Flottaautó, másként
- Forbes
- 13 Dec, 2023
- Címkék: #Támogatói tartalom
Ideje másképp gondolni a flottapiacra: egy Suzuki is lehet céges flottaautó – sőt, egyre gyakrabban az is. A flottapiac – az autópiac egészéhez hasonlóan – hatalmas átalakulásban van, ennek hatásairól Szultanov Dáviddal, a FleetConcept flottakezelő társtulajdonosával beszélgettünk.
A FleetConcept Magyarországot 2005-ben alapították meg, miután vezetőik hosszú éveket töltöttek el multinacionális cégeknél a flottaüzemeltetés és a lízing területén. Az immár 18 éves cég egyik fontos jellemzője, hogy a teljes autóparkjuknak körülbelül felét a saját tulajdonú, nem hitelre vásárolt autók adják, a másik fele pedig bár finanszírozott autó, de a piaci átlagnál lényegesen magasabb kezdőbefizetéssel.
A teljes mértékben magyar tulajdonban lévő FleetConcept elsődleges ügyfelei a multicégek, az utóbbi években azonban a hazai nagyvállalatok felé is nyitottak.
A tartós bérlet, vagy az operatív lízing mellett sok érvet lehet felhozni, de valamennyi közül talán az a tény a legerősebb, hogy a legnagyobb adótanácsadó és könyvvizsgáló cégek is ezt a konstrukciót preferálják. „Ez egy kimondottan forrásigényes üzletág – hangsúlyozza Szultanov Dávid. – Ma, amikor egy átlagos új autó ára 10–12 millió forint, egy tízfős flotta is százmilliós beruházást jelent, ami sok cégvezetőt terel a tartós bérlet vagy a lízing irányába. Ez ráadásul egy nagyon jól előre tervezhető költség a cégek életében” – emeli ki Szultanov Dávid.
A hazai flottapiacon vannak hagyományosan felülreprezentált márkák, időről időre feltűnnek azonban új szereplők is. Szultanov Dávid tapasztalatai szerint ami népszerű a családoknál, az idővel népszerű lesz a cégeknél is és viszont, hiszen az emberek jellemzően személyes tapasztalatokból ítélnek és hoznak döntéseket. „Két dolog kell ahhoz, hogy egy márka jó cégautó lehessen: megfelelő modellválaszték és jó flottapolitika. Ennek a kettőnek köszönhetően lett flottapiaci játékos a Suzuki is, ami korábban inkább a magánvásárlókra fókuszált. Mostanra ez nagymértékben megváltozott: a konkurencia persze továbbra is rendkívül erős, ilyenkor jön jól az értékesítést segítő flottaosztály – meséli Szultanov Dávid.
Nem állítom, hogy minden cég elsődleges választásnak tartja a Suzukit, azt viszont látjuk, milyen sokan kérnek rá ajánlatot.”
Szultanov DávidEgy cégautó-flotta összeállításánál nyilvánvalóan számos szempontot kell figyelembe venni a beszerzési ártól kezdve a háttértámogatáson és az üzemeltetési költségeken át egészen a másodpiaci értékesítésig. Mindezek mellett ott van még az emberi tényező, vagyis az, hogy az adott cégautó mennyire kívánatos az adott pozícióhoz tartozó juttatási csomagban. Fontos szempont lehet az is, mit kínálnak a konkurensek, hiszen gyakran az ilyen apróságokon is múlhat egy-egy jó szakember leigazolása.
Örvendetes tendencia, hogy a FleetConcept tapasztalatai szerint a flottavásárlást tervező vállalatok egyre gyakrabban szoktak tanácsot kérni tőlük. „Tapasztalataink szerint akkor a legelégedettebb egy cég, illetve az autót használó magánszemély, ha a lehető legjobban sikerül eltalálni azt, hogy az adott felhasználásra melyik autó a legjobb választás. Ehhez nem baj, hogyha van tapasztalat, van merítés, van szakmai tudás, valamint van esetszám, amiből tudunk következtetéseket levonni. Mivel nincs olyan elköteleződésünk, hogy tolnunk kellene bármelyik márka szekerét, ezért mi valóban az ügyfél döntését tudjuk támogatni és kiszolgálni őt a tudásunkhoz mérten a legjobban” – foglalja össze Szultanov Dávid.
The post Flottaautó, másként appeared first on Forbes.hu.