:

Százmilliókat keres a NAV a négyszeres ralibajnokon

Négyszeres magyar ralibajnok cégétől követel az adóhatóság több mint félmilliárd forintot.

Mit történt? Négyszeres magyar ralibajnok cége tűnt fel a NAV legnagyobb adóhiányt felhalmozó vállalkozásokat és magánszemélyeket összesítő listáján – írja a G7.

Az adóhatóság több mint félmilliárd forintot követel a Herczig Autósport Kft-től. A NAV illetékes igazgatósága még tavaly november végén indított végrehajtást a vállalat ellen, majd januárban a cég a nagy összegű adóhiánnyal rendelkező adózók listájára is felkerült, méghozzá az elég előkelő nyolcadik helyen. A társaságnál

a NAV 161 millió forintos adóhiányt, és további 350 millió forintnyi jogkövetkezményt állapított meg.

Utóbbiról a G7 kérdéseire az adóhatóság azt írta: a jogkövetkezmény az ilyen esetekben mindig az ügyhöz kapcsolódó bírságok és a késedelmi pótlék együttes összege.

Miért érdekes ez? A Herczig Autósport Kft. listán való szereplése azért érdekes, mert egy olyan szektorban ténykedik, ahol az elmúlt években elég gyakran talált problémákat az adóhatóság. A cég ralipilótákat versenyeztet. Többségi tulajdonosa és névadója a sportág egyik legismertebb hazai alakja, a négyszeres magyar ralibajnok Herczig Norbert, aki az elmúlt években az Európa-bajnokságon és a rali-világbajnokság WRC2 kategóriájában is kipróbálta magát. A vállalatnak azonban más versenyzői is vannak, illetve voltak még az előző szezonban.

Mikor és hogyan jöhetett össze a tartozás? A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) főtitkára Kis György a G7-nek azt mondta, hogy tavaly hat, egészen pontosan három pár licencet adtak ki a cégnek: három versenyzőjüknek illetve navigátoraiknak. A versenyengedélyek kiadásának a feltétele a nullás igazolás, tehát, hogy az érintett vállalat igazolja, nincs adótartozása. Kis György tájékoztatása szerint 2023 februárjában ezt a Herczig Autósport Kft. meg is tette, azaz tavaly év elején a jelek szerint még nem volt tartozásuk a NAV felé.

The post Százmilliókat keres a NAV a négyszeres ralibajnokon appeared first on Forbes.hu.