Forbes 10 – Itt a helyük!
- Forbes
- 01 Nov, 2023
- Címkék: #Print # címlapsztori
Írta: Fekete Emese, G. Tóth Ilda, Kis Judit, Somogyi Szonja, Vaszkó Iván
Tabár Zoltán – Koncertbooking.com Kft.
Rendes bookingmenedzserhez igazolni bizonyos szint alatt egyszerűen túl drága, ha viszont önálló menedzsmentben szervezel koncertet magadnak, az az alkotói energiádból vesz el. Tabár Zoltán több évtizedes zenei booking-, menedzsment- és kiadói tapasztalattal (Mistral Music) döntött úgy, hogy demokratizálja a hazai koncertpiacot, és egyetlen platformra pakolja a koncertszervezés minden nyűgét-feladatát. A feleségével, Tabár-Halász Mariann-nal vitt Koncertbooking.com-on helyszín és dátum alapján szűrhetünk előadókat és műfajokat, a rendszer pedig automatikusan árat kalkulál, számláz, és össze is köti a megrendelőt az előadói oldallal a szerződéskötéshez.
Win-win! Aki produkciót rendelne, átlátható felületen, ismert árakkal és lényegesen kevesebb kapcsolattartással tervezhet, míg az előadónak nem kell azon aggódnia, hogy túlzottan elköteleződik, hiszen itt csak regisztrálnia kell, és kész. Zoltán szerint a szájton már egymilliárd forint értékben közvetítettek koncerteket , és idén az Ecommerce Hungary nevű e-kereskedelmi szövetségtől is díjat kaptak.
Sárospataki Albert – Billingo Technologies Zrt.
Sosem volt alkalmazott, tinédzserkora óta különböző vállalkozásaiból tartotta el magát. Szülei is vállalkozók voltak, így könnyen tudott kapcsolódni ehhez a szemlélethez, és mindig vágyott rá, hogy legyen egy kis üzlete, manufaktúrája vagy bármi, amit magának csinálhat. Első három próbálkozása viszonylag hamar meg is bukott, aztán húszévesen üzlettársával olyan buszos utaztatásos céget építettek fel, aminek a bevétele a második évben megközelítette a kétmilliárd forintot. A sikersztorit azonban a 2008-as válság elmosta.
A Billingo sokadiknak, jó néhány régebbi szereplő mellé lépett be a számlázópiacra 2014-ben. Megalakulásukkor hatvanöt számlázót számoltak össze, őrültnek nézték Albertéket, hogy minek akarnak „a Dunába vizet önteni”. Néhány évvel és több technológiai innovációval később már a Billingo volt a hazai B2B-szektor egyik legjelentősebb online szolgáltatója, kétszázezer ügyféllel. 2021-ben sikeres, kilencszázmilliós forintos első körös tőkebevonással zárt a cég. Árbevételét a kezdetektől éves szinten megduplázta, idén, év végére 1,2–1,4 milliárd forintra számítanak.
Biros Levente – Szemléletváltó program
Vidéki cukrászdai alkalmazottból lett szőnyegtisztító, majd üzletkötő, most pedig már ő az egyik e-kereskedelmi óriás, az Onlinemárkabolt Magyarország Kft. tulajdonos-vezérigazgatója. A tavaly ötmilliárd forint feletti forgalmat produkáló cég jogelődjét több mint huszonöt éve alapította meg. Az ügyfélszolgálati segítségnyújtástól a sokmárkás háztartásigép-kínálaton, a szállításon és a régigép-elszállításán át a beüzemelésig nem engedik el a vásárló kezét. Ez mind kellett, hogy 2022-re a nagy műszaki webáruházak közé, a Forbes akkori e-kereskedelmi toplistájának 12. helyére lőjék ki magukat.
Azt is tudja, milyen egy negyvenmilliós mínuszból kilábalni. Tapasztalataiból született meg 2017-ben Szemléletváltó nevű programja, amivel hat év alatt hétszáz vállalkozónak segített üzletileg és emberileg is sikeres céget építeni.
Sebestyén András – Grantis Hungary Zrt.
Egy kisközségből indult. Szegényes körülmények között nőtt fel, még a Túró Rudit is meg kellett feleznie a húgával, de éppen szerény helyzetükből okulva kezdett a pénzügyek iránt érdeklődni, és hitte el, hogy következetes megtakarítással lehet anyagi biztonságot építeni. Korán a fejébe vette, hogy öltönyben akar másoknak jót tenni, 2016 óta ezt tulajdonostársával, Deák Ferenccel alapított pénzügyi tanácsadó cégével teszi.
Kettejük ismeretsége és a Grantis alapötlete egy tíz évvel ezelőtti törökországi nyaraláson fogalmazódott meg, addigra mindketten kellően sok tapasztalatot szereztek más cégekben arról, hogy hogyan ne működjön egy biztosításközvetítő, pénzügyi tanácsadó vállalkozás. András az etikusság és a függetlenség elvét igyekszik az általa vezetett, ma már 1,1 milliárd forint árbevételű Grantisszal követni, karrierjét hosszú távra tervezi, cégéből szeretne nyugdíjba menni. Nyugdíjtervezéssel, egészségbiztosítási és befektetési tanácsadással foglalkoznak, egy ideje befektetőjük a náluk kétszer nagyobb, 1993 óta aktív Eurorisk is.
Győri Zoltán és Győri-Nádai Réka – Mit Játsszunk Kft.
Nagyjából a megismerkedésükkor, 2011-ben vált közös hobbijukká a társasjáték. Első játékukat, a Talizmánt, még remegő kézzel, mint csóró egyetemisták vették meg tízezer forintért, ma a játékra nyereséges üzletet építenek. Győri Zoltán kétszeres Mensa-díjas játéktervező, eddig tizenhárom – a magyar és a nemzetközi piacokon is sikeres – társasjátékot tervezett. Spicy nevű játéka 180 ezer példányban kelt el tizenöt országban.
Zoltán épp további tizennégy játék fejlesztésén dolgozik, közben tulajdonostársával és egyben feleségével játékbemutató videókat készítenek a népszerű Mit játsszunk? vlogon, tréningeket szerveznek, olyan multikkal dolgoznak, mint a Telekom, a Richter, a Teva, a Samsung vagy az Evosoft. Nonprofit szervezetekkel is együttműködnek, partnerük az Indahouse, a Máltai Szeretetszolgálat és az Igazgyöngy Alapítvány.
Németh Nóra, Németh Ildikó – PregHello
Németh Nóra túl sok ellentmondásos információba ütközött, amikor várandós volt, akár vizsgálatokról, ételekről vagy babagondozásról volt szó. „Minden céges vacsorán bajban voltam, hogy kismama lévén mit ehetek meg, és mit nem. Általában az volt a megoldás, hogy kirohantam a mosdóba, és rágugliztam, mert ekkor még nem volt publikus az állapotom a kollégák előtt.” Érezte, jó lenne, ha ezeket az információkat egy helyen tudná ellenőrizni. Ebből az ötletből született meg a 2020 áprilisában élesített PregHello. A várandóssági mobilapplikációt Nóra a nővérével, Ildikóval fejlesztette.
Ma már háromból két magyar kismama használja a kifejezetten a hazai várandósgondozásra optimalizált alkalmazást. A „mit ehetek?” menüpont mellett egészségügyi szakértők által lektorált tudás- és eszköztár is segít tájékozódni, alapinfókkal a várandósgondozás menetéről, a vizsgálatokról, a testi-lelki változásokról, a babagondozásról és az elintéznivalókról egészen a családtámogatásokig. A tartalmakat szakemberek – többek között szülész-nőgyógyászok, gyermekorvosok, védőnők, dietetikusok, laktációs tanácsadók, pszichológusok – írják és lektorálják, a bevétel pedig a hirdető cégektől jön.
Höflinger Norbert – HWD Recycling Kft.
„Kukás vagyok” – így mutatkozik be Höflinger Norbert. Volt asztalos, mérnök, tanár, hosszú utat járt be, mire megalapította az elektronikai hulladékok feldolgozására szakosodott – ma már több mint egymilliárd forint éves forgalmú – HWD Recyclingot. Norbert egyszer látott egy tévériportot egy debreceni elektronikaihulladék-bontó üzem megnyitásáról. „Nincs ilyen a környéken, csináljunk már egyet!” – gondolta. Így indult el 2007-ben a HWD Recycling a Székesfehérvártól bő negyedóra autóútra levő Seregélyesen.
Ha egy boltban italhűtőt látsz, jó eséllyel ők fogják majd szétbontani, mikor elhasználódott. Legnagyobb ügyfelük a Coca-Cola, de a Dreher, a Soproni, a Szentkirályi vagy az Algida logójával ellátott gépek bontását is mind ők végzik. A hűtők mellett bármilyen elektronikai hulladék bontását vállalják, az utóbbi években egyre több klímaberendezést dolgoznak fel, és darálnak alumíniumot, valamint autóipari selejtet is. Évente ezertonnányi hűtőgép fordul meg náluk, a néhány kilós kis hűtőtől a 360 kilós monstrumokig.
Nagy Zsófia – A Fűszeres Lány, Nagy Zsófia e. v.
A fűszerkészítmények megalkotását a világ egyik legkreatívabb és legizgalmasabb munkájának tartja Nagy Zsófia. Egy tévesen kitöltött egyetemi jelentkezési lap vezette arra az útra, amin most élvezettel lépdel. Kertépítő mérnök helyett kertészmérnök lett, a szakon belül hamar magával ragadta a fűszersók, a gyógy- és fűszernövények világa.
Már fiatalon besegített családja takarmányozással és állattartással foglalkozó cégében. 2014-ben pályázaton nyert pénzből vett egy kis földterületet, azon kezdett önállóan dolgozni. Rövid ideig más fűszergyártóknak szállított be, de kiszolgáltatottnak érezte magát, ezért teremtette meg 2018-ban márkáját, A Fűszeres lányt. Ráckevén, egy apró családi birtokon hozta létre 2020-ban saját kisüzemét, ekkor szakított a kistermelői léttel. Forgalma hetven százalékát adják a viszonteladók, a többit webshopja, a piacozások és egyedi felkérések jelentik. Amit lehet, maga termeszt, vagy hazai kistermelőktől szerez be, termékei vegyszer- és tartósítószermentesek.
L. Ritók Nóra – Igazgyöngy Alapítvány
Több mint húsz éve emblematikus figurája a hazai szociális szférának, azt mondják róla, ő olyan név ezen a területen, mint a rockban Slash vagy Paul McCartney. Az 1999-ben megalapított Igazgyöngy Alapítvány gyerekszegénység ellen küzd egy leszakadó térségben, Kelet-Magyarországon.
A képzőművészet iránti szenvedélyből lett rajztanár, és néhány évig kitartott a hite, hogy egy jó iskola sokat tud segíteni egy gyereknek. Aztán belátta, hogy csak az oktatással nem lehet gyökeresen megváltoztatni az életesélyeket, így a művészeti oktatás nála szép fokozatosan a tehetséggondozástól a hátránykompenzáció, majd családsegítés felé teljesedett. Azt szeretné elérni, hogy minden gyermek azzá válhasson, ami lehetne. Mivel képzőművész is, ha van egy kis ideje, rajzolással tisztítja ki a lelkét.
The post Forbes 10 – Itt a helyük! appeared first on Forbes.hu.