:

Mini Dubaj Rákosrendezőn: 240 méteres felhőkarcolóról tárgyalhat a kormány

Mini Dubaj Rákosrendezőn: 240 méteres felhőkarcolóról tárgyalhat a kormány

Az Egyesült Arab Emírségekbeli ingatlanfejlesztő üzletember, a Burdzs Kalifát is megépítő Mohamed Alabbar az elmúlt hónapokban személyesen tárgyalt magas rangú magyar kormányzati tisztviselőkkel – állítja egy, a tárgyalásokról tudó, kormányhoz közeli forrás a VSquare hírlevélnek. Alabbar cége, az Emaar Properties be is jelentkezett és ajánlatot tett az állami tulajdonban lévő, Városliget mögötti Rákosrendező vasútállomás területére, a forrás szerint

az Emaar pedig kvázi „mini Dubajt” húzna fel Budapest XIV. kerületében, egy egész negyedet tele irodaházakkal, luxuslakásokkal.

Az egész elképzelésnek a koronaékszere egy 220–240 méter magas felhőkarcoló lenne. Budapest jelenlegi legmagasabb épülete a Mol Campus, avagy a 143 méteres Mol-torony a BudaPart városnegyedben.

A magyar és az emirátusi tisztviselők az utóbbi időkben gyakran találkoztak, ahol egyebek mellett magyarországi befektetésekről és felénk nyújtott pénzügyi támogatásokról esett szó. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. még kiértékeli az Emaar által tett ajánlatot, utóbbit néhány hete a kormány kabinetülésen is áttekintett.

„Az Emaar lényegében maga az Egyesült Arab Emírségek”

– fogalmazott a kormányhoz közeli forrás.

Pár napunk maradt, hogy rávessük magunkat az évtized legjobb magyar befektetésére

Nyár óta nagy a mozgás, itt a főváros reakciója

A Telex építőipari forrásoktól úgy tudja, hogy a rákosrendezői fejlesztés régóta napirenden van, a Budapest Fejlesztési Központ sokat foglalkozott vele, Vitézy Dávid egykori BFK-vezető még a Facebookra is posztolt terveket egy ide tervezett hídépítésről. A szakma tudott arról, hogy a terület hasznosítására készült pályázat, csak azt nem, hogy ez utóbbi hol tart, és ki adott be pályázatot.

A telexes források szerint nyár elején már nagy volt a mozgás, potenciális befektetők, de főleg az ő tanácsadóik készítettek anyagokat lehetséges négyzetméterárról, fajlagos költségekről. A magyar ingatlanfejlesztők kezdetek óta úgy gondolják, hogy ilyen léptékű projektet, szakmai, szellemi és főleg anyagi okokból úgysem magyarok fognak csinálni, hanem majd valami topligás külföldi csapat.

Az Emaar, az MNV és a magyar kormány nem reagált a VSquare és a Telex megkereséseire, a Főpolgármesteri Hivatal pedig azt mondta, hogy Budapest vezetése nem tudott a projektről.

A Fővárosi Önkormányzat szerint a főváros kész bármilyen városfejlesztésről tárgyalni a kormánnyal vagy beruházókkal, de általában az ilyen beruházásokat kiemelt beruházási státusszal látják el, „a helyben lakók demokratikusan választott önkormányzatait a hasonló projektek előkészítéséből kihagyja”, a helyi politikusokat pedig teljesen megkerülik az ezzel összefüggő önkormányzati hatáskörök elvonásával.

„A rákosrendezői pályaudvar egy olyan fejlesztési terület, amelyen a kompaktváros elveinek megfelelő, korszerű új városnegyed lenne létrehozható.

Egy ilyen léptékű városfejlesztési projektet csak parlamenti és önkormányzati ciklusokon átívelő konszenzussal, széles társadalmi egyeztetést követően szabad elindítani,

ennek hiányában a fejlesztés – már a kivitelezés időigénye miatt is – könnyen elakadhat”

– írta a Főváros.

A Telex az Angyalföld és Zugló határán tervezett beruházásban érintett XIII. és XIV. kerületi önkormányzatot kereste meg. A XIII. kerületi önkormányzatnak sincs tudomása az ügyről, a XIV. kerület szerint pedig önkormányzati oldalról senki nem állt vagy áll kapcsolatban a fejlesztővel.

Borítókép: Rákosrendező MÁV pályaudvar régi teherpályaudvari épülete.

The post Mini Dubaj Rákosrendezőn: 240 méteres felhőkarcolóról tárgyalhat a kormány appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés