:

Itt a bejelentés: magyar tulajdonosok szállnak be a Jófogás és a Használtautó.hu mögé

Itt a bejelentés: magyar tulajdonosok szállnak be a Jófogás és a Használtautó.hu mögé

Magyar tulajdonosi körhöz kerül a Jófogás és több online apróhirdetési oldal. Az Extreme Digital (Edigital) alapítói és az Ingatlan.com tulajdonosa együtt vásárolják fel a kivonuló Adevinta magyar portfólióját.

A felvásárlás révén egy olyan magyar online cégcsoport jön létre, amely képes felvenni a versenyt a hazai piacon egyre aktívabb régiós, tengerentúli és távol-keleti szereplőkkel is.

Erős magyar cégcsoport jön létre az e-kereskedelmi piacon

A tranzakció lezárást követően az Ingatlan.com Zrt-nél egyedülálló módon két irányítási központtal működő cégcsoport jön létre:

ezek egyikében Keleti József, az Ingatlan.com vezérigazgatójának irányítása alatt működik majd a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu. A Jófogás és az Emag-cégcsoportból idén nyáron kivált Vatera.hu piacterek fejlesztését és bővülését Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula, az Extreme Digital (Edigital) alapítói irányítják a továbbiakban. Mészáros Dávid, Ingatlan.com alapító-tulajdonos. Fotó: Krasznai Zoltán Várkonyi Balázs, az Edigital társalapítója. Fotó: Fekete Csaba

Miután a legnépszerűbb tíz hazai online piactér között mára alig találhatók magyar tulajdonúak, a Jófogás, a Használtautó.hu mostani felvásárlása, illetve a Vatera.hu néhány hónappal korábbi magyar kézbe kerülése a hazai e-kereskedelem történelmének mérföldköve lehet, hiszen fontos alakulást indíthat el a magyar piacon.

Az új, magyar tulajdonosok célja a felhasználóik védelmében már most is helyi ügyfélszolgálattal rendelkező, Jófogás, Vatera.hu, Használtautó.hu és ingatlan.com piacterekkel, hogy világszínvonalú működéssel és „hazai szívvel – és szürkeállománnyal – vegyék fel a versenyt a globális szereplőkkel”.

Az Ingatlan.com portfóliójának része a Money.hu nevű, banki, pénzügyi és biztosítási termékek összehasonlítását kínáló oldal is, amelynek szolgáltatásai tökéletesen passzolnak a piacterekéhez.

Az Adevinta magyar leányvállalatának felvásárlásához a felvásárló felek a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram államilag támogatott, kedvező kamatozású hitelét is igénybe vették.

Üzlet Vaszkó Iván 4 perc olvasás
Webáruházat indít az OTP, felveszi a versenyt az Emaggal
Üzlet Vaszkó Iván 7 perc olvasás
Nemcsak itthon vergődik az e-kereskedelem, együtt szenvedünk a csehekkel meg a lengyelekkel. Vajon van kiút?
Interjú Oberfrank Balázs 8 perc olvasás
Ahol a karácsony nem ér véget a decemberrel – mit csinál a válság küszöbén a Jófogás?

A nagy üzlet előzményei

Február végén derült ki, hogy  – az eBay anyacégét is felvásárló – globális játékos, az Adevinta kivonul a magyar online apróhirdetési piacról. Mint akkor a Forbes.hu-nak elmondták, látnak ugyan lehetőségeket a magyar piacban, de nem számukra. Egy üzleti átvilágítás után döntöttek úgy, hogy inkább a legerősebb piacaikra koncentrálnak Európában.

A csoport magyar ágához tartozik:

a Jófogás és a Használtautó.hu apróhirdetési oldalak, valamint az Autónavigátor.hu online autós magazin.

Ezek kerültek a piacra, a Forbes.hu úgy tudja, több magyar szereplő is élénken érdeklődött a portfólió iránt.

A mostani tranzakció szempontjából nem mellékes, hogy az Edigitalként induló, majd a román Emaggal összeolvadó cégcsoportból júliusban kiváltak a magyar alapítók, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula, és vitték magukkal a portfólióból a szintén magyar alapítású Vaterát is.

Ekkor már sokan rebesgették a piacon, hogy ezek a szálak összeérhetnek. A Forbes.hu-hoz pedig az is eljutott, hogy az Ingatlan.hu mögött álló Mészáros Dávid is élénken érdeklődik a felvásárlási célpontok iránt.

Így nyilatkoztak az érintettek

„A legjelentősebb apróhirdetési portálok csak nagyon ritkán cserélnek gazdát, és ráadásul a legtöbbször multik veszik meg a magyar alapítóktól, ezért az, hogy most újból magyar kézbe került ez a két hatalmas portál, történelmi pillanatnak számít.

Ezekért a népszerű online piacterekért ugyanis számos multinacionális óriáscéggel voltunk versenyben. Az ilyen közösségi platformoknál az a minta kezd látszani a világon mindenütt, hogy a helyi irányítás sikeresebb, mint a nemzetközi. Hiszünk benne, hogy hazai piacismerettel, hazai szívvel és a kiváló hazai munkatársakkal sok tér van a fejlődésre, megújulásra, világszínvonalú munkára. Úgy vélem, most nagy lépést tettünk előre, amelynek legfőbb nyertesei az ügyfeleink, üzleti partnereink, valamint jelenlegi és jövendőbeli kollégáink lesznek” – kommentálta a felvásárlást Mészáros Dávid, az Ingatlan.com Zrt. alapító tulajdonosa.

„A már jól ismert online márkák, a Jófogás és a Vatera »hazatérése« lehetőséget kínál arra, hogy továbbfejlesszük azokat a piactereket, ahol naponta több millió eladó és vevő lép közvetlenül kapcsolatba egymással. Fontos kihívásnak és nagy munkának tekintjük, hogy erősítsük a magyarországi magánszemélyeket és kis közepes vállalati eladókat egy versenyképes hazai platformmal” – fűzte hozzá a bejelentéshez Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapítója, az Ingatlan.com Zrt. Vatera.hu és a Jófogás piactereket működtető részlegének vezérigazgatója, újdonsült befektetője.

„Örömünkre szolgál, hogy az ingatlan.com Zrt. személyében egy olyan új, helyi tulajdonost találtunk, amely komoly piaci tapasztalattal rendelkezik Magyarországon. A magyarországi piactereink eladásának befejezése újabb fontos mérföldkő portfóliónk optimalizálásában és stratégiánk végrehajtásában, miközben továbbra is az öt európai magpiacunkra összpontosítunk” – mondta el a piacterek eladása kapcsán Antoine Jouteau, az Adevinta anyacég elnök-vezérigazgatója.

The post Itt a bejelentés: magyar tulajdonosok szállnak be a Jófogás és a Használtautó.hu mögé appeared first on Forbes.hu.