Azahriah: 3/3
„3/3 | Gratulálunk Ati! ”
– posztolta Baukó Attila, avagy Azahriah kiadó-menedzsmentje, a Supermanagement péntek délután. A borítóképen Azahriah és a csapat látható (Tóth Gergely, Ferich Balázs tulajdonos-ügyvezetők és Tóth Kristóf projektmenedzser).
Tehát már hivatalosan is telt házas a 21 éves előadó harmadik koncertje is a Puskás arénában, a május 24-26. közötti három koncertre közel 150 ezer jegyet adhattak el. A Puskás befogadóképessége koncerthelyszínként valahol 40–50 ezer fő között lehet, a stadion teljes, 67 ezer fős kapacitásnak csak egy részét használják ki az ilyen típusú rendezvények.
Azahriah szintén idén került fel a Forbes 30 sikeres magyar 30 alatt listájára is, a 2023-as celeblistánkon pedig a 23. helyen debütált.
Tízmillió koncertszervező országa
A Forbes.hu még tavasszal, a szintén telt házas sportarénás koncertje kapcsán interjúztunk Azahriah-val és a kiadóval, hogy mekkora biznisz arénakoncertet szervezni. Az ottani tanulságoknak nyilván csak egy része húzható át stadionkoncertre, pláne három egymást követő telt házra.
Azahriah: Nem kell kiegyezni senkivelA menet nagyjából az, hogy a Supermanagement az aréna- és stadionkoncertekben utazó Broadwayjel közösen szervez ilyenkor, ketten felosztják a költségtételeket, kockázatokat bizonyos százalékú bevétel reményében, amiből aztán ki kell sakkozni a profitot is.
Kiemelt koncertnél (Budapest Park, Aréna, Puskás) arra törekszik inkább a csapat, hogy látványban szintet ugorjon, így a haszon oltárán hajlandó is többet költeni például színpadi extrákra. Ez fogja feljebbtolni aztán a produkció listaárát, amiből pedig az évi maradék 50–60 bulin tudnak pénzt csinálni.
Pláne, ha adott koncerten jegybevétel alapú dealt tudnak kötni a helyszínnel, ami a fix árazáshoz képest (5–8 millió forint) háromszor–négyszer akkora bevételt is jelenthet nekik.
Persze, minden nagy koncert általában egyedi megállapodásban kerül megrendezésre, a szervező feleket pedig legtöbbször titoktartási szerződés köti, így csak ők tudhatják, hogy pontosan ki mennyi költséget vállal mekkora bevétel és haszon reményében. Bizonyos piaci pletkyák, ha koncertenként átlag egymilliárd forintos bevétellel számolunk, százmilliókra taksálja Azahriah mint fellépő hasznát a bulin (ami elvileg már a szervezőknek járó jutalék utáni összeg), az e mögötti gondolatmenet itt olvasható el.
The post Azahriah: 3/3 appeared first on Forbes.hu.