm Lékai-Kiss Ramóna narrálásával, amit itt lehet megnézni.
Miért Budapest?
Budapest egy igazán nagyszerű forgatási helyszín: rugalmas, alkalmazkodó város, amit számos produkcióhoz használnak Európában, tapasztalt stábokkal, technikai know-how-val és rengeteg erőforrással. A forgatás előtt sok jogi és technikai előkészítés történt, például az autóhoz tervezett forgató berendezés megtervezése és kivitelezése. Az olyan játékokat mint a sárkány és a kisautók szintén előre legyártották. A kisautókat a járművek CAD-adatai alapján készíttették el élethűre, hogy teljesen megfeleljenek a reklámfilmben látottaknak. A forgatás olyan volt, mint egy igazi hollywoodi filmforgatás, sokan megálltak, és megnézték, mi történik. Voltak lovak, lovagok, monster truck, fagylaltos kocsi, rendőrautó, Formula 3-as versenyautó, vintage taxi és a vadonatúj KONA. A buborékok és a sárkány sajnos fizikálisan nem jelentek meg a forgatáson, ezek a technika, a CGI segítségével készültek. A legkülönlegesebb felszerelés a forgatáson az a „forgató berendezés”, platform volt, amit egyedileg a Hyundai KONA-ra szabtak, és csak ehhez a reklámfilmhez használták. A játékokat ragasztott szívószálakkal mozgatták, a buborékokat a stáb néhány tagjának tüdőkapacitásával valósították meg.
A képzelet varázslatos, és mi azt akartuk érzékeltetni, mintha egy gyerek játszana a játékautójával. Meg kellett találnunk a módját, hogy az autó úgy mozogjon a reklámfilmben, mintha egy gyerek kezében lenne.”
Nicolas Fuglsig, rendezőA dán rendező mellett magyar szakemberek is dolgoztak a forgatáson, többek között Erdélyi Mátyás operatőr vagy Hévizi Tamás, aki a drón felvételekért felelt. A forgatás öt napig tartott, de a filmes, fotós és előkészületi napokkal együtt majdnem 2 hetet töltött a stáb Budapesten.
Élmény-forgatás
„A KONA bevezető kampány anyagainak hazai forgatása számunkra is meghatározó élmény volt. Mint a márka hazai importőre nem csak a forgatáson használt Hyundai modelleket, hanem a műszaki hátteret is biztosítottuk. Kollégáink végig jelen voltak a forgatás ideje alatt, hogy bármilyen esetlegesen előforduló műszaki kérdés, probléma esetén azonnal segíteni tudjanak. Szerencsére nem volt szükség a beavatkozásra, leginkább a speciális forgató eszköz telepítésekor volt igény a mérnöki tudásra. A forgatás mindvégig professzionális volt, a magyar stáb, a lovak, lovasok mind tökéletes összhangban dolgoztak együtt, élmény volt nézni is a folyamatot. Örülünk, hogy a részesei lehettünk a munkának. A televízióban futó kampány adaptációjának gyártása során a spotban szereplő anyuka magyar hangja Lékai-Kiss Ramóna lett, aki a Hyundai hazai márkanagykövete és a véletlenek talányos összejátékának köszönhetően Rami kisfia is Noé és a filmben szereplő kifiúval nagyjából egykorú. Hitelesebb magyar hangot nem is találhattunk volna a feladatra. Már csak a kisautót kell megszereznünk Noénak, de mi már tudjuk, hogy semmi sem lehetetlen” – fogalmaz a projektről Ördög Ibolya, a Hyundai Holding Hungary Marketing és kommunikációs vezetője.
A Hyundai egyértelmű elkötelezettsége az innováció és az ügyfélközpontú megközelítés iránt az, ami arra késztet minket, hogy folyamatosan feszegessük a határokat és újradefiniáljuk a vezetési élményt. A KONA második generációja márkánk értékeinek megtestesítője, amely a progresszív formatervezést, a fejlett technológiát és a páratlan kényelmet ötvözi.
Laura Rathai, a Hyundai Motor Europe marketingigazgatójaThe post Mikor felejtetted el, hogy minden lehetséges? appeared first on Forbes.hu.