:

Lépnek a magyar e-kereskedők, a Temu-jelenség komoly versenyhátrány

A hazai plázák fast fashion boltjai is megérzik már, mennyire letarolta a magyar piacot a kínai Temu.

Mi történt? A magyar e-kereskedőket tömörítő Ecommerce Hungary (ECH) bejelentette, hogy egy versenyjogi beadványt készül tenni a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH), amiben a Temu jogsértő gyakorlatait gyűjtik össze. Egyelőre aláírókat keresnek, akik csatlakoznak a beadványhoz. A vélelmezett jogsértéseket most nem részletezték, de a beadványban lesznek majd konkrétumok.

Mi a baj a Temuval? „Olyan jogsértéseket követ el a kínai Temu, amelyek miatt egy magyar webshopos simán megütné a bokáját” – mondja az ECH a bejelentésében. Szerintük ez komoly versenyhátrány a magyar szereplőknek, erősen torzítja a versenyt. Ezért akarják, hogy a GVH is foglalkozzon a témával (eddig is kaptak bejelentéseket, de illetékesség hiánya miatt azokkal nem foglalkoztak). Csányi Zoltán, az ECH volt alelnöke szerint a magyar kereskedők nem is akciózhatnának úgy, mint a Temu, ráadásul a hazai szereplők megfizetik azokat a közterheket, amiket a kínai cég nem.

Egy megdöbbentő fordulat. Csányi arról is beszélt, úgy tudja, hogy az olyan nagy márkák, mint a fast fashion-ben globálisan is nagynak számító H&M is megérzi a Temu tarolását. Kevesebb vásárló megy be a fizikai boltokba és kevesebben is költenek.

Kontext. A Forbes.hu írta meg először, hogy a legfrissebb adatok szerint a magyar e-kereskedelmi piac közel 30 százalékát elvitte az extra olcsó termékekkel berobbanó kínai óriás.

Még, még. A teljes bejelentésről készült videó itt megtekinthető. A brutális veszteségekkel piacot építő Temuról itt írtunk bővebben.

The post Lépnek a magyar e-kereskedők, a Temu-jelenség komoly versenyhátrány appeared first on Forbes.hu.