:

Megint drágult a Budapest–Belgrád-vasútvonal építése

Újabb, összesen 1,6 milliárd forinttal pótolták ki a Budapest–Belgrád-vasútvonal projektet – írja a Telex a Magyar Közlöny alapján.

A vasútvonal megépítéséről még 2014-ben döntött a kormány, és 2015-ben egyeztek meg a részletekről a kínai és a szerb vezetéssel. A felújításról és építkezésről szóló szerződést 2019-ben írták alá 750 milliárdos végösszeggel. Háromszor növelték azóta a költségeket: 2023-ban 111,8 milliót, 2024-ben 243,8 milliót, míg 2025-ben 292,4 milliót biztosít erre a központi költségvetés.

Az összesen 648 milliót most a kormány a „vasútvonal újjáépítési beruházás Ferencváros–Soroksár-szakaszának megvalósításához szorosan kapcsolódó, a megrendelő MÁV Zrt. feladatainak ellátásához szükséges” forrásként biztosította.

Ezenkívül egymilliárd forinttal egészítettek ki egy korábbi határozatban szereplő tételt. „A végrehajtás során felmerülő többletfeladatok elvégzésével és annak központi költségvetés terhére történő finanszírozásával” kapcsolatos döntés módosítása miatt jövő tavasszal 1,5 milliárd helyett 2,5 milliárd forintot kell adni erre a célra.

A projekttel kapcsolatban korábban kiderült: a Budapest–Belgrád-vasútvonal építésében részt vevő egyik kínai cég nem tudja elvégezni azt a munkát, amit elvállalt. Erről múlt héten írt a Telex. Emiatt most valószínűleg új vállalkozót kell majd keresni a helyükre, ami újabb tízmilliárdokba kerülhet, és több éves csúszást okozhat a vonalon.

The post Megint drágult a Budapest–Belgrád-vasútvonal építése appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés