:

Így csinálják a nagyok: ennyit keresnek a legsikeresebb influenszerek

Így csinálják a nagyok: ennyit keresnek a legsikeresebb influenszerek

Milliós gázsik az élvonalban – mutatjuk, mennyit keresnek a csúcstartók!

Tartalomgyártók, influenszerek, streamerek, vloggerek. Akárhogy is hívjuk őket, a közösségi média sztárjai kanyarítják a szórakoztató- és reklámipar irányát.

Anyalapunk, az amerikai Forbes influenszerlistájának második kiadásában szereplő 50 helyezett összesen több, mint 2,6 milliárd követőt vonzott be a karrierje során – és több mint 700 millió dollárt, azaz nagyjából 257 milliárd forintot keresett az elmúlt egy évben. (Csaknem húsz százalékkal többet, mint 2022-ben.)

A vállalati márkák is többet költenek, mint valaha: 2023-ban nagyjából 21 milliárd dollárt fizethetnek a digitális tartalomgyártóknak.

„Az influenszerek hitelesebbek a közönség számára, mint a hirdetések. Percek alatt elkapkodják a termékeiket. Olyan tömegeket vonzanak, ami egy nagyvárost is megbénítana” – mondja Erin Lanuti, a reklámpiaci nagyágyú Omnicom PR Group innovációs vezetője.

Hogy a digitális tartalomgyártókat rangsorolja, az amerikai Forbes az influenszerek becsült bevételét, követőszámait, a követők aktivitását és a vállalkozási tevékenységeket vette figyelembe – mindezt egy, a piacon dolgozó marketingcéggel, az Influential-el együttműködve.

Az eredmény: ötven ember, aki a hatalmas rajongótábora segítségével formálja a média, marketing és a szórakoztatóipar világát.

Címvédő YouTuber és két új, botrányos dobogós

Az amerikai Forbes tavalyi listájához hasonlóan idén is Jimmy Donaldson, azaz MrBeast végzett az összeállítás tetején. 312 milliós követőtáborát nem csak a közösségi oldalain tudja jól aktivizálni (az ezt mérő mutatószám, azaz az engagement rate esetében közel 10 százalékos), hanem vásárlásra is sikeresen buzdítja őket.

A YouTube videói előtt és alatt elhelyezett reklámok mellett ugyanis Feastables cégével árul csokikat és rágcsálnivalókat, valamint hamburgerláncot is nyitott. Mindezzel az elmúlt egy évben csaknem 82 millió dollárt kereshetett a Forbes becslése szerint; és hamarosan ő lehet az első selfmade dollármilliárdos, aki kizárólag az internet adta hírnévből építette fel a vagyonát. (MrBeast korábbi sikereiről itt írtunk.)

MrBeast lehet az első YouTuber, aki eléri a dollármilliárdos álomhatárt. Fotó: Feastables // Instagram

MrBeast egyértelmű címvédése mellett a második-harmadik hely már sokkal izgalmasabb, hiszen idén új dobogósokat köszönthetünk.

A második helyen Olajide Olatunji, ismertebb nevén KSI szerepel, aki szintén „nagyot ment” az elmúlt egy évben üzleti szempontból: az eleinte videójátékokat vicces kommentárral ellátó YouTuber a Prime üdítőitalokkal robbantott az idei lista hatodik helyezettjével, Logan Paullal együtt. A vállalat az FC Barcelona, az UFC és az Arsenal fő italszponzorává vált idén.

KSI emellett a ringbe is beszállt, rapkarrier mellett ugyanis boxolói álmokat is dédelget. Azonban nem csak itt kell megvédenie magát – a nőgyűlölő tartalmaival, rasszista és transzfób kommentjeivel több botránya is volt, azonban ezeket mindig nézettségre tudja konvertálni.

Neki biztosan megéri: a botrányok ellenére (vagy épp azoknak is köszönhetően) 24 millió dollárt keresett az elmúlt egy évben.

A harmadik helyezett, a kutyakaja-zabálós és meglepetéstetkós videóriól (valamint KSI-hoz hasonlóan újonnan boxolói karrierjéről) ismert Jake Paul ennél még többet rakott zsebre. 34 milliós bevétellel lett bronzérmes, amit az első két helyezetthez képest viszonylag kevesebb követőszám (66 millió) és kisebb engagement rate (1,6 százalék) tart vissza.

A dobogón két influenszer is boxolói karrierbe kezdett: KSI valamint Jake Paul (a képen balra) a meccsek streaming jogainak eladásából is sok pénzt keres. Fotó: EPA/ADAM DAVIS

Paultól sem áll távol a botrány, sőt. Korábban vádolták szexuális visszaéléssel, a rajongók átverésével, de még az amerikai tőzsdefelügyelet, azaz a SEC is megbüntette eltitkolt kriptóvagyona miatt.

Az élboly húszmillió dollár felett keres

A lista többi tagja is kiemelkedő gázsival dicsekedhet. Az élbolyban, azaz az első húsz helyen szereplő influenszerek többsége megugorja a húszmillió dolláros bevételt; míg a lista közepe-vége már inkább a pármilliós határig jutott el.

Érdekesség, hogy a magyar influenszerlistával ellentétben a gamer-szubkultúra már nem megy akkorát, mint pár éve: a legnagyobb nevek közül Dream a 30., míg Tyler Blevins, azaz Ninja a 31. helyezett lett.

Hasonló érdekes trend, hogy a korábbi TikTok-állócsillagok is visszaszorultak.

TheVR a csúcson, Whisperton dobogón: itt a legértékesebb magyar influenszerek listája

Charli D’Amelio a második helyről az ötödikre, a Khaby Lame a nyolcadikról a tizenegyedikre, míg Addison Rae a tavalyi kilencedik pozíciójából esett a 21. helyezésre.

A gyorsan változó online trendeknek köszönhetően kiesők mellett újoncokból is bőven akad a listán. Az egyik legérdekesebb helyezett Dylan Mulvaney, aki ötvenedikként zárja az összeállítást. Mulvaney és az őt szponzoráló Bud Light nevéhez kötődik talán az elmúlt év legnagyobb marketingbotránya: a transznemű LMBTQ aktivista reklámja után transzfób sörfogyasztók nyilvánosan bojkottálták a márkát.

A teljes lista itt található.

The post Így csinálják a nagyok: ennyit keresnek a legsikeresebb influenszerek appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés