:

Jó kis magyaros megoldással indult újra Szeged-Szabadka vonat

Kedden nyolc év után újraindult a közlekedés a Szeged–Szabadka-vasútvonalon, ahol napi 5 vonatpár közlekedik majd.

Az MTI beszámolója szerint a menetidő Szeged és Szabadka között nagyjából másfél óra a határrendészeti vizsgálatokkal együtt. A MÁV hangsúlyozta, hogy a személyforgalom újraindítása elősegíti az interregionális kapcsolatokat Szeged, Szabadka és vonzáskörzetük között. A Szeged-Szabadka vasútvonal fejlesztését szolgáló beruházás 2025-ben fejeződhet be teljeskörűen.

Egyelőre ugyanis dízelmotorvonatok járnak a vonalon. „Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy

az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot – ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon”

– ezt már Vitézy Dávid közlekedési szakértő, korábbi közlekedési államtitkár írta Facebook-oldalán. Hozzátette, ez mindent elmond az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat. És ennek kapcsán semmilyen helyi ellenállás nincs, Budapest vezetői közben arról elmélkednek, hogy talán jobb is, ha nem fejlődik az elővárosi vasút.

A Telex megkérdezte a közlekedésért is felelős Lázár János minisztert (aki szintén ott volt a ma hajnali megnyitón), hogy a jelenlegi dízelmotorvonatok helyett miért nem villamos motorvonatok járnak, amiknek már ki is van húzva a felsővezeték. A miniszter szerint most eléggé sűrű ez a vonal, mivel a Belgrád–Budapest-teherforgalom is itt zajlik, de tervben van a fejlesztés, ami pontosabban villamoshálózat-fejlesztést jelent, ami Lázár szerint a most átadott beruházásnak nem is volt a része.

Ehhez a kérdéshez végül Pafféri Zoltánt, a MÁV vezérigazgatóját hívta segítségül, aki konkrétan úgy nyilatkozott, hogy csak 2025 második felére fog ez megvalósulni, mert mindkét országban áramkapacitást kell fejleszteni. A kivitelezést 2025 júniusára vállalta a magyar fél, ezután pedig az utasigénytől függ, hogy a korábbi ígéreteknek megfelelően Flirt típusú, korszerű motorvonatokat közlekedtetnek-e majd Szabadka és Szeged között.

The post Jó kis magyaros megoldással indult újra Szeged-Szabadka vonat appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés