:

Van esélye, hogy a YouTube elveszti a reklámblokkolók elleni harcot

Van esélye, hogy a YouTube elveszti a reklámblokkolók elleni harcot

Komoly felháborodást váltott ki az elmúlt hetekben a felhasználók körében az, hogy a Google elkezdte letiltani a reklámblokkolók használatát a YouTube-on annak érdekében, hogy minél több embert tereljenek át a YouTube Premium szolgáltatásra való előfizetésre.

Az Engadget szerint a hirdetésblokkolók fejlesztői már most érzik ennek a lépésnek a hatását, ugyanis pár héten belül több ezer felhasználó távolította el böngészőjéből az addig használt, reklámokat kiiktató szoftvereket. Adatvédelmi szakértők szerint azonban az Európai Unió még útját állhatják a korlátozásoknak, teszi hozzá a hwsw.

Alexander Hanff szakember októberben nyújtott be panaszt az Ír Adatvédelmi Bizottságnak (DPC) a YouTube adblockerek elleni harca ellen, azzal érvelve, hogy a videómegosztó erre kialakított rendszere sérti a magánszféra védelmét és az uniós jog szerint illegális módszereket alkalmaz a hirdetésblokkolók észlelésére.

Mint jelezte, a kliens böngészőjében futó scriptek kémprogramoknak minősülnek, amik engedély nélkül tevékenykednek a felhasználó eszközén.

Az adblockerek észlelése elleni harc nem újdonság, az ellenzők által hangoztatott egyik leggyakoribb érv, hogy a weboldalak és szolgáltatások JavaScript kódok segítségével ellenőrzik a használatot. Hanff először 2016-ban fordult az Európai Bizottsághoz adblockerekkel kapcsolatban, most viszont arra kérte a DPC-t, hogy tegyen ellenlépéseket a YouTube gyakorlata ellen, és tiltsa meg az adblockereket felismerő rendszerek használatát, ami a magánélethez való alapvető jog megsértésével jár.

Kapcsolódó A YouTube végleg leszámol a reklámblokkolókkal A legnépszerűbb videómegosztó már egy ideje próbálja átterelni a felhasználóit a YouTube Premium előfizetésre.

The post Van esélye, hogy a YouTube elveszti a reklámblokkolók elleni harcot first appeared on 24.hu.