:

A kereskedelmi kiállítások reneszánsza

Azt gondolhatnánk, hogy ultradigitális világunkban a kereskedelmi kiállítások ideje lejárt, de semmi sem áll távolabb az igazságtól. Bizonyítja ezt, hogy a néhány évvel ezelőtt felújított Hungexpo egyre népszerűbb és Közép-Kelet-Európa legnagyobb nemzetközi kereskedelmi hubja lett, amivel rengeteg magyar vállalkozásnak is nemzetközi lehetőséget és lendületet ad.

„Egy évvel korábban az élő rendezvényeket még filmforgatásokkal pótoltuk, de 2023-ban már a 2019-es szint felett teljesítettünk a helyszíni rendezvények számában” – kezdi Ganczer Gábor, aki 2009 óta vezeti a Hungexpót. Az ő vezérlésével zajlott az a felújítás is, ami új utakat nyitott meg a rendezvényhelyszín előtt. Így ma már Bécs, Prága, Barcelona, Dublin és Berlin kongresszusi központjaival versenyeznek a rendezvényekért.

„A mai, rendkívül versengő üzleti környezetben különösen fontos, hogy okos marketingesek, hozzáértő cégvezetők és komoly kisvállalkozók személyes kapcsolatokat építsenek és betekintést nyerjenek a legújabb trendekbe. A pandémiás 1,5 évnyi leállás alatt sokan kongatták a vészharangokat, de mi tudtuk, hogy az emberek még inkább ki lesznek éhezve az élő szakmai rendezvényekre, hiteles élményekre. Az expók, üzleti rendezvények, kongresszusok tökéletes alkalmat nyújtanak networkingre, új termékek, szolgáltatások kipróbálásra, megismerésére” – meséli a vezérigazgató. Márpedig, ha valaki, akkor ő tudja, hogy miért érdemes szervezni és részt venni ilyen eseményeken, hiszen a Hungexpo portfóliójában olyan rendezvények is sikeresen működnek évek óta, amik a világon több helyen megbuktak.

Nemcsak a HungexpÓt, hanem Budapestet is népszerűsítik

„Fő célunk volt, hogy nemzetközivé tegyük a kiállításainkat, ezzel lehetőséget adva magyar vállalatoknak a nemzetközi kapcsolatok építésére és az export növelésére” – mondja a szakember a kereskedelmi kiállításokról.

„Az üzleti rendezvények tekintetében a háborúhoz való közelségünk miatt egy ideig fenntartással tekintettek ránk, azonban a szövetségi kongresszusok szép számmal szerveződtek az utóbbi 1,5 évben is. Mondhatni, hogy szájról szájra terjed, hogy milyen magas színvonalú szolgáltatást tudunk nyújtani, flexibilisek, szervizorientáltak és gyorsak vagyunk. Az ügyfeleinkre úgy tekintünk, mint partnerekre, és a helyszín mellett sok éves szervezői tapasztalatot és innovációs tudást adunk nekik. A helyszín pedig gyakorlatilag bármilyen rendezvényre alkalmas. A népszerűségünk egyik oka egyrészt a szolgáltatásunk és a technológiáink színvonala, másrészt pedig az, hogy Budapest még kuriózum a kongresszusi desztinációk között” – mondja a szakember, külön kiemelve, hogy ezek a nemzetközi rendezvények rengeteg embernek adnak munkát, szállodák, éttermek, utazásszervezők oldalán is.

Főbb kiállítások 2024-ben

AGROmashEXPO és AgrárgépShow – 2024. január 24–27.

FeHoVa – 2024. február 8–11.

Budapest Boat Show és Utazás+ kiállítás (E-Bike Test&Show) – 2024. február 22–25.

SIRHA Budapest – 2024. március 5–7.

CONSTRUMA Nemzetközi építőipari szakkiállítás és OTTHONDesign Otthonteremtési szakkiállítás – 2024. április 10–14.

TANÁCSOK KIÁLLÍTÓKNAK

• Konkrét cél/célok meghatározása

• A kiállítás szerepének kijelölése a sales- és marketingstratégiában

• A standon dolgozók felkészítése

• A megjelenés előkészítése, előzetes érdeklődés generálása saját és a szervező által biztosított marketingeszközökkel

• Kiállítás után értékelés, follow up

The post A kereskedelmi kiállítások reneszánsza appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés