Mikor nem érdemes Budapesten autóba ülni? Kiszámolták
- Forbes
- 17 Jan, 2024
- Címkék: #Üzlet # autó # Budapest # közlekedés
A TomTom geolokációs cég felmérése, a Traffic Index szerint nem áll rosszul Budapest és környéke autózhatóság tekintetében – de sokkal jobb is lehetne a helyzet, csütörtök délután 4 és 5 között pedig a legbrutálisabb a városi forgalom.
Hogyan szerepel Budapest? A felmérésről az rtl.hu írt, a TomTom pedig Magyarországon csak Budapestet mérte, ahol a városközpontban és annak 5 kilométeres körzetében tavaly csökkent az utazási idő. 10 kilométert megtenni átlagosan 30 másodperccel lett kevesebb, mint 2022-ban, azaz tavaly átlagosan 21 perc 10 másodpercbe telt. Csütörtök 16 és 17 óra között a legbrutálisabb a városi forgalom, ilyenkor átlagosan 28 perc 40 másodperc szükség a 10 kilométerhez.
Több ebből Nagy a baj: kiürült a családi tartalék Mikor nem érdemes Budapesten autóba ülni? KiszámoltákEz jó eredmény? Nem jó, de nem is tragikus. Budapest a belvárosok listáján az 58. lett, ha a szűkebb agglomerációt is belevesszük (10 kilométer átlagideje: 13 perc 30 másodperc), akkor 228-adikként a középmezőny kedvezőbb felében vagyunk. Ha az európai városokat nézzük, belvárosi közlekedésben Budapest a 28. lett, ami azért nem a legdicsőbb eredmény, velünk egy szinten Bécs, Helsinki vagy Krakkó 21 perc 30 másodperces átlagidővel. Világszinten a legkevésbé autózható városok London (37 perc 20 mp), Dublin (29 perc 30 mp) és Torontó (29 perc). Csúcsidőben Dublin volt 2023-ban a legzsúfoltabb város, a napi ingázással éves szinten 153 órát lehetett veszíteni.
Indul az állami elektromosautó-pályázat: nyomás Teslát vagy BYD-et venni?Hogyan számolták ki? A TomTom valós idejű információkból tud dolgozni, az index úgynevezett lebegő autós adatokon (FCD) alapul. Hat kontinens 55 országának 387 városát értékelték az átlagos utazási idő, az üzemanyagköltségek és a szén-dioxid-kibocsátás alapján. A felmérés szerint az autósok a belvárosban átlag 202 órát ülnek volán mögött, ebből 85 órát dugó miatt, a napi vezetés évi 918 kilogramm kibocsátott szén-dioxidot jelent, a napi 10 kilométer pedig egy év alatt közel 240 ezer forintot visz el.
„Mivel a világ népességének több mint fele városi területeken él, a közlekedési torlódások és azok gazdasági, ökológiai és egészségügyi következményei olyan problémává váltak, amellyel sürgősen foglalkozni kell”
– foglalta össze a TomTom közlekedési alelnöke, Ralf-Peter Schäfer.
The post Mikor nem érdemes Budapesten autóba ülni? Kiszámolták appeared first on Forbes.hu.