Itt az Aliexpress és a Shein új kínai kihívója
Megérkezett a Temu, az Aliexpress és a Shein új, szintén kínai kihívója, ami brutális harmadik negyedévet zárva majdnem duplájára növelte forgalmát.
Profin fotózott termékek, akár 90 százalékos akciók: egyre többször jönnek szembe a közösségi médiában a Temu termékei és szaporodnak a Facebook-csoportokban az olyan kérdések, hogy „ti vásároltatok már a Temun?”, „miért ennyire olcsó?”, „milyen minőség?”.
A Temu applikáció mögött álló PPD rekord negyedévet zárt, és még az Alibaba-alapító Jack Ma is megdicsérte őket, írta a RetailDetail kereskedelmi szakportál.
Nagy szám: 9 milliárd euró
Az előzetes várakozásokat felülteljesítve a harmadik negyedévben 94 százalékkal, csaknem 69 milliárd jüanra (kb. 9 milliárd euró, vagyis 3420 milliárd forint) nőtt a PPD árbevétele, elsősorban a Temu Kínán kívüli berobbanásának köszönhetően. A törzsrészvényesek nettó nyeresége meghaladta a 15 milliárd jüant, bár a PDD körülbelül három évig még nem számol azzal, hogy a zászlóshajónak kikiáltott Temu nyereséges lesz.
Egy év is elég volt, hogy világszerte megismerjék
A Temu tavaly szeptemberben indult, de mostanra ez a leggyakrabban letöltött kereskedelmi applikáció az Egyesült Államokban, és összesen 48 országban érhető el. Elemzők 2023 egészére több mint 15 milliárd eurós forgalmat várnak, már csak azért is, mert a kínai piacon a PDD a rivális Alibabánál és a JD.com-nál is sokkal gyorsabban nő. Ez elsősorban a még több, elsősorban Black Friday-re és a kínai Single’s Day-re (november 11-re) időzített akcióknak köszönhető.
Persze aki kicsit is környezettudatosan vásárol, az inkább jobb minőségű és tartósabb, helyben készült termékeket vesz, de úgy tűnik, a Shein és a Temu által is behozott ultra fast-fashionre, és sokszor gyengébb minőségű termékekre is van igény. A Temun évente 61 milliárd rendelést adnak le és tízezer munkavállaló dolgozik nekik világszerte.
Fontos mondat
Az Alibaba politikai nyomásra korábban a vállalatvezetéstől már visszavonult vezére, Jack Ma a negyedéves adatok kapcsán mégis megszólalt. Gratulált a PDD-nek, és az Alibaba alkalmazottainak küldött üzenetében azt mondta, hogy a vállalatnak is alkalmazkodnia kell, amit valószínűleg úgy értett, hogy fel kell vennie a kesztyűt az új piaci helyzetben.
Ezt kell tudni az alapítóról
A PDD Holdings alapítója Colin Huang, a cég nevét idén februárban változtatták Pinduoduo-ról PDD-re Huang anyalapunk, az amerikai Forbes gazdaglistája szerint a 25. leggazdagabb ember a világon ennek a cikknek az írásakor csaknem 50 milliárd dolláros vagyonával Huang 2021 márciusában visszalépett a cég éléről, de továbbra is többségi részvényes 2022 szeptemberében eleve azzal a céllal indította a Temu online shopping oldalt, hogy versenyezzenek a Shein-nel Huang sorozatvállalkozó, volt online játékokat fejlesztő cége, és övé volt az Ouku.com e-ker platform is Miután a Wisconsini Egyetemen informatikus diplomát szerzett, Pekingben és Seattle-ben gyakornokoskodott a Microsoftnál, majd 2004-től az USA-ban, a Google-nél folytatta a karrierjétThe post Itt az Aliexpress és a Shein új kínai kihívója appeared first on Forbes.hu.